Wat zijn dit voor vlekken?

Pagina: 1
Acties:

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01
Leeg.

[ Voor 109% gewijzigd door FrankoNL op 03-03-2024 18:32 ]

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:00
1 zijstraat die niks zegt over de vlekken:
Bij een verlaagd plafond heb je natuurlijk altijd een luchtkamer in dat plafond. Soms kan het ook lijken. Alsof het tocht.

Als ik de afzuigkap aanzet lijkt het soms ook te tochten uit de spots, maar het is puur de afzuigkap die lucht aantrekt.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar laadpaal / 25kw plugin hybride

• FrankoNL
Leeg

[ Voor 103% gewijzigd door FrankoNL op 03-03-2024 18:33 ]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:49
pentaw1nz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:22:
1 zijstraat die niks zegt over de vlekken:
Bij een verlaagd plafond heb je natuurlijk altijd een luchtkamer in dat plafond. Soms kan het ook lijken. Alsof het tocht.

Als ik de afzuigkap aanzet lijkt het soms ook te tochten uit de spots, maar het is puur de afzuigkap die lucht aantrekt.
en waar komt ie lucht vandaan denk je? Die komt echt ergens van buiten hoor.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:52
7 en 11% is wel weinig. Wat zegt de rest van je plafond, eenzelfde percentage?

Anders huur nog een infrarood meter. Dan kun je een koudebrug wel uitsluiten.

• FrankoNL
Draakje5 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:46:
7 en 11% is wel weinig. Wat zegt de rest van je plafond, eenzelfde percentage?

Anders huur nog een infrarood meter. Dan kun je een koudebrug wel uitsluiten.
Ja, ongeveer hetzelfde percentage.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 14:35

Barrycade

Through the...

Maar hoe zit dan dit buiten? Fotootje van d gevel zou wat helpen wellicht.

Dit klinkt alsof er een lek vanuit de spouw is. Of wellicht ergens sluit de dakbedekking niet aan.

En wat hebben die beunen dan gedaan met dat Kingspan? Dat zijn blijkbaar dakplaten, maar zat er dan geen isolatie onder het dak?

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:00
No Hands schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:02:
[...]

en waar komt ie lucht vandaan denk je? Die komt echt ergens van buiten hoor.
Via andere spotjes verderop, waardoor het lijkt dat het waait door enkele spots.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar laadpaal / 25kw plugin hybride

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:33
Ik zou zeggen (zoals je zelf ook al vermoed) roze/rood voorstrijkmiddel met niet dekkende verf en/of waar niet aan de voorgeschreven droogtijden is gehouden. Ik zou het gewoon nog eens een laag geven met goede verf, en als je helemaal secuur wil zijn het nog een keer voorstrijken.

• Raafje68
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-12-2025
Als het een plat dak is dan is het waarschijnlijk een warm dak (isolatie aan de buitenkant).
Mat naisoleren van een warm dak aan de binnenkant moet je oppassen als dit niet juist gebeurt kan dit lijden tot vocht.

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:21
Denk dat bovenstaand al veel is gezegd. Nog een keer schilderen en afwachten zou ik ook mee beginnen.

Enige wat nog in me op kwam, is of je wellicht last hebt van muizen? Bij mijn schoonouders hebben ze dat aan de hand gehad en dat gaf gele vlekken in het gipsplafond.

• FrankoNL
Leeg

[ Voor 99% gewijzigd door FrankoNL op 03-03-2024 18:34 ]

• FrankoNL
Mania-92 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:21:
Ik zou zeggen (zoals je zelf ook al vermoed) roze/rood voorstrijkmiddel met niet dekkende verf en/of waar niet aan de voorgeschreven droogtijden is gehouden. Ik zou het gewoon nog eens een laag geven met goede verf, en als je helemaal secuur wil zijn het nog een keer voorstrijken.
Ja dat leek mij de meest voor de hand liggende optie maar zeker weten doe ik het dus niet.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 14:35

Barrycade

Through the...

FrankoNL schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:46:
[...]

Dan zou men verwachten dat het sinds september, met al die regen, substantieel erger geworden zou zijn denk ik. Dat is niet het geval.

Wat ze hebben gedaan, omdat de tocht vanaf de aansluiting op de gevel kwam, is om over de breedte van deze aansluiting isolatieplaten aan te brengen en met pur de randen af te sluiten. Daarmee zou de tocht weg moeten zijn maar is dat niet. Het is dus niet zo dat het hele dak van binnenuit is geïsoleerd.
Met lek bedoel ik niet water maar qua lucht. In veel gevels zitten ventilatie sleuven. Als ze de uitbouw niet goed luchtdicht hebben gemaakt waait het via je spouw je spotjes uit. En met condensatie als gevolg welke weer op je platen lekt.

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb die roze kleur eerder gezien bij mijn platte dak. Daklekkage en het water ging onder de dakisolatie door de spaanplaatplaten heen, absorbeerde de kleurstof in (wat ik aanneem) de roze lijm en viel naar beneden.
Niet best want de spaanplaten worden broos.

Dat het nu droog is wil enkel zeggen dat het opgedroogd is. Er is sowieso water in het spel anders wordt je latex niet roze; kleurstof moet getransporteerd worden en ook nog eens door het kalk heen.

Als je tocht hebt heb je toch(t) ergens een gat.
Misschien ben je tijdens oud en nieuw thuis geweest? Rook het naar kruiddamp in die kamer?

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:39
Als je een kanaalplaten verdiepingsvloer hebt en ze de openingen aan de zijkant niet bewust hebben dichtgemaakt ben je afhankelijk van hoe de isolatie in de gevel is geplaatst, bij spotjes zou je lokaal kunnen afdichten anders zijn er alleen rigoureuze oplossingen mogelijk.

• FrankoNL
Leeg

[ Voor 98% gewijzigd door FrankoNL op 03-03-2024 18:34 ]

• FrankoNL
Leeg

[ Voor 99% gewijzigd door FrankoNL op 03-03-2024 18:34 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:06
Ik zou het eerst nog een keer schilderen. Mocht het dan nog een probleem zijn dan zaag je een stukje uit je plafond met een multitool. Je denkt dat het een flinke kostenpost is maar een stukje gips er in en dichtsmeren valt echt wel mee. Je kunt het makkelijk maken door een lat aan de binnenkant op het uitgezaagde gat te lijmen en dan het stuk gips wat je er uit gezaagd hebt weer tegen die lat aan lijmen. Daarna beetje stucpasta, renoband of iets volledig willekeurigs van Alabastine in de zaagsnede en als je een béétje kan plamuren zie je er niks meer van. Je gaat geen heel groot gat nodig hebben om te onderzoeken wat er aan de hand is.

[ Voor 44% gewijzigd door Makkelijk op 17-01-2024 23:11 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1