Game PC 1400 euro 7800XT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiefevildiablo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming (max 1440p), Cyberpunk, Baldur's gate, CoD etc. Daarnaast wil ik graag PC games streamen naar mijn Quest 3, alyx, arizona sunshine en resident evil e.d.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 1400 euro kosten incl btw en exclusief montage.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
M2 SSD WD black SN770

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 201,-€ 201,-
1MoederbordenASRock B650M PG Riptide€ 164,-€ 164,-
1VideokaartenPowercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6€ 583,-€ 583,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Chalk White€ 139,-€ 139,-
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 FX Black€ 43,21€ 43,21
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 114,89€ 114,89
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 700W€ 95,07€ 95,07
Totaal€ 1.340,17

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een wat stillere built, niet een must maar voor kleine meerprijs zeker wenselijk

Wat verwacht je van ons?
Optimalisatie van deze built. Heeft het nog zin om iets meer te investeren in een betere CPU of te besparen op een moederbord? Door bijvoorbeeld voor een micro ATX te gaan. Daarnaast ben ik benieuwd of het de moeite waard is om nog even te wachten (max 6 weken) i.v.m. de nieuwe ryzen 8000 serie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05:48
Neem bij deze kast een paar stillere ventilatoren, volgens de recensie op deze site zijn ze luidruchtig. Of neem een kast met wat stillere ventilatoren.
Kies een ATX 3.0 gespecificeerde voeding, dat maakt een eventuele videokaart upgrade mogelijk over een paar jaar, fabrikanten schakelen over naar de PCIE5 stekker.
Heb je de CPU koeler gekozen vanwege de verlichting? Zo niet dan kun je daar nog wat bezuinigingen.

Je hebt toch al een micro ATX moederbord in je lijst? En wachten op iets nieuws kan altijd, je zult ongetwijfeld enige fps meer halen met een opvolger van deze CPU, maar het is de vraag of je dat waarneemt. En bedenk ook dat je nu de goedkopere variant van de CPU gekozen hebt, deze komen meestal pas maanden na introductie van de nieuwste modellen op de markt, de eerst uitgebrachte modellen zullen wat duurder zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door martyw op 17-01-2024 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor deze prijs zou ik deze voeding kopen, is een stuk beter en modern van binnen.
uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition

650w is ook ruim voldoende wattage

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 17-01-2024 10:37 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiefevildiablo
Allereerst dank voor jullie reacties!

Ik ga de ATC 3.0 voeding zeker meenemen in mijn built. Fijn component om future proof te hebben.

Voor deze prijs zou ik deze voeding kopen, is een stuk beter en modern van binnen.

Bedankt voor de aanrader, die neem ik mee!

Heb je de CPU koeler gekozen vanwege de verlichting? Zo niet dan kun je daar nog wat bezuinigingen.
Nee niet specifiek voor de verlichting. Heb jezelf toevallig nog een aanrader? Ik ga iig kijken wat daar nog uit te behalen valt.

Je hebt ook gelijk qua moederbord, dit is inderdaad al en micro-ATX. Wat de cpu betreft, zal de nieuwe serie niet meteen meer bang for buck geven in mijn prijsklassen, echter was mijn gedachte erachter dat de current gen zal dalen in prijs. Waardoor ik bijvoorbeeld wel binnen de 7000 serie een upgrade kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Chiefevildiablo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:12:
Allereerst dank voor jullie reacties!

Ik ga de ATC 3.0 voeding zeker meenemen in mijn built. Fijn component om future proof te hebben.

Bedankt voor de aanrader, die neem ik mee!

Nee niet specifiek voor de verlichting. Heb jezelf toevallig nog een aanrader? Ik ga iig kijken wat daar nog uit te behalen valt.
uitvoering: DeepCool AK400

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 18-01-2024 16:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 11:01
Toevallig voor een vriend van mij ook een systeem met de Ryzen 5 7600 gebouwd. Dit is een non-overclock model en wordt dus gewoon geleverd met een stock cooler. Ik zou willen voorstellen om die gewoon te gaan gebruiken zodat je misschien een voeding met iets meer wattage kan pakken. Mooi futureproof en de 7800XT lust er ook wel wat van. :P

Als je dan over een tijd een andere CPU op jouw AM5 bord wil gaan draaien is een koeler daar ook makkelijk bij gekocht.

Bij die vriend van mij is die stock cooler in ieder geval voldoende om moderne RTS games zoals de nieuwste Total War-titels en Baldur’s Gate 3 met alle toeters en bellen open te draaien op 1440p zonder dat de CPU écht heet word.

[ Voor 20% gewijzigd door jazzozo op 18-01-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jazzozo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:57:
Toevallig voor een vriend van mij ook een systeem met de Ryzen 5 7600 gebouwd. Dit is een non-overclock model en wordt dus gewoon geleverd met een stock cooler. Ik zou willen voorstellen om die gewoon te gaan gebruiken zodat je misschien een voeding met iets meer wattage kan pakken. Mooi futureproof en de 7800XT lust er ook wel wat van. :P

Als je dan over een tijd een andere CPU op jouw AM5 bord wil gaan draaien is een koeler daar ook makkelijk bij gekocht.

Bij die vriend van mij is die stock cooler in ieder geval voldoende om moderne RTS games zoals de nieuwste Total War-titels en Baldur’s Gate 3 met alle toeters en bellen open te draaien op 1440p zonder dat de CPU écht heet word.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
Heb ik iets geks geschreven? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jazzozo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:42:
[...]

Heb ik iets geks geschreven? :/
Snap er niks van.
Sowieso is deze voeding al genoeg.
Over stock cooler kun je discussiëren, maar je hebt liever een betere dan stock, ook al verbruikt de 7600 niet veel. Dan is de Deepcool die ik aangaf een mooie optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmehuil
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-01 02:32
Niks mis met stock cooler qua temperatuur MAAR
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een wat stillere built, niet een must maar voor kleine meerprijs zeker wenselijk
Dan ga je toch geen stock cooler aanraden? Paar tientjes extra en je hebt een veel stillere systeem.

Verder uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition is bijna hetzelfde prijs als de 650w versie. Dan kan je net zo goed 750w versie nemen. Mooi meegenomen als je misschien je cpu/gpu wilt upgraden in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiefevildiablo
Dan zou ik ongeveer hier op uitkomen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 201,-€ 201,-
1MoederbordenASRock B650M PG Riptide€ 164,-€ 164,-
1VideokaartenPowercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6€ 577,-€ 577,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Chalk White€ 139,-€ 139,-
1ProcessorkoelingDeepCool AK400€ 31,39€ 31,39
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 114,89€ 114,89
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition€ 102,90€ 102,90
Totaal€ 1.330,18

Zou ik qua preformance nog een stap kunnen zetten voor maximaal 100 euro extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

timmehuil schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:36:

[...]

Dan ga je toch geen stock cooler aanraden? Paar tientjes extra en je hebt een veel stillere systeem.

Verder uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition is bijna hetzelfde prijs als de 650w versie. Dan kan je net zo goed 750w versie nemen. Mooi meegenomen als je misschien je cpu/gpu wilt upgraden in de toekomst.
Voor alvast als TS een 7900XTX gaat kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
timmehuil schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:36:

[...]

Hmmm, geluidsproductie heb ik overheen gelezen dan. Excuses. Dan nog vind ik dat best meevallen met stock coolers, maar dat is mijn mening. :P Ik heb toch altijd een headset op haha
Hackus schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:53:
[...]

Snap er niks van.
Sowieso is deze voeding al genoeg.
Over stock cooler kun je discussiëren, maar je hebt liever een betere dan stock, ook al verbruikt de 7600 niet veel. Dan is de Deepcool die ik aangaf een mooie optie
Niks zo vervelend als een voeding té strak aanmeten, ik spreek uit ervaring. Ik had een 650w 80 plus gold voeding in mijn pc steken met een 5700XT. Toen ik de overstap naar een 6900XT maakte trok de voeding dat niet onder full load. Had ik destijds voor een 750w model gekozen, dan had ik daar niet mee gezeten.

Ik denk dat hij met 750w wel een sweetspot te pakken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05:48
Chiefevildiablo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:49:
Zou ik qua preformance nog een stap kunnen zetten voor maximaal 100 euro extra?
De eerste reviews van de RTX 4070 Super lijken hem iets boven de RX 7800XT te plaatsen (recensie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jazzozo een stickertje zegt niets over hoe goed het van binnen is. zoals ik recent nog schreef
Hackus in 'RTX 4070 Super - Een betere deal voor bijna dezelfde chip'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
Hackus schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:07:
@jazzozo een stickertje zegt niets over hoe goed het van binnen is. zoals ik recent nog schreef
Hackus in 'RTX 4070 Super - Een betere deal voor bijna dezelfde chip'
Klopt, zie ook die gekke Delta “Platinum” voedingen die even heel populair waren in de pricewatch.

Ik heb zelf altijd Corsair RM-modellen gebruikt. Die zijn, voor zover ik weet, altijd wel prima.
Pagina: 1