Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
smartphone

Wat is je budget?
270 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
huis, tuin en keukenzaken. hij is voor mijn vrouw. die gebruikt hem voor wat algemene dingen en foto's maken. ze heeft nu een stervende Redmi Note 7 (accu laadt niet meer verder op dan 50%).

Wat heb je zelf al gevonden?
Een aantal motorola's (G84, G54):
categorie: Smartphones

Welke vragen heb je hier nog over?

* ik heb een tijd geleden voor mijzelf gekeken naar een motorola. Toen schrok ik me wezenloos vanwege het feit dat deze maar 1,5 jaar updates kreeg. Totaal niet duurzaam. Een telefoon wordt dan nutteloos terwijl hij het nog prima doet. Ik / zij zou graag een telefoon willen waar ze heel lang mee vooruit kan. Maar is dat haalbaar qua software updates? Ik heb zelf bewust een 2e hands iphone 11 gekocht vanwege die wens.

*is 2e hands wellicht een betere optie voor lange updates?

Beste antwoord (via DeRooney op 17-01-2024 16:30)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:29
Net boven budget, Samsung A34, 279 Euro nu:
https://www.samsung.com/n...let-128gb-sm-a346blvaeub/
Nog 4 jaar updates te verwachten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Een telefoon stopt niet met werken als er geen updates meer voor worden uitgebracht. Dus niet duurzaam/nutteloos lijkt me niet aan de orde.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Ik ben zelf voor RedMi Note 12 Pro gegaan, kom van een Poco X3 Pro en heb ook de note 7 gehad.
Ben er erg tevreden over.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Ruzor schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:00:
Een telefoon stopt niet met werken als er geen updates meer voor worden uitgebracht. Dus niet duurzaam/nutteloos lijkt me niet aan de orde.
Ok, niet direct. dat is waar/overdreven. Maar de telefoon die in principe prima werkt maar geen updates meer krijgt en daarom bijv. geen internet bankieren meer kan draaien wordt wel onbruikbaar zogezegd.
Plus dat de telefoon al een tijd geen veiligheidsupdates meer gekregen heeft en deze dus kwetsbaar is, even los van hoe geïnteresseerd men zou kunnen zijn om mijn vrouw haar note 7 proberen te hacken of iets dergelijks.

[ Voor 19% gewijzigd door DeRooney op 16-01-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

De ABN Amro app heeft minimaal Android 8.1 nodig, die is 6 jaar geleden uitgebracht. Dus daar zou ik me niet zoveel zorgen om maken.

Als je daar toch aan wilt vasthouden, voor zover ik weet hebben de Pixels (vanaf de Pixel 8 ) en Fairphone de langste Android updates, 7 jaar. Maar die zitten wel boven je budget.

Je kunt ook nog naar een Samsung telefoon kijken, die zitten qua updates meestal ook wel goed:
https://www.androidplanet...droid-smartphones-merken/

[ Voor 21% gewijzigd door Ruzor op 16-01-2024 17:18 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 14:43
Het ligt natuurlijk in de lijn der verwachting dat de goedkoopste toestellen waarschijnlijk minder lang van updates voorzien worden dan de dure toestellen. Updates kosten gewoon geld. En daar word met de verkoopprijs rekening mee gehouden.

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Redmi note 13 serie is/komt ook naar Nederland:

https://www.androidplanet...erie-officieel-nederland/

Random WTF

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:29
Net boven budget, Samsung A34, 279 Euro nu:
https://www.samsung.com/n...let-128gb-sm-a346blvaeub/
Nog 4 jaar updates te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeRooney
die a34 is een optie. daarom budget maar aangepast naar 270 euro. Even kijken of ik zelf dan nog andere toestellen zie die binnen die range aantrekkelijk zijn.

zo. vandaag ineens andere prijzen dan gisteren. via cashbackxl bol.com waardebonnen besteld, daar besteld voor netto 257,28 euro. Bijna binnen budget :-)

[ Voor 34% gewijzigd door DeRooney op 18-01-2024 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjannnen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik gebruik nog steeds een Nokia 5 uit 2017, en dat gaat prima alle apps werken nog steeds naar behoren alleen wordt de batterij een probleem.
Dus bij aanschaf van een nieuwe telefoon is voor mij belangrijk dat de batterij eenvoudig vervangen kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Dan heb je weinig apps en zuinig gebruik qua foto's maar met 16 Gb geheugen zal het geen vetpot zijn.

Maar als je je abbo moet vernieuwen is de aanbieding van HollandsNieuwe welicht wat voor de A54 met 144 euro korting.
Pagina: 1