Laptop docking station probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-05 07:47
Eerder kon ik vanuit huis werken door een programma op mijn PC te openen waarmee ik in de cloud op een gewone Windows-omgeving van mijn werk kon komen. Nu is mijn werk echter overgegaan op laptops en kan dat niet meer (alleen nog maar inloggen via de laptop). Op de zaak hebben we nu docking stations (i-tec CATRIPLEDOCKPDPRO) zodat de beeldschermen, muis en toetsenbord niet elke keer met een stekker moeten worden aangesloten, dat gaat nu via één USB-C kabel. Akkoord, werkt prima.
Je thuiswerksituatie mag je echter zelf regelen. Ik heb één dag de i-tec van m'n werk meegenomen, de boel aangesloten en gekeken of alles werkt. Doet het, USB-C kabel in laptop: alles werkt via de laptop; USB-C kabel in de PC: alles werkt via de PC. Nu heb ik een docking station gekocht (een HP USB-C Dock G5, die kwam wel goed uit een test), en die doet het prima met de laptop, en doet niets met mijn PC. Ik start de PC op (met de USB-C kabel van PC naar docking station), maar de monitoren blijven zwart en de lampjes op het toetsenbord gaan niet branden.

Iemand enig idee hoe dat kan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:23
Geen idee. Begin eerst je volledige setup te melden. En hoe je wat waar hebt aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:02
De USB-C-aansluiting op je pc ondersteunt niet alle mogelijkheden die de USB-C-aansluiting op je laptop wel heeft.

M.a.w. de USB-C aansluiting op je pc heeft geen video-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
mark_vs schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:49:
De USB-C-aansluiting op je pc ondersteunt niet alle mogelijkheden die de USB-C-aansluiting op je laptop wel heeft.

M.a.w. de USB-C aansluiting op je pc heeft geen video-out.
Maar als ik de i-tec docking station op m’n PC aansluit (via dezelfde USB-C poort) werkt het wel. Dat zou dan toch niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:02
A ja. Da's waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-05 20:01
Kurma schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:37:
Eerder kon ik vanuit huis werken door een programma op mijn PC te openen waarmee ik in de cloud op een gewone Windows-omgeving van mijn werk kon komen. Nu is mijn werk echter overgegaan op laptops en kan dat niet meer (alleen nog maar inloggen via de laptop). Op de zaak hebben we nu docking stations (i-tec CATRIPLEDOCKPDPRO) zodat de beeldschermen, muis en toetsenbord niet elke keer met een stekker moeten worden aangesloten, dat gaat nu via één USB-C kabel. Akkoord, werkt prima.
Je thuiswerksituatie mag je echter zelf regelen. Ik heb één dag de i-tec van m'n werk meegenomen, de boel aangesloten en gekeken of alles werkt. Doet het, USB-C kabel in laptop: alles werkt via de laptop; USB-C kabel in de PC: alles werkt via de PC. Nu heb ik een docking station gekocht (een HP USB-C Dock G5, die kwam wel goed uit een test), en die doet het prima met de laptop, en doet niets met mijn PC. Ik start de PC op (met de USB-C kabel van PC naar docking station), maar de monitoren blijven zwart en de lampjes op het toetsenbord gaan niet branden.

Iemand enig idee hoe dat kan?
Mogen we weten welke laptop je hebt? of is dat geheim?
Heb je de stroomvoorziening wel juist ingeplugd op de docking? werkt deze stroomvoorziening/adapter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UR7E6m4UDeavpaIeHmfN3JoD3-c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nZtkWFvJ3RU5cf0iDpZxnkWn.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Bushie op 17-01-2024 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
De itec beschikt over een DisplayLink chipset, en kan zo ook werken op 'normale' USB-A/C poorten zonder ondersteuning voor DP Alt-modus. De HP USB-C Dock G5 werkt enkel op USB-C poorten DP Alt-mode:

https://i-tec.pro/nl/produkt/catripledockpdpro-8/
Dockingstationtechnologie: DisplayLink + USB-C DP Alt-modus + USB-C PD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En DisplayLink werkt prima voor je laptop, maar dat wil je niet voor je desktop als je er films op kijkt, er mee gaat gamen, etc. Wat velen hier doen is gewoon zowel docking station als desktop met monitor verbinden, en dan hopen dat je een scherm hebt wat automatisch actieve signaal pakt. Als dat zo is, heb je alleen nog een USB switch nodig voor je andere zaken, die je voor paar tientjes koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
Nielson schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:06:
De itec beschikt over een DisplayLink chipset, en kan zo ook werken op 'normale' USB-A/C poorten zonder ondersteuning voor DP Alt-modus. De HP USB-C Dock G5 werkt enkel op USB-C poorten DP Alt-mode:

https://i-tec.pro/nl/produkt/catripledockpdpro-8/

[...]
Ik vermoed dat dit het is! _/-\o_
Sissors schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:07:
En DisplayLink werkt prima voor je laptop, maar dat wil je niet voor je desktop als je er films op kijkt, er mee gaat gamen, etc. Wat velen hier doen is gewoon zowel docking station als desktop met monitor verbinden, en dan hopen dat je een scherm hebt wat automatisch actieve signaal pakt. Als dat zo is, heb je alleen nog een USB switch nodig voor je andere zaken, die je voor paar tientjes koopt.
Ik ga proberen of het werkt, gamen doe ik nauwelijk en films gaan gewoon op de TV. Maar mooi dat er een (goedkope) oplossing is als er problemen zijn.
Pagina: 1