Geberit inbouwtoilet - slang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:16
Hoi,

Aangezien mijn inbouwtoilet lekte, heb ik de vlotter vervangen (oude was niet meer te repareren na schoonmaken en ontkalken). Probleem was direct opgelost.

Het probleem is nu dat ik het hendelmechanisme niet kan terugplaatsen: het blijft niet op zijn plaats zitten omdat het hendelmechanisme omhoog wordt geduwd door de slang. De slang is niet te kort, de nieuwe vlotter is een universele van Geberit. Door dat omhoog duwen wordt de grote knop heel gevoelig als alles weer terug op zijn plaats zit en lekt het weer na het doorspoelen (na het afnemen van de klep niet meer).

Ter info: die witte pinnen kunnen niet gebruikt worden om de slang op zijn plaats te houden, die zijn nodig om het frame van de klep te bevestigen. De beschermingsklep met de handleiding erop is er wel, maar blijft niet zo goed meer op zijn plaats.

Is de oplossing om de slang bij de kraan los te draaien, vast te houden tegen de achterwand en dan weer vast te draaien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmLEM49o3GazcPFLBF8Ca2hF2Rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUhX6dzxCWEEVprTC9UhvvFE.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lange punttang erop tijdens het vastdraaien?

Maar er zit zo te zien ook al een aardige knik in, rechts onderin. Denk dat ik hem zelf zou vervangen.

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-01 14:36
als ik op de ingezoomde foto kijk (hulde voor de hoge resolutie) lijkt het of de knop de leiding plat drukt (dom ontwerp dus) als je het kan vinden zou ik een haakse koppeling op de rechtse aansluiting zetten zodat die leiding niet meer achter de hevels van de bedien knoppen zit.

• jagermaster
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:43
Zit alles wel op de plek waar het moet zitten. voor mijn gevoel zit het stuk waar de waterslang op zit met de vlotter te hoog en het stuk waar de spoeling mee wordt bediend te laag.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:16
Probleem is opgelost. Slang zat verkeer gemonteerd en stond veel te strak. Het was wat gepruts, maar het is nu ok. Alles werkt weer. Ik ga de slang ook wel eens vervangen, maar ik kreeg 'm niet lost bij het kraantje.

Dank aan allen voor jullie hulp!