Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman45
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-05 18:32
beste tweakers,

als locatie manager van een tankstation word ik gedwongen om zelf voor vervanging te zorgen als ik vakantie wil opnemen.

dus ik wil over 2 maanden op vakantie, en mijn leidinggevende ( regiomanager ) verplicht mij om zelf onder collega managers, iemand te regelen die in dat periode de locatie kan waarnemen.

is dit juridisch gezien toegestaan ?

er wordt dus vanuit werkgever gezegd:

gezien je functie als verantwoordelijke voor locatie, moet je zelf voor vervanging zorgen als je op vakantie wilt.

dus als er een ziekmelding is binnen het team moet ik zorgen dat daar vervanging voor komt, 24/7, op het moment dat niemand van mn team kan invallen, ben ik zelf de pineut en zou dus zelf naar locatie moeten gaan om te werken.

maar stel dat je op vakantie wilt moet je ook weer zelf vervanging regelen, wat ik dus belachelijk vind!
het eerste wat bij mij opkomt is, uhhh halo...ik ben geen aandeelhouder ofzo binnen het bedrijf. dit slaat nergens op.

graag vraag ik naar jullie mening en evt ervaringen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:21
Benieuwd hoeveel extra salaris je voor deze 24/7 flexibiliteit krijgt per maand / jaar.

Wat een gedrocht van een werkgever…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Krijg je ook 8760 uur x uurloon betaald?

Lieve leidinggevende. Ik heb niemand in mijn team die ik deze zware taak toevertrouw. Dus of dicht. Of jij komt het doen.

Doei. En op vakantie.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
@herman45
Wat staat er in je contract/functieomschrijving? Staat hier bijvoorbeeld wat je verantwoordelijkheden zijn als locatiemanager.
Val je onder een CAO? Want mogelijk staat daar ook het een en ander bepaald over regels omtrent verlof. Aangesloten bij een vakbond? Het je rechtsbijstand?

Maar misschien de belangrijkste vraag, wat is je salaris? (mag globaal)
Persoonlijk vind ik dat bij een zeer goed salaris ook een bepaalde verantwoordelijkheid valt. Stel dat ik als locatiemanager meer dan 10K per maand verdien, dan is je eigen vervanging regelen niet heel gek. Is het maar 4K, dan zou ik dit eerder bij de regiomanager neer leggen.

ps; Is dit de eerste keer dat je op vakantie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Maak je normaal ook de roosters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@chrisborst ik vind salarishoogte niet zo’n sterk argument, want welke hoogte is dan de grens van hoog genoeg zodat het bij je verantwoordelijheden valt?

Het gaat overal over de afspraken die je hebt bij de rol die je vervult. Als het geen onderdeel is van je taken, hoef je die taken niet nu ineens te accepteren, maar ik zou persoonlijk wel de motivatie hebben om in ieder geval te proberen te zorgen dat er genoeg bezetting is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Wat een heerlijk bericht om nog eens over je salaris te onderhandelen.

Vanuit je CAO heb je recht op vakantie dus je werkgever mag best meedenken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

DarkSide

theres no place like ::1

need more info.
In de basis denk ik bij locatie manager. Iemand die verantwoordelijk is voor de locatie.
Zorgt dat die locatie draait en bemand is. Zorgt voor rooster en personeel en bv uitzendkrachten ivm ziektes.

Als locatie manager moet je ook op vakantie kunnen. En meestal regel je dan ook wel je eigen vervanger.
Even met colllega's afstemmen. Dit zijn de belangrijke lopende punten. Pietje is ziek. En klaas vervangt hem.
WIl jij zorgen dat Pietje weer aan de slag kan als hij beter is. etc.

En dat jij dan ook af en toe de honeurs waarneemt van je collega locatie managers.

Als dit eigenlijk meer een "dure" titel is. Maar verder weinig verantwoordelijkheden hebt.
Dan behoort dit weer niet tot je takenpakket.

Maar vraag me af of dit dan niet duidelijk was toen je de baan aannam of solliciteerde?

Ik ben geen manager. Maar als k op vakantie wil moet ik wel e.e.a. afstemmen en overdragen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik op zich niet raar. Mijn manager regelt zelf ook altijd iemand die knopen doorhakt namens hem tijdens zijn vakantie. Niet dat die nou heel druk gaat zitten managen, de normale manager zorgt natuurlijk gewoon dat er geen berg werk voor zijn vervanger ligt. Het is natuurlijk ook alleen maar "waarnemen en inspringen in geval van brand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Hann1BaL schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:40:
@chrisborst ik vind salarishoogte niet zo’n sterk argument, want welke hoogte is dan de grens van hoog genoeg zodat het bij je verantwoordelijkheden valt?

Het gaat overal over de afspraken die je hebt bij de rol die je vervult. Als het geen onderdeel is van je taken, hoef je die taken niet nu ineens te accepteren, maar ik zou persoonlijk wel de motivatie hebben om in ieder geval te proberen te zorgen dat er genoeg bezetting is.
Het klopt inderdaad dat je lastig een grens kan aangeven. Gaat dus meer om het gevoel. Klopt de mate van verantwoordelijkheid met de geldelijke beloning die daar tegenover staat?
Hoog bedrag = veel verantwoordelijkheid. Laag bedrag = weinig verantwoordelijkheid.
Dus salaris speelt wel een rol in deze discussie, want als je aan iemand voorlegt, vind jij dat deze verantwoordelijkheid bij mijn rol hoort? Dan neem ik wel iemand z'n salaris mee in de afweging.

In het geval van TS heb je nog een regiomanager die hierin ook een verantwoordelijkheid heeft. Gevoelsmatig zou hij moeten regelen (de kaders moeten stellen) dat vestigingsmanagers onderling de vervanging moeten regelen. Ook zou hij het escalatieniveau moeten zijn. Dus als TS geen vervanging kan krijgen want niemand wil inspringen zou de regiomanager dit verder moeten oppakken.
En ja, dat zou inderdaad netjes in de afspraken moeten staan die bij jou rol horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

chrisborst schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:53:
[...]

Het klopt inderdaad dat je lastig een grens kan aangeven. Gaat dus meer om het gevoel. Klopt de mate van verantwoordelijkheid met de geldelijke beloning die daar tegenover staat?
Hoog bedrag = veel verantwoordelijkheid. Laag bedrag = weinig verantwoordelijkheid.
Dus salaris speelt wel een rol in deze discussie, want als je aan iemand voorlegt, vind jij dat deze verantwoordelijkheid bij mijn rol hoort? Dan neem ik wel iemand z'n salaris mee in de afweging.

In het geval van TS heb je nog een regiomanager die hierin ook een verantwoordelijkheid heeft. Gevoelsmatig zou hij moeten regelen (de kaders moeten stellen) dat vestigingsmanagers onderling de vervanging moeten regelen. Ook zou hij het escalatieniveau moeten zijn. Dus als TS geen vervanging kan krijgen want niemand wil inspringen zou de regiomanager dit verder moeten oppakken.
En ja, dat zou inderdaad netjes in de afspraken moeten staan die bij jou rol horen.
Als je een laag salaris EN veel verantwoordelijkheden hebt geaccepteerd kun je daar niet voor weglopen. Dus salaris speelt geen rol, want het gaat nu over de vraag of de regiomanager dat nu van de TS kan vragen en dat hangt af van de afgesproken verantwoordelijkheden en taken.

Wat je zegt klopt wel bij contractonderhandelingen of heronderhandelingen over een contract en je aangeeft dat het salaris moet matchen met de taken en verantwoordelijkheden. Dus dat kan er wel bij komen kijken, maar je kunt niet weglopen voor afgesproken verantwoordelijkheden omdat je ineens vindt dat de compensatie te laag is voor die taken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
@Hann1BaL
Klopt, als je ze expliciet heb geaccepteerd kan je er niet voor weglopen. Maar als dat het geval was zou TS niet dit topic hebben geopend lijkt mij.
Komt nu over als, oja maar bij jou functie hoor je dat zelf te regelen ( en dat staat uiteraard nergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Maar ben je de enige manager ? Als ik hier in het dorp kijk, dan is het laatste bemande tankstation wat er nog is 14x6 open per week. Tankstations langs de snelweg zijn 24x7 open. Dan zou ik verwachten dat er meerdere (assistent-)managers zijn die voor je waar kunnen nemen ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Beste regiomanager, na zorgvuldig beraad ben ik tot de conclusie gekomen dat ik u als mijn vervanger aanwijs voor de periode 1 augustus t/m 31 augustus. Er is binnen deze organisatie geen betere vervanger beschikbaar met eenzelfde verantwoordelijkheidsgevoel als ik. Zelf zal ik in deze periode een welverdiende vakantie opnemen. De code van de kluis is 1337, en de wasmuntjes liggen in de tweede lade. Fijn dat het op deze manier geregeld kan worden, ik waardeer het enorm dat ik in de drukke zomerperiode op vakantie kan zodat ik goed uitgerust ben om weer een jaar met plezier voor deze organisatie te mogen werken.

Kusjes,
TS

Oftewel: je hebt gewoon recht op vakantie, en je werkgever dient vervanging te regelen als hij dat nodig acht. Jij geeft dus aan wanneer je verlofdagen wil opnemen, en dat mag alleen worden geweigerd met een zwaarwegende reden. Dat men geen vervanging heeft geregeld is niet zo’n reden, zeker niet als er binnen het bedrijf meer mensen zijn met een dergelijke functie. Het staat het bedrijf vrij om meer mensen aan te nemen om als waarnemer op te treden, of de werkzaamheden die jij doet even twee weken uit te stellen. Het is niet alsof je commandant der strijdkrachten bent ofzo. Iedereen is vervangbaar. En zelfs de CdS.

Edit: zomer is nog niet over twee maanden (I wish), maar punt blijft hetzelfde)

[ Voor 36% gewijzigd door Kurkentrekker op 16-01-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat ik mij afvroeg, ben jij de enige locatie manager (op die locatie)? En hoe doen de andere locatie managers (op andere locaties) dat?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 16:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar PFSL.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 18:20
<knip> Iemand aanspreken op grammatica en schrijf-vautuh is niet de bedoeling.

On topic: zo gek is het toch niet om als manager zelf even te regelen dat tijdens jouw vakantie bij gezeik iemand anders dan jij te bereiken is voor noodgevallen en dergelijken?

[ Voor 25% gewijzigd door Ardana op 16-01-2024 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
pelt schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:32:

On topic: zo gek is het toch niet om als manager zelf even te regelen dat tijdens jouw vakantie bij gezeik iemand anders dan jij te bereiken is voor noodgevallen en dergelijken?
Zou een manager met zwangerschapsverlof mogen als ze niet zelf iemand heeft geregeld om vier maanden bereikbaar te zijn voor noodgevallen en dergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 17:14
Kurkentrekker schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:38:
[...]

Zou een manager met zwangerschapsverlof mogen als ze niet zelf iemand heeft geregeld om vier maanden bereikbaar te zijn voor noodgevallen en dergelijken?
Er wordt gevraagd of het juridisch toegestaan is.
Het gaat niet over zwangerschapsverlof en hij mag ook gewoon op vakantie…

Ontopic;
Er mag van een locatiemanager toch verwacht worden dat hij zijn locatie beheert?
Anders ben je geen manager, maar een “gewone” werknemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 18:20
Kurkentrekker schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:38:
[...]

Ligt eraan wat je met je (suggestieve) vraag bedoelt: als er een vervanger komt tijdens haar verlof neem ik aan dat ze zelf ook tijdens de sollicitatieprocedure en inwerkperiode een en ander moet regelen.

Als er geen vervanging is, dan zal ze inderdaad op grote lijnen achtervang moeten regelen voor haar verschillende verantwoordelijkheden.

Maar sec gesproken is het antwoord op je vraag natuurlijk: Ja, ze mag met verlof. Ook als ze haar laptop laatste dat dichtklapt en de boel lekker de boel laat.

Of ik haar als haar leidinggevende of 'ondergeschikte' daarna nog een goede manager vind, daarop zal het antwoord nee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
appie39 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:45:
[...]

Er wordt gevraagd of het juridisch toegestaan is.
En het antwoord is nee. Zelf je vervanger regelen is geen voorwaarde die verbonden mag worden aan het opnemen van wettelijke vakantiedagen.
Anders ben je geen manager, maar een “gewone” werknemer
Ik ben ook manager en mag gewoon op vakantie zonder dat ik een stand-in regel. Dat doet mijn werkgever voor me als ik langere tijd weg wil. Goede werkgevers bestaan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
pelt schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:45:
[...]

Ligt eraan wat je met je (suggestieve) vraag bedoelt: als er een vervanger komt tijdens haar verlof neem ik aan dat ze zelf ook tijdens de sollicitatieprocedure en inwerkperiode een en ander moet regelen.
Waarom moet je dat zelf regelen? Dit kost extra tijd, daar moet je wel uren voor krijgen. Of moet je in je vrije tijd iemand inwerken?
Als er geen vervanging is, dan zal ze inderdaad op grote lijnen achtervang moeten regelen voor haar verschillende verantwoordelijkheden.
Dat hoef je dus niet. Dat is het mooie van loondienst, versus ondernemer zijn. Als je ondernemer bent, dan kies je ervoor om zelf achtervang te moeten regelen voor als je er even niet bent. Als je in loondienst bent, dan regelt je werkgever dat. Je kunt ook morgen onder een bus komen of je baan opzeggen, (of verlof opnemen) en dan dient je werkgever gewoon te regelen dat er een back up is.
Maar sec gesproken is het antwoord op je vraag natuurlijk: Ja, ze mag met verlof. Ook als ze haar laptop laatste dat dichtklapt en de boel lekker de boel laat.

Of ik haar als haar leidinggevende of 'ondergeschikte' daarna nog een goede manager vind, daarop zal het antwoord nee zijn.
Dan verschillen we daarin van mening. Ik zou als leidinggevende nooit íemand afrekenen op het gebruiken van een wettelijk recht. Sterker nog, als mijn collega’s verlof willen opnemen dan stimuleer ik dat en vraag ik hoe ik kan helpen om het op te vangen zodat ze er lekker van kunnen genieten. En dat doen ze ook bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:48
In de basis is het toch niet zo gek dat dit bij de eigen verantwoordelijkheid van de functie hoort?

Ik werk bij de overheid en het is toch gebruikelijk om eerst zelf de vervanging te organiseren. Natuurlijk moet er wel voldoende mogelijkheden hiervoor zijn. Met een klein team doen we dit samen. Dus tijdig de vakanties plannen. De andere leidinggevenden willen ook op vakantie, we proberen zo te organiseren dat iedereen minimaal 3 weken in zomer weg kan. Bepaalde taken moeten over naar een andere manager, sommige taken kunnen naar een medewerker en veel blijft liggen.

Maar als het niet lukt om wat voor reden dan ook, dan wordt door onze leidinggevende een knoop door gehakt. In eerste instantie faciliterende zin en anders wordt de knoop voor je doorgehakt (en is niemand blij). In de praktijk is dat laatste nooit nodig.

Ik kan me voorstellen dat het bij een tankstation wat anders is, maar als je tijdig begint met plannen met de collega’s die jouw functie kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als eerste moet je duidelijk hebben of het om vervanger gaat of waarnemer. Het verschil is dat de eerste volledig jouw taken overneemt, de tweede alleen de noodzakelijk taken uitvoert (naast zijn eigen werk)

Verder wie vervangt jou als je (landurig) ziek bent, wie regelt dan de roosters, en de aansturing dan?

Je hebt de volgende keuze voor je vervanger
- een gelijke, dus een ander locatie manager. Ken je die, heb je er contact mee? Zo ja, wat vinden die of hoe doen die dat?
- een onder geschikte, een assistent locatie manager, of een senior. Die moet dan (tijdelijk) dezelfde rechten (en zo te horen plichten) krijgen als jij
- je leidinggevende
(- hier niet een optie, extern inhuur)

In mijn eigen werk (projectleider) wordt ik geacht zelf ook voor een waarnemer te zorgen. Maar dit zijn planbare werkzaamheden waarbij ik het zo plan dat er niets belangrijks loopt (en toch gebeld worden op vakantie…..)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
herman45 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:03:
dus ik wil over 2 maanden op vakantie, en mijn leidinggevende ( regiomanager ) verplicht mij om zelf onder collega managers, iemand te regelen die in dat periode de locatie kan waarnemen.

is dit juridisch gezien toegestaan ?
Ik denk dat je twee dingen uit elkaar moet halen die je werkgever graag combineert lijkt het.

1) Als je in loondienst werkt, heb je wettelijk recht op vakantie en moet je werkgever dat honoreren tenzij er 'gewichtige redenen' zijn die maken dat de werkgever kan weigeren (art. 7:638 BW)

2) Wie is er verantwoordelijk binnen de organisatie van je werkgever om in geval van vakantie of ziekte vervanging te regelen en welke werkinstructie wordt daarvoor gebruikt?

Je werkgever heeft een instructierecht en mag een werknemer zoals een locatiemanager verantwoordelijk maken voor het regelen van vervanging bij vakantie of ziekte. Maar dat betekent niet dat die werknemer alleen op basis van vrijwilligheid een vervanger mag aanwijzen. En het betekent al zeker niet dat die werknemer als vangnet zelf altijd de vervanger wordt als een werknemer weigert.

Dat zou waarschijnlijk ook strijdig zijn met bijvoorbeeld artikel 3 Arbeidsomstandighedenwet omdat een werkgever moet zorgdragen voor een werkomgeving waarin werknemers niet burn-out kunnen raken. Als een werkgever dat niet doet, dan kan de werkgever aansprakelijk zijn voor de eventuele schade bij een werknemer en draagt in dat geval ook de bewijslast voor wat betreft de stelling dat de werkomgeving wél veilig was (art. 7:658 lid 2 BW). Met andere woorden, de rechter gaat er dan vanuit dat de werkomgeving onveilig was, tenzij de werkgever het omgekeerde kan bewijzen. Daarnaast volgt uit art. 7:611 BW ook dat een werkgever en werknemer zich als goede werkgever en werknemer moeten gedragen.

Kortom: je werkgever moet je een mandaat geven om collega's naar evenredigheid aan te wijzen als vervanger bij vakantie of ziekte als de werknemers er onderling niet uitkomen. Dat hoeft allemaal niet perfect, maar het kan niet zo zijn dat werknemers een gedelegeerde instructie van de regiomanager kunnen weigeren en jij altijd de vervanger bent.

Kom je hiermee verder?

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Tja, van mij wordt ook verwacht dat ik vakanties afstem met mijn collega's en afspraken maak over vervanging en ben niet eens manager. Zo vreemd is dat niet. Zeker van mensen die zich manager mogen noemen mag je wel verwachten dat ze zorgen dat de toko door draait zonder dat "de baas" dat moet regelen. Anders moet je gewoon weer pompbediende worden.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Denk dat je soep veel te heet gedronken word, 2 a 3 weken vakantie wat gaat er fout dan ?

* collega x is nu aanspreek punt .
* je maakt een rooster welke "taken" op welke dagen gedaan moeten worden en hoeveel tijd collega x mag besteden..
* Dezelfde collega kan locatie manager bellen bij issues ..

En voor de rest ga je lekker vakantie vieren, je hebt daarna 11 maanden + paar weken om het beter te doen volgende keer. en eventuele verbeter punten van de afgelopen vakantie mee te nemen

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 17-01-2024 02:54 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik run zelf meerdere bedrijven en persoonlijk zou ik het als eis stellen dat ik zelf mijn vervanger uitkies.
Wat nou als ze 1 of andere incompetente manager neerzetten, dan is het werk dat je de andere 48 weken van het jaar hebt gedaan ineens te niet gedaan.
Aan de andere kant zou een goede manager niet onmisbaar moeten zijn en zouden de werknemers prima de zaak moeten kunnen runnen met als toeziend oog een eigenaat/directeur of collega manager.

Persoonlijk ga ik altijd in overleg met de managers. Ik hou ze liever te vriend, zij verdienen immers het geld voor het bedrijf.
Vooral in deze tijden kun je als werknemer zo makkelijk een andere baan krijgen. Dus laat zien wat je waad bent en zorg dat je hier een passende beloning voor krijgt (niet alleen een passend salaris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat valt er precies onder 'regelen'? Als je er niet bent zijn er 2 opties; anderen doen jouw werk of jouw werk gebeurt niet. In het geval van het 1e zal je toch minimaal aan anderen moeten vertellen wat er moet gebeuren. In het 2e geval ben je snel klaar. In de praktijk zal het iets ertussenin zijn. Bij mijn werkgever wordt werk 'omlaag' doorgegeven. Als mijn manager op vakantie gaat dan worden zijn dagelijkse dingen (goedkeuren orders bijv.) doorgeschoven naar iemand in zijn team. Minder dagelijkse dingen zoals een functioneringgesprek worden simpelweg vooruitgeschoven. Door omlaag door te schuiven is er ook geen discussie over tijd en prioriteit aangezien de manager die zelf zet.

[ Voor 8% gewijzigd door lemming_nl op 17-01-2024 07:28 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tijd voor de assistent locatie manager. Vaak een medewerker met de meeste dienstjaren. Of beter nog: iedere medewerker van je locatie mag assistent manager worden. En zo heb je een poule van mensen om werkzaamheden te rouleren bij (kortdurende) afwezigheid bij ziekte, verlof en vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58

Cyphax

Moderator LNX
Impliceert deze "regel" niet dat je van je collega's hun contactgegevens moet hebben (ik neem aan dat je manager verwacht dat je rond gaat bellen)? Ik denk dat je die van je werkgever niet mag krijgen, ik vraag me af in hoeverre dit realistischerwijs gevraagd kan worden vanuit je werkgever.
(Dit artikel gaat over hrm, ik ga er dan even vanuit dat we die kunnen vervangen door een manager van een tankstation, die vermoedelijk geen HR-afdeling heeft)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:21:
Impliceert deze "regel" niet dat je van je collega's hun contactgegevens moet hebben (ik neem aan dat je manager verwacht dat je rond gaat bellen)? Ik denk dat je die van je werkgever niet mag krijgen, ik vraag me af in hoeverre dit realistischerwijs gevraagd kan worden vanuit je werkgever.
(Dit artikel gaat over hrm, ik ga er dan even vanuit dat we die kunnen vervangen door een manager van een tankstation, die vermoedelijk geen HR-afdeling heeft)
Ja, precies. Mooi momentje voor wat malicious compliance. Dus je stelt een nette brief op waarin je aangeeft wat je nodig hebt van een vervanger, en deze stuur je naar HR met het verzoek deze te verspreiden in de organisatie. Natuurlijk moeten de reacties ook via HR bij jou terechtkomen, want je privégegevens kunnen niet worden gedeeld. Beoogd kandidaten nodig je uit voor een gesprek en na zorgvuldige selectie geef je bij HR aan dat deze of gene formeel de bevoegdheden moet krijgen om jou te vervangen gedurende periode x. Vergeet ook het onboardingtraject niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je hebt toch wel manier om in contact te komen met collegas zonder privegegevens? Email, Teams enz?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

chrisborst schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:33:
@herman45
Stel dat ik als locatiemanager meer dan 10K per maand verdien, dan is je eigen vervanging regelen niet heel gek. Is het maar 4K, dan zou ik dit eerder bij de regiomanager neer leggen.
Niet mee eens. Dit ligt compleet aan de gemaakte afspraken en staat los van een beloning.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Cyphax schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:21:
Wat een onzin, letterlijk uit jou aangehaalde artikel:
Een werkgever mag zakelijke contactgegevens van werknemers delen aan derden als dat belangrijk is voor het werk. Dat is immers waar die contactgegevens voor bedoeld zijn.
In dit geval zou de derde zelfs een eigen werknemer zijn. Dus TS kan prima van zijn regiomanager een lijstje met namen en zakelijke telefoonnummers en mailadressen krijgen.
Mochten ze bijv. je privénummer ook hebben voor noodgevallen dan lijkt mij het logisch dat die niet wordt gedeeld. Want dat zijn gegevens die voor een ander doeleinde zijn afgegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door chrisborst op 17-01-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58

Cyphax

Moderator LNX
chrisborst schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:25:
[...]

Een werkgever mag zakelijke contactgegevens van werknemers delen aan derden als dat belangrijk is voor het werk. Dat is immers waar die contactgegevens voor bedoeld zijn.
In dit geval zou de derde zelfs een eigen werknemer zijn. Dus TS kan prima van zijn regiomanager een lijstje met namen en zakelijke telefoonnummers en mailadressen krijgen.
Mochten ze bijv. je privénummer ook hebben voor noodgevallen dan lijkt mij het logisch dat die niet wordt gedeeld. Want dat zijn gegevens die voor een ander doeleinde zijn afgegeven.
Ja, ik ga er dus vanuit dat ze aan tankstationmedewerkers geen zakelijke telefoon(nummer)s en e-mailadressen geven, en dat TS gedwongen wordt om privenummers op te vragen en te bellen.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1