USB-C naar Displayport kabel voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacoRabanne
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-05 08:43
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik wil een?
USB-C naar DisplayPort adapter (Kabel)

Wat is je budget?
n.v.t.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
n.v.t.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb 2 externe monitoren een game pc en een laptop.

Wanneer ik game zijn de 2 externe monitoren verbonden met de game pc via 2 hdmi-kabels, dit werkt prima.
Wanneer ik werk gebruik ik de laptop, deze is nu verbonden met 1 van de 2 externe monitoren via een HDMI kabel. De laptop heeft 2 thunderbolt USB-C poorten. Kan ik de laptop via een USB-C naar DisplayPort adapter (Kabel) verbinden met de 2e externe monitor, zodoende dat mijn laptop 3 beeldschermen registreert? Of zal een docking station vereist zijn?

Groetjes,
PacoRabanne

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10
Als de laptop Thunderbolt heeft, kan daar een video-signaal doorheen.

Het antwoord is dus ja. (Er van uitgaand dat je 2e monitor ook een Displayport-ingang heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 22:19

ByteDelight

Retro computing is alive!

Let op! Volgens mij zijn er 3 zeer verschillende technologieën.
1. Thunderbolt naar DisplayPort converter (vaak via een dock)
2. Actieve USB-C naar DisplayPort converter / kabel, die meestal beperkt zijn in max refresh en resolutie
3. DisplayPort ALT-mode kabel: dit is een echt DisplayPort signaal, gecreëerd door de chipset van een laptop, die overgedragen wordt via een normale USB-C aansluiting

Ik denk niet dat een laptop met Thunderbolt, ook DisplayPort ALT-mode heeft, maar kan het niet uitsluiten.

Zorg er in ieder geval voor dat je de juiste kabel gebruikt, anders ga je grijze haren krijgen, over waarom bepaalde resoluties / refresh instellingen niet werken.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52

Croga

The Unreasonable Man

ByteDelight schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 03:34:
Ik denk niet dat een laptop met Thunderbolt, ook DisplayPort ALT-mode heeft, maar kan het niet uitsluiten.
Thunderbolt 3/4 is in feite weinig anders dan een USB-C connector met een aantal features er op waar onder Displayport-Alt mode. De manier waarop een Thunderbolt 3/4 poort displays aan kan sturen is in principe gewoon DP-ALT mode.

Verder eens: Dock of kabeltje maar wel zorgen dat het geen Display-link gebruikt. Dat is een oplossing die géén gebruik maakt van de graphics van het host apparaat maar een softwarematige oplossing die matig presteerd (en beperkt is in resolutie/refreshrate).