Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:14
Hallo leden,

Kort vraagje. Ik heb een videokaart met een dual-bios. Een silent mode en een normal mode.
Alleen de laatste keer dat ik deze omschakelde kreeg ik best wel wat driver crashes en failure to boot.

Wat ik had gedaan was de PC uitgeschakeld, maar hij was niet uitgetrokken uit het net.
Toen had ik de schakelaar omgezet en weer aangezet.

Wat is hier de "best practice"? Is het beter om hem uit te trekken als je de BIOS omschakeld?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
Maakt werkelijk niets uit. De kart staat uit, dus kun je zonder probleem schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-05 11:53

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Heb je de kaart zelf nieuw gekocht, of deze tweedehands aangeschaft? Als de kaart tweedehands is, kan het zijn dat er een aangepaste bios op staat die voor mining bedoeld is, dit kan de driver crashes en problemen veroorzaken.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
JZX81_Drift schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:06:
Heb je de kaart zelf nieuw gekocht, of deze tweedehands aangeschaft? Als de kaart tweedehands is, kan het zijn dat er een aangepaste bios op staat die voor mining bedoeld is, dit kan de driver crashes en problemen veroorzaken.
Nieuw aangeschaft. Althans, dat hoop ik dan. Zag er niet uit als een refurb doos, en stond ook niet vermeld bij Megekko. Dus ik ga er voorlopig vanuit dat hij nieuw is.
White Feather schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:04:
Maakt werkelijk niets uit. De kart staat uit, dus kun je zonder probleem schakelen.
Is één van de BIOS versies dan slecht ofzo? Beetje vreemd dat ik zo'n onstabiel systeem kreeg erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mogelijk gebruikt de normale modus hogere kloksnelheden die de kaart of je systeem net onstabiel maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
Admiral Freebee schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:16:
Mogelijk gebruikt de normale modus hogere kloksnelheden die de kaart of je systeem net onstabiel maken?
Kloksnelheden lijken hetzelfde, hij pakt alleen meer board TDP en de fancurve is wat aggressiever.
Maar als er geen specifieke methode is, of best practice, dan kan het ook gewoon toeval geweest zijn.

Ik heb recentelijk de BIOS geupdate en daarmee is mijn DOCP stabieler geworden. Kan het zijn dat AMD drivers wat nerveuzer zijn mbt CPU / memory stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:48
meer power dus, wat gebeurd er met de core voltage? als je switcht en op welke modus werkt die niet goed

post even een screenshot van gpu z wat die doet qua voltages ect in de verschillende modus
Pagina: 1