Mail provider zoeken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptje63
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-07-2024
Nadat Tele2 met email hosten ophield en we overgingen naar Tmobile besluit deze er ook binnenkort mee op te houden.
Gmail ed vertrouw ik niet vanwege privacy, heb er best een betaalde voor over zoals Proton.
Maar - grote probleem is overzetten/importeren gegevens - gepoogd naar Proton toe en mislukt vanzelfsprekend.
Ik gebruik nu t oude maar vertrouwde Outlook Pro 2016 / Win10. Dat zou ik graag willen houden = welke provider kan ik kiezen om gewoon via Outlook binnen te halen/verzenden.
Overgang naar weer een andere provider zoals Ziggo niet veel zin in, oa angst dat zij er volgend jaar mee stoppen.
Heeft iemand goede suggesties voor mij - dankbaar, want heb er alweer paar uur in zitten alles uit te zoeken.
Groet
Peter van Lune

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:25

g0tanks

Moderator CSA
ptje63 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:02:
Gmail ed vertrouw ik niet vanwege privacy, heb er best een betaalde voor over zoals Proton.
Maar - grote probleem is overzetten/importeren gegevens - gepoogd naar Proton toe en mislukt vanzelfsprekend.
Wellicht is dit juist het probleem dat je moet oplossen en niet het vinden van nog een andere mailprovider?

Hoe heb je destijds geprobeerd T-Mobile te migreren naar Proton Mail en wat ging er mis?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptje63
Ik heb gebruik gemaakt vh Proton Easy Swith programma (onderdeel van Proton, speciaal voor importeren), waarbij je je emailadres invult en de imap gegevens. Na importeren kwamen enkel wat nieuwere mappen tevoorschijn, 90% (dus het wat oudere) van alle mailmappen- en inhoud werd niet meegenomen.
Kan ik niet gewoon in Outlook de proton email adressen invoeren, net zoals de tele2- en tmobile adressen?

[ Voor 13% gewijzigd door ptje63 op 16-01-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptje63
Heb na veel beraad besloten Proton niet te gebruiken na teveel negatieve feedback die ik vond, oa Trustpilot. Weet nog niet wat ik nu moet doen, verder zoeken...
Wie heeft alternatieven, liefst zodat ik van Outlook gebruik kan blijven maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-05 08:34
Wat zijn je eisen en wensen tav emailhosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 15:20
Ik kan je uit persoonlijke ervaring FastMail adviseren. Ik gebruik het al jaren, en heb nog nooit problemen gehad. Erg tevreden over.

En er zit ook een migratietool in voor oa Gmail, Outlook, iCloud, Yahoo, Proton of zelf alle andere IMAP hosts.

[ Voor 31% gewijzigd door Saeverix op 17-01-2024 15:11 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptje63
Vinales schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:06:
Wat zijn je eisen en wensen tav emailhosting?
Niet veel ;-) - enkel prive gebruik, geen extreme grote bijlagen, hebben thuis samen 4 aliassen. Mijn vrouw en ik willen graag bij t vertrouwde Outlook blijven, een wens waar met Proton Bridge aan voldaan werd plus de encryptie. Maar Bridge werkt enkel met betaald account, wat je dus niet van te voren kunt uitproberen, das jammer. T moet ook op de app werken, ik ontdekte dat lang niet alle gratis/betaalde providers die (voor de hand liggende) optie hebben...
Misschien dan toch maar naar KPN of Ziggo, in de hoop dat zij niet óók binnen een paar maand met email hosting stoppen.
Tmobile/Oidido geeft als reden waarom ze ermee stoppen: "De dienst geeft niet meer de ervaring die we vinden passen bij de behoeftes van de gebruiker. Ook speelt mee dat steeds minder mensen deze e-maildienst gebruiken."

[ Voor 7% gewijzigd door ptje63 op 17-01-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapedapeda
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Je zou ook kunnen kijken naar Mailbox.org. Duits, staat privacytechnisch ook goed bekend, en is vrij goedkoop. Ik heb er al jaren goede ervaringen mee, zowel prive als zakelijk. Je kunt je account gewoon toevoegen in Outlook (of welke provider dan ook) en daarmee ook je huidige e-mails zo overslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En een eigen domein waar je alleen mail op doet? Kost wat maar dan heb je alles zelf in de hand. Kun je ook meestal gebruik maken van ieder bedrijf een eigen e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ptje63 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:27:
Kan ik niet gewoon in Outlook de proton email adressen invoeren, net zoals de tele2- en tmobile adressen?
Niet direct, maar Proton heeft wel een bridge client. Die maakt een veilige verbinding met de Protonmail servers en zet dan lokaal een doorvoer mailserver op, waar jij dan in Outlook mee kunt verbinden.

De vraag is of je dit moet willen als je technisch onhandig bent, Proton is wel gericht op mensen die zelf wat meer kunnen en hun privacy belangrijk vinden of die juist weinig eisen hebben vwb mailclient en de webclient prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptje63
Ik heb besloten in zee te gaan met Mailfence, met name op basis van goede recensies. Tenminste: bij IEDERE provider komen slechte ervaringen naar boven bij Trustpilot. Maar wat opvalt aan Mailfence is dat zij in zeer korte tijd met iedere responder contact opnemen, en dat is niet bij iedere provider het geval.
Ik kon een trial periode doen van 10 dagen en ga nu over op een abonnement van 3,50 pm en dat is vergelijkbaar of goedkoper dan andere aanbiedingen: 10GB berichten, 10x alias, 30GB data, agenda's/contacten, synchro Imap/Pop3 en mogelijkheid van bankbetaling (tov paypal of creditcard).
Dank voor de suggesties en meedenken ;-).
Pagina: 1