Hoge kosten offerte dak renovatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb vrijdag een offerte gekregen voor een aantal werkzaamheden aan ons dak. Mijn indruk is dat deze offerte buitensporig hoog is maar ik krijg dat niet helemaal lekker vergeleken.

Achtergrond
Ben sinds begin december bezig om een 3-tal offertes te krijgen voor de volgende werkzaamheden:
- verwijderen schoorsteen en dichtmaken dak
- nokvorst reparatie totale woning
- optioneel: plaatsen plat dak op toekomstige aanbouw

Ik ben begonnen met zoeken naar lokale dakdekkers. Tussen alle '1-2-3 dakdekker.nl' landelijke organisaties met vage constructies door zoekende heb ik er 5 gevonden met positieve reviews.

Van deze 5 hebben er 2 totaal niet gereageerd, 1 is niet op komen dagen op de afspraak, 1 is komen kijken maar doet er nu 30 dagen over om een offerte op te maken en reageert nergens op en 1 is woensdag komen kijken en heeft vrijdag de offerte gestuurd.

Het aanbod is dus erg dun en na bijna 6 weken heb ik 1 offerte.

Ter referentie: Het betreft een vrij groot vrijstaand huis (woonoppervlak 230m2) met stenen dakpannen.

Aanbieding
Deze dakdekker heeft heel veel hele goede reviews en mijn indruk tot heden sluit daar bij aan. Heel goed contact, snel reageren en afspraken nakomen. Net volk en 100% vertrouwen dat zij dit goed gaan uitvoeren.
Alleen de prijs lijkt buitensporig hoog.

Nokvorsten repareren (uitbikken, uitborstelen en met kunststof mortel vastzetten)
- 14 meter horizontaal (rechte lijn dak) @ 95 euro/meter = 1.330 euro
- 22 meter diagonaal (schuine zijden) @ 150 euro/meter = 3.300 euro

Schoorsteen verwijderen en opvullen dakbeschot (incl leveren nieuwe dakpannen)
- 2300 euro

Randzaken
Afkoppelen en terugplaatsen zonnepanelen (volgens mij moeten er 2 tijdelijk weg) = 550 euro
Lift (ladder) + Steiger + Container + Afvoeren materialen = 1750 euro

Totaalprijs is 9.230 euro exclusief en 11.168 inclusief BTW

Onduidelijkheden
De prijs van de schoorsteen lijkt met googlen aan de dure kant maar niet buitensporig.
De nokvorsten lijken erg duur; googlen geeft rond de 70-80 euro per meter aan
De randzaken vind ik enorm prijzig. Zonnepanelen afkoppelen lijkt mij zo gebeurd en het huren van een lift + steiger + container moet in mijn ogen voor 1000 euro ook wel haalbaar zijn.

Ik heb het gevoel dat ik 1000 euro te veel betaal voor de randzaken en 1250 voor de nokvorsten. En dan is het nog steeds behoorlijk betaald. Dat is ongeveer 25% te veel.

Lastige is dat ik weinig referentiemateriaal heb omdat de andere 4 dakdekkers geen offerte uitgebracht hebben. Ik betaal graag wat extra voor een goede en betrouwbare professional maar ben wel benieuwd waar de grens zit qua kosten voor dit werk.

De offerte voor het platdak krijg ik deze week nog.

Als de offerte duur maar acceptabel is ga ik akkoord geven bij deze partij. Als het buitensporig duur is ga ik opnieuw proberen een goed alternatief te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door XeNeRgY op 16-01-2024 15:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:31
Zakelijk afvoeren van afval kan heel duur zijn. Je kunt ook afspreken dat je het afvoeren zelf doet naar de milieu straat dat kost jouw enkel tijd maar weinig tot geen geld.

Als het verder een keurig dakdekkers bedrijf is hebben ze niet alleen die lift en steiger nodig, maar ook val beveiliging, dakrand beveiliging en op en afbouw nodig en dat kost gewoon tijd en dus geld. Je bent zo een halve dag bezig met op en af bouwen van dat materiaal met 2 man en dan nog het op locatie krijgen, dat materieel moet elk jaar gekeurd worden etc.

Je hebt ook dakdekkers die nok vorsten doen met een ladder zonder dakrand en val beveiliging dat is vaak een stuk goedkoper. Ik was 600 euro kwijt voor 9 meter op een schuin dak incl. alles. Maar dat zijn dus twee mannetjes met een ladder die zo het dak op gaan.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:54
Ik kan uit je verhaal niet helemaal opmaken of je nieuwe pannen krijgt voor het hele dak of alleen op de plek van de schoorsteen.

Ik heb recent een volledige dakrenovatie uit laten voeren voor mijn bescheiden vrijstaande woning. Dat was 30k in de BTW voor het verwijderen van 2 schoorstenen, nieuwe pannen en panlatten, 14cm PIR isolatie en een deel nieuwe houten constructie. Op basis daarvan schrik ik niet heel erg van de prijs van jouw offerte.

Weet je zeker dat je niet gelijk het hele dak wil isoleren als je er toch mee aan de gang gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
OosterF schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:51:
Ik kan uit je verhaal niet helemaal opmaken of je nieuwe pannen krijgt voor het hele dak of alleen op de plek van de schoorsteen.

Ik heb recent een volledige dakrenovatie uit laten voeren voor mijn bescheiden vrijstaande woning. Dat was 30k in de BTW voor het verwijderen van 2 schoorstenen, nieuwe pannen en panlatten, 14cm PIR isolatie en een deel nieuwe houten constructie. Op basis daarvan schrik ik niet heel erg van de prijs van jouw offerte.

Weet je zeker dat je niet gelijk het hele dak wil isoleren als je er toch mee aan de gang gaat?
Ik krijg alleen een paar nieuwe pannen waar de schoorsteen zat. Een totaal nieuw dak was inderdaad rond de 30-35k gaf hij aan. Heel veel geld maar in verhouding met deze 'reparaties' als alternatief ook te overzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:09
Ik heb vorig jaar 700 euro betaald voor het dichtsmeren van +-10 meter nokvorst, zonder dat hierbij oud cement weggehaald hoefde te worden, dus puur kunststof mortel. Omgeving Arnhem, door een "landelijk bedrijf" wat achteraf gezien gewoon lokale zzp-ers langs heeft gestuurd.

Steiger, bak en lift zijn wellicht goedkoper te huren, maar je betaald natuurlijk ook voor het geregel en de verantwoordelijkheid ervoor. Hetzelfde voor je zonnepanelen, er is best kans dat wat je betaald ook gelijk hun "verzekering" is voor als er een paneel van het dak stuitert. Je zou voor kunnen stellen om een en ander zelf te regelen op eigen kosten, maar persoonlijk zou ik lekker betalen om die zorgen uit handen te nemen.

In combinatie met de grote tekorten aan mensen en de gestegen kosten vind ik de prijzen die je aangeboden hebt gekregen niet bijzonder duur voor een degelijk bedrijf met goede beoordelingen. Of je het het waard vind (en of het écht nodig is) kan alleen jij beoordelen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:47
De kosten van het onderhoud van het dak kan ik niet zoveel over zeggen. Wel heb ik vorige maand zelf 2 zonnepanelen tijdelijk moeten laten verwijderen ivm lekkage dak/onderzoek benodigd. De aannemer wilde de panelen niet verwijderen i.v.m. aansprakelijkheid, garantie en expertise van afkoppelen/weer aansluiten, dus heb dit via mijn zonnepanelen leverancier laten doen.

Kosten: EUR 1.200,- excl BTW voor 2 panelen (voorrijkosten, afkoppelen 2 panelen en dan straks weer aansluiten). Blijkbaar moeten er ook wat nieuwe kabels gebruikt worden als de panelen weer aangesloten moeten worden.

Effectieve tijd kwijt op het dak bij het afkoppelen: 6 minuten ofzo....

Dus EUR 550,- voor 2 panelen daar knijp ik mijn handen bij dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Randzaken
Afkoppelen en terugplaatsen zonnepanelen (volgens mij moeten er 2 tijdelijk weg) = 550 euro
Misschien willen ze dit liever niet doen ivm het risico dat er iets kapot gaat en rekenen ze daarom extra veel geld?
Kun je niet het bedrijf dat de panelen heeft geplaatst vragen om deze te verwijderen en terug te plaatsen? Ik moest panelen vorig jaar ook verwijderen voor een dakkapel. Ik bettaalde 85 euro voorrijkosten + 37.50 per paneel voor het verwijderen en het terugplaatsen (dus totaal 2* deze kosten), bij een grote landelijke zonnepanelen toko die het eerder gelegd had.
edit: ging in mijn geval om 12 panelen.
edit2: bij andere mensen bij mij in de straat vroegen ze in 2022 voor verwijderen en terugplaatsen 100 euro per paneel bij plaatsen van een dakkapel, waar ze heel makkelijk bij konden.

[ Voor 15% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 16-01-2024 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:22
Ik kan je niet helpen met de rest, wel met de nokvorsten. Regio Utrecht zijn hier in december de nokvorsten los gehaald, schoon gemaakt, opnieuw de nokbalk recht gezet (was gebroken), ruiterrol ertussen en nokvorsten opnieuw gelegd + vastgezet met haken en dat was 500 euro (5,5 meter nokvorst).

Ik vond het eigenlijk vrij duur maar ik had er meerdere die langs kwamen en rekenden allemaal met 120-125 euro per strekkende meter.. Vond ik een belachelijke prijs persoonlijk, maar niemand anders reageerde en kreeg het niet voor minder.. Er zat hooguit 2 a 3 uur werk in, dus makkelijk verdiend zo :)

Overigens de overbuurman 2 jaar geleden laten doen, die betaalde toen 1300 euro voor hetzelfde werk (maar had acute lekkage dus dan word je ongetwijfeld opgelicht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:03
Waarom nodig je de aannemer niet uit om het even over de offerte te hebben. Geef de items waarvan jij vind dat je teveel betaald bij hem aan en wellicht komt hij zelf met alternatieven zoals zelf het afval afvoeren, zelf een hoogwerker laten komen op die en die dag etc. Of hij geeft bij je aan dat hij een deel risico (zonnepanelen bijv) heeft afgeprijsd en misschien ben jij wel bereid om dat risico te dragen.

Na zo'n gesprekje krijg je OF een goede uitleg, waardoor je de prijs toch acceptabel vind, of je krijgt een aangepaste prijs (of je krijgt een ongewenste reactie wat je keus ook makkelijker maakt).

[ Voor 15% gewijzigd door virtualJac op 16-01-2024 16:29 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:44
Voor 10k heb je een compleet nieuw dak met nieuwe pannen, latten, folie, nokvorsten. (Dus wel bestaande dakbeschot en geen isolatie buitenlangs)
Zie ook mijn topic over offertes van aantal maanden geleden.

Schoorsteen afvoeren kun je zelfin 1 keer volle aanhanger.

Vooral nokvorsten prijs is idioot.

[ Voor 35% gewijzigd door pentaw1nz op 16-01-2024 16:31 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
M.F.H. schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:55:
De kosten van het onderhoud van het dak kan ik niet zoveel over zeggen. Wel heb ik vorige maand zelf 2 zonnepanelen tijdelijk moeten laten verwijderen ivm lekkage dak/onderzoek benodigd. De aannemer wilde de panelen niet verwijderen i.v.m. aansprakelijkheid, garantie en expertise van afkoppelen/weer aansluiten, dus heb dit via mijn zonnepanelen leverancier laten doen.

Kosten: EUR 1.200,- excl BTW voor 2 panelen (voorrijkosten, afkoppelen 2 panelen en dan straks weer aansluiten). Blijkbaar moeten er ook wat nieuwe kabels gebruikt worden als de panelen weer aangesloten moeten worden.

Effectieve tijd kwijt op het dak bij het afkoppelen: 6 minuten ofzo....

Dus EUR 550,- voor 2 panelen daar knijp ik mijn handen bij dicht.
Mooi genaaid voor 1200 euro en 2x een half uur werk ?

Waarom die idioot hoge prijzen soms worden gehanteerd is omdat mensen er nog steeds mee akkoord gaan...

[ Voor 5% gewijzigd door pentaw1nz op 16-01-2024 16:34 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

pentaw1nz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:33:
[...]

Mooi genaaid voor 1200 euro en 2x een half uur werk ?

Waarom die idioot hoge prijzen soms worden gehanteerd is omdat mensen er nog steeds mee akkoord gaan...
Gaat ook over aansprakelijkheid. Dat is onzin want zonnepanelen kan je prima zelf af- en aankoppelen als je de juiste procedure gebruikt.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
En er zit doorgaans 2 jaar garantie op de installatie. 10 tot 25 jaar op de producten.
Dit laatste verandert niks aan als een aannemer ze even afkoppelt en later weer terugplaatst.
Verzekerd is hij sowieso als het goed is.

Geld aftroggelen noem ik het.
6 minuten werk voor 1200 euro.
Dat is 12000 euro per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 20:32
pentaw1nz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:12:
Geld aftroggelen noem ik het.
6 minuten werk voor 1200 euro.
Dat is 12000 euro per uur.
Laat je er vanuitgaan dat het eigenlijk een half uur werk is, waaarvan uiteindeijk 6 min. op het dak. Half uur voorrijden, en dan straks met terugplaatsen nog een keer. Dus 2 uur totaal aan werk. Blijft 600 euro/uur belachelijk veel geld, maar ja je weet het tenminste van te voren en er wordt akkoord op gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:47
Laten we duidelijk zijn dat 1.200 Euro een schandaal is en ik deze leverancier dus nooit zou aanbevelen. Maar mijn (toch ervaren) aannemer wilde de panelen er niet af halen, en beschikbare dakdekkers in december waren zeldzamer dan een Witte Kerst, terwijl het water langs mijn gevel stroomde. Dan heb ik inderdaad akkoord gegeven, maar heb zeker het idee dat ik ben opgelicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Heeft me in elk geval een beter beeld gegeven. Zeker ook de prijzen van @ID-College @pentaw1nz ik heb behoorlijk wat topics teruggezocht maar niet kunnen vinden waar jij naar refereerde voor een compleet nieuw dak voor 10k. Ben ook wel benieuwd wat de oppervlakte dan was.

Heb er nog wat langer over nagedacht en vind het eigenlijk een rotprijs. Ons dak is 45 jaar oud waardoor de levensduur van de keramische dakpannen ook eindig wordt. Ik verwacht nog een jaar of 5 tot 10 puur op basis van wat ik op internet lees als levensduur. Zoals het er nu naar uit ziet blijven we hier nog 10+ jaren wonen en daarmee zou het dak sowieso aan de beurt gaan komen.

Als je het zo bekijkt is het dan nu zonde om 11.000 euro uit te geven en is het misschien beter om dat in 3-voud te doen voor een volledig nieuw dak. Dat biedt ook de mogelijkheid een dakkapel te plaatsen en zal een flinke upgrade zijn qua isolatie tegenover de 2cm EPS die er nu ligt. Aan de andere kant is 30.000-35.000 euro voor iets wat niet NU noodzakelijk is heel veel geld.

Maar dat is 11.000 euro voor een oplossing van 5-10 jaar max eveneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

pentaw1nz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:29:
Voor 10k heb je een compleet nieuw dak met nieuwe pannen, latten, folie, nokvorsten. (Dus wel bestaande dakbeschot en geen isolatie buitenlangs)
Zie ook mijn topic over offertes van aantal maanden geleden.

Schoorsteen afvoeren kun je zelfin 1 keer volle aanhanger.

Vooral nokvorsten prijs is idioot.
Want alle daken zijn hetzelfde?
Je kan het pas goed vergelijken als je meerdere offertes hebt.
En niet elke aannemer/dakdekker wordt er blij van als mensen zelf gaan lopen klussen.
Dus wellicht is deze prijs helemaal zo gek nog niet en mag iemand die met zijn handen werkt ook een paar knaken verdienen?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aVo0m.
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23:33
Ik schrik enorm van de prijs. Tijden veranderen, maar 3 jaar geleden betaalde ik 7000 euro voor het vervangen van mijn dakpannen van het huis (tussenwoning uit 1977), carport en schuur, weghalen schoorsteen en vervangen isolatiefolie en panlatten onder de pannen op schuur en carport.

Panlatten en oude folie van het huis hebben wij niet vervangen. Aannemer gaf aan dat niks rot was en dat er goede ventilatie was onder de pannen door. Dus hij vond het zonde van het geld om dat aan te pakken.

Aannemer heeft wel aangegeven dat we destijds op tijd waren met aanschaf van de dakpannen, want daarna waren er tekorten en steeg de prijs behoorlijk. Maar om nu 30.000 euro voor een compleet dak neer te leggen?

1750 euro voor huur lift, container etc is natuurlijk ook belachelijk. Meestal wordt dit gehuurd bij een lokaal huurbedrijf. Je kan zelf kijken wat het kost om dat te huren en dan zal je zien dat er veel te veel wordt gevraagd.

Soms worden er ook hoge prijzen gevraagd, omdat men niet op dit soort werk zitten te wachten, maar voor een goede prijs uiteindelijk toch willen uitvoeren. En ja waarom niet als men er toch voor betaald? Ik zou hetzelfde doen, laten we eerlijk wezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18
Dakwerkers zijn bijna allemaal overgegaan op het poot-uitdraai-model: kijk hoe de klant klem zit en pas de prijs daarop aan.

Het aansmeren van een nokvorst is natuurlijk een klusje van niets. Beetje materiaal en wat arbeid. Heb het bij mijn vorige woning zelf gedaan toen de nokvorsten los moesten voor de panelen.

Zonnepanelen (de)monteren idem. Iedereen die een klein beetje handig is, zich even heeft ingelezen, en zo'n paneel kan tillen kan dat. Minutenwerk.

Hulpmiddelen kosten de kop ook niet. Zie Boels.

Hoor ook voorbeelden waarbij de prijs met wat terugduwen door twee gaat.

In mijn oude buurt kende ik iemand die in de bedrijfstak werkte. Die heeft menig garage en huis in de buurt op zaterdagmorgen van een nieuw dak voorzien.

De enige oplossing om deze ellende te vermijden is via via iemand vinden of het zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
XeNeRgY schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:12:
Bedankt voor de reacties. Heeft me in elk geval een beter beeld gegeven. Zeker ook de prijzen van @ID-College @pentaw1nz ik heb behoorlijk wat topics teruggezocht maar niet kunnen vinden waar jij naar refereerde voor een compleet nieuw dak voor 10k. Ben ook wel benieuwd wat de oppervlakte dan was.

Heb er nog wat langer over nagedacht en vind het eigenlijk een rotprijs. Ons dak is 45 jaar oud waardoor de levensduur van de keramische dakpannen ook eindig wordt. Ik verwacht nog een jaar of 5 tot 10 puur op basis van wat ik op internet lees als levensduur. Zoals het er nu naar uit ziet blijven we hier nog 10+ jaren wonen en daarmee zou het dak sowieso aan de beurt gaan komen.

Als je het zo bekijkt is het dan nu zonde om 11.000 euro uit te geven en is het misschien beter om dat in 3-voud te doen voor een volledig nieuw dak. Dat biedt ook de mogelijkheid een dakkapel te plaatsen en zal een flinke upgrade zijn qua isolatie tegenover de 2cm EPS die er nu ligt. Aan de andere kant is 30.000-35.000 euro voor iets wat niet NU noodzakelijk is heel veel geld.

Ter referentie: dakpannen vervangen was hier genoemd op 7k of 15k. Ik vond dat nogal een verschil zelf maar mijn dakpannen zijn ook 40 jaar oud. Dit was dan er vanuitgaande dat er geen panelen op lagen. Die liggen er wel op dus zal wat duurder zijn. Denk dat je wel rond de 10 a 12k uitkomt..

Ik ging t sowieso niet doen, stond meer beetje te ouwehoeren toen ie peukie stond te doen, maar was zelf ook nieuwsgierig.
Gaat om een gewoon dak van een tussenwoning met 1 dakkapel, dus 5,5m breed en 8m(?) hoog + uitbouw voor en achter met ook dakpannen..

Compleet nieuw dak voor 10k zie ik daarom niet gebeuren (regio utrecht). Denk dat dan je meer richting 15 a 20 gaat

[ Voor 3% gewijzigd door ID-College op 16-01-2024 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
XeNeRgY schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:42:
Ik heb vrijdag een offerte gekregen voor een aantal werkzaamheden aan ons dak. Mijn indruk is dat deze offerte buitensporig hoog is maar ik krijg dat niet helemaal lekker vergeleken.

Achtergrond
Ben sinds begin december bezig om een 3-tal offertes te krijgen voor de volgende werkzaamheden:
- verwijderen schoorsteen en dichtmaken dak
- nokvorst reparatie totale woning
- optioneel: plaatsen plat dak op toekomstige aanbouw

Ik ben begonnen met zoeken naar lokale dakdekkers. Tussen alle '1-2-3 dakdekker.nl' landelijke organisaties met vage constructies door zoekende heb ik er 5 gevonden met positieve reviews.

Van deze 5 hebben er 2 totaal niet gereageerd, 1 is niet op komen dagen op de afspraak, 1 is komen kijken maar doet er nu 30 dagen over om een offerte op te maken en reageert nergens op en 1 is woensdag komen kijken en heeft vrijdag de offerte gestuurd.

Het aanbod is dus erg dun en na bijna 6 weken heb ik 1 offerte.

Ter referentie: Het betreft een vrij groot vrijstaand huis (woonoppervlak 230m2) met stenen dakpannen.

Aanbieding
Deze dakdekker heeft heel veel hele goede reviews en mijn indruk tot heden sluit daar bij aan. Heel goed contact, snel reageren en afspraken nakomen. Net volk en 100% vertrouwen dat zij dit goed gaan uitvoeren.
Alleen de prijs lijkt buitensporig hoog.

Nokvorsten repareren (uitbikken, uitborstelen en met kunststof mortel vastzetten)
- 14 meter horizontaal (rechte lijn dak) @ 95 euro/meter = 1.330 euro
- 22 meter diagonaal (schuine zijden) @ 150 euro/meter = 3.300 euro

Schoorsteen verwijderen en opvullen dakbeschot (incl leveren nieuwe dakpannen)
- 2300 euro

Randzaken
Lift (ladder) + Steiger + Container + Afvoeren materialen = 1750 euro

Totaalprijs is 9.230 euro exclusief en 11.168 inclusief BTW

Onduidelijkheden
De prijs van de schoorsteen lijkt met googlen aan de dure kant maar niet buitensporig.
De nokvorsten lijken erg duur; googlen geeft rond de 70-80 euro per meter aan
De randzaken vind ik enorm prijzig. Zonnepanelen afkoppelen lijkt mij zo gebeurd en het huren van een lift + steiger + container moet in mijn ogen voor 1000 euro ook wel haalbaar zijn.

Ik heb het gevoel dat ik 1000 euro te veel betaal voor de randzaken en 1250 voor de nokvorsten. En dan is het nog steeds behoorlijk betaald. Dat is ongeveer 25% te veel.

Lastige is dat ik weinig referentiemateriaal heb omdat de andere 4 dakdekkers geen offerte uitgebracht hebben. Ik betaal graag wat extra voor een goede en betrouwbare professional maar ben wel benieuwd waar de grens zit qua kosten voor dit werk.

De offerte voor het platdak krijg ik deze week nog.

Als de offerte duur maar acceptabel is ga ik akkoord geven bij deze partij. Als het buitensporig duur is ga ik opnieuw proberen een goed alternatief te vinden.
Vergeet niet dat de mannen die je aanroept niet om werk verlegen zitten, en daardoor met achterkant sigarendoosje vaak duurder zijn dan je verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aVo0m.
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23:33
Even een aanvulling op mijn verhaal. Afgelopen jaar hadden 2 buurtbewoners ook alle pannen van hun huis, carport en schuur vervangen en schoorsteen verwijderd. 3 jaar later, andere aannemer en met hoogwerker ipv steigers en pannenlift voor 13.000 euro.

Zij hadden net als ik geen zonnepanelen en een lokale aannemer ingehuurd (Dat scheelt al volgens mij). En regio Utrecht.

Dus het kan wel.

Je kan zelf ook heel makkelijk het bedrag uitrekenen voor de dakpannen, nokvorsten en eventueel speciale voor-, hoek- en zijpannen.

Je zult zien dat materiaal een paar duizend euro is en huur van steiger, lift etc. een paar honderd euro is. Je gaat mij niet vertellen dat je dan 25.000 euro betaald voor 3 a 4 werkdagen arbeid voor 3 man.

Alleen mensen betalen er gewoon voor.

Deze maand heb ik een dakkapel besteld 4,5 meter breed alles erop en eraan, behalve elektrische luiken. Prijs was 12.000 euro. Ik geef aan waarom ik niet eens ben met de prijs (inflatie, materiaal wordt weer goedkoper, 2e dakkapel bij dezelfde firma, onzekere situatie in deze tijd) en hoppa kunnen regelen dat ik er nu 9000 voor betaal. Is gewoon 25% eraf. Is dan wel 2 weken heen en weer contact hebben, maar voor mij snel verdiend. Maar ook hierbij zijn er mensen die de 12.000 euro gewoon accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:18
Prijs is hoog maar niet absurd (vergeleken met de markt). De markt is wel absurd, dakdekkers kunnen bijna vragen wat ze willen omdat ze om komen in het werk. Dat maar 1 vd 5 reageert zegt al genoeg.
Nu het 3 maanden geregend heeft is het nog gekker, dus je zou over 6 maanden nog eens kunnen proberen als je die tijd hebt. Maar vrees dat het niet heel veel gaat uitmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik gok dat het niet zo'n beste tijd is om offertes voor een dak aan te vragen. Afgelopen maanden veel regen , dus veel lekkages en geen mogelijkheid tot reparatie (want regen). Dus de orderboeken lopen vol , dan gaat de prijs omhoog.

Ik zou het over een paar maanden opnieuw proberen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ijsbad
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23:24
Mja, wat vraagt een gemiddelde zzp'er in de ict per uur? En hoe verhoudt dat zich tot de uren die hier in zitten, plus nog het feit dat deze mensen hun werk niet lekker in een warme kamer vanuit huis in hun luie stoel kunnen doen?

Punt is, het kost wat het je waard is. De materiaalprijzen zijn sinds covid niet meer normaal geweest, het personeelstekort alleen maar groter ( want stel je eens voor dat je vieze handen krijgt van je werk, dat is voor losers) dus deze bedrijven hebben gewoon goud in handen en dat weten ze.

Dus duur, ja, maar misschien is het simpelweg zo dat dit werk nu pas op waarde geschat wordt nadat er decennialang op neergekeken werdt want 'niet hoogopgeleid werk.'

Maar goed, uiteindelijk heb je maar een paar opties: akkoord gaan, niet akkoord gaan en een ander zoeken of niet akkoord gaan en het zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
XeNeRgY schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:12:

Hier zie je meerdere mensen die offertes hebben voor nieuw dak. Waaronder meerdere van mijzelf.
voor 10k kun je nieuwe dakpannen, panlatten, en folie hebben.

Voor 8k ook. voor 18k ook :)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
aVo0m. schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:30:
Ik schrik enorm van de prijs. Tijden veranderen, maar 3 jaar geleden betaalde ik 7000 euro voor het vervangen van mijn dakpannen van het huis (tussenwoning uit 1977), carport en schuur, weghalen schoorsteen en vervangen isolatiefolie en panlatten onder de pannen op schuur en carport.

Panlatten en oude folie van het huis hebben wij niet vervangen. Aannemer gaf aan dat niks rot was en dat er goede ventilatie was onder de pannen door. Dus hij vond het zonde van het geld om dat aan te pakken.

Aannemer heeft wel aangegeven dat we destijds op tijd waren met aanschaf van de dakpannen, want daarna waren er tekorten en steeg de prijs behoorlijk. Maar om nu 30.000 euro voor een compleet dak neer te leggen?

1750 euro voor huur lift, container etc is natuurlijk ook belachelijk. Meestal wordt dit gehuurd bij een lokaal huurbedrijf. Je kan zelf kijken wat het kost om dat te huren en dan zal je zien dat er veel te veel wordt gevraagd.

Soms worden er ook hoge prijzen gevraagd, omdat men niet op dit soort werk zitten te wachten, maar voor een goede prijs uiteindelijk toch willen uitvoeren. En ja waarom niet als men er toch voor betaald? Ik zou hetzelfde doen, laten we eerlijk wezen.
die prijzen van 30k moet je aan denken als je ook dakbeschot verwijdert en geisoleerde platen terugplaatst/Pir met panlatten.

Enkel latten, folie, pannen kan voor rond de 10k.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:53
Ijsbad schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:41:
Mja, wat vraagt een gemiddelde zzp'er in de ict per uur? En hoe verhoudt dat zich tot de uren die hier in zitten, plus nog het feit dat deze mensen hun werk niet lekker in een warme kamer vanuit huis in hun luie stoel kunnen doen?

Punt is, het kost wat het je waard is. De materiaalprijzen zijn sinds covid niet meer normaal geweest, het personeelstekort alleen maar groter ( want stel je eens voor dat je vieze handen krijgt van je werk, dat is voor losers) dus deze bedrijven hebben gewoon goud in handen en dat weten ze.

Dus duur, ja, maar misschien is het simpelweg zo dat dit werk nu pas op waarde geschat wordt nadat er decennialang op neergekeken werdt want 'niet hoogopgeleid werk.'

Maar goed, uiteindelijk heb je maar een paar opties: akkoord gaan, niet akkoord gaan en een ander zoeken of niet akkoord gaan en het zelf doen.
Apart he, een icter die 120 euro per uur vangt kijkt niemand van op, een advocaat 200 plus ook niet, maar iemand die gevaarlijk werk doet in weer en wind met een hoop gereedschap en geregel rondom de daadwerkelijke uren dat iemand op locatie is vinden we met zn allen dat die max een eurotje of 50 mag verdienen...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:45
Makrolon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 00:12:
[...]

Apart he, een icter die 120 euro per uur vangt kijkt niemand van op, een advocaat 200 plus ook niet, maar iemand die gevaarlijk werk doet in weer en wind met een hoop gereedschap en geregel rondom de daadwerkelijke uren dat iemand op locatie is vinden we met zn allen dat die max een eurotje of 50 mag verdienen...
Dit!!

En ze gaan ook nog duurder worden er zijn te weinig mensen die het werk willen doen dan heb ik het over vakmensen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 15:42
De prijzen voor dakrenovaties (nieuwe geisoleerde dakbeschot, schoorsteen weg en nieuwe pannen van sociale huur) lag 15 jaar geleden op 10k per woning ex btw.
nu op 25k ex btw maar incl alle overige kosten incl wet natuurbeheer wat vaak over het hoofd wordt gezien.
Prijzen zijn absurd gestegen.

Ik sta niet gek te kijken van de prijzen van TS, waar ik mij wel aan erger is dat er voor zo'n klein klusje al 5 offertes worden aangevraagd. Ik snap heel goed dat een aannemer niet meer op de kleine klusjes reageert.
Zelf vraag ik meestal maar 2 offertes op bij vaste relaties of zelfs helemaal niet en gunnen we 1 op 1 als de prijs te toetsen is op marktconformiteit.

Prive doe ik het ook zo. Serieus om tafel met 1 partij in een heel vroeg stadium, is de prijs naar wat ik verwacht dan mag hij het maken. Dan houdt je de relatie met de aannemer ook goed.

Voor degene die ook willen omdenken in de bouw moeten maar eens googlen op de LEGOlisering van de bouw van Hennes de Ridder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
Sja, ik schrik er ook niet meer van, vind het wel veel geld.

Hier idem, ben al 2 jaar bezig om een redelijke offerte voor renovatie plat dak te krijgen. Probleem: je hoort niks meer (was een mooie offerte en een goed aangeschreven lokale ZZP maar laks, want aanbod van werk genoeg), rare oplossingen die duurder zijn dan voorgaande constructief betere ideeën, gevoel dat je maar wat nattevingerwerk voorgeschoteld krijgt, etc. Inmiddels gaan de bedragen van 7k al richting de 10k voor 100 m2 werk, elke offerte die ik opvraag wordt alleen maar duurder.

Ik heb nu een partij gevonden die voor mijn gevoel ook een goede kwaliteit gaat leveren voor die prijs. Overigens kun je inderdaad flink besparen op het zelf afvoeen van materiaal. Moet je wel de middelen/gelegenheid hebben maar zo kost een container voor 10 kuub dakafval (gring, dakleer met isolatie) echt een pak minder als particulier dan voor een bedrijf. Wel is dan weer van belang dat zaken goed afgestemd worden, niet dat de container te laat komt, in de weg staat, etc. Zelf afvoeren naar de milieustraat kan nog goedkoper zijn, maar kost wel veel meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Maar de meeste icters verdienen geen 120 euro per uur en de meeste advocaten zien ook geen 200 euro p uur op hun loonstrook.

Onze dakdekker verdiende ook goed geld met zijn bedrijf, maar degene die hij in loondienst had zaten ongeveer gelijk aan de gemiddelde icter zonder hogere opleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Bedankt voor alle adviezen en reacties, erg fijn! Ik heb er gisteren nog eens goed over nagedacht en ga in elk geval de kosten opvragen voor het repareren van de 2 lekkages (daar begon het oorspronkelijk mee) en een nieuw dak. Dan kan ik deze 11k aan kosten ook beter afzetten tegen de quick and dirty oplossing en het in 1x goed aanpakken. Mijn dak is 45 jaar oud dus de levensduur van de pannen is ook niet meer oneindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Sport_Life schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:59:
[...]

Maar de meeste icters verdienen geen 120 euro per uur en de meeste advocaten zien ook geen 200 euro p uur op hun loonstrook.

Onze dakdekker verdiende ook goed geld met zijn bedrijf, maar degene die hij in loondienst had zaten ongeveer gelijk aan de gemiddelde icter zonder hogere opleiding.
We hadden t over zzpers, die hebben geen loonstrook...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
BlueSS50 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:50:
De prijzen voor dakrenovaties (nieuwe geisoleerde dakbeschot, schoorsteen weg en nieuwe pannen van sociale huur) lag 15 jaar geleden op 10k per woning ex btw.
nu op 25k ex btw maar incl alle overige kosten incl wet natuurbeheer wat vaak over het hoofd wordt gezien.

Ik sta niet gek te kijken van de prijzen van TS, waar ik mij wel aan erger is dat er voor zo'n klein klusje al 5 offertes worden aangevraagd. Ik snap heel goed dat een aannemer niet meer op de kleine klusjes reageert.
Zelf vraag ik meestal maar 2 offertes op bij vaste relaties of zelfs helemaal niet en gunnen we 1 op 1 als de prijs te toetsen is op marktconformiteit.

Prive doe ik het ook zo. Serieus om tafel met 1 partij in een heel vroeg stadium, is de prijs naar wat ik verwacht dan mag hij het maken. Dan houdt je de relatie met de aannemer ook goed.

Voor degene die ook willen omdenken in de bouw moeten maar eens googlen op de LEGOlisering van de bouw van Hennes de Ridder
Moet je eens kijken hoeveel offertes er soms voor zonnepanelen worden opgevraagd, daar is 10 geen uitzondering 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Makrolon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:39:
[...]

We hadden t over zzpers, die hebben geen loonstrook...
Precies en de eigenaar van dat dakdekkers bedrijf verdient ook een goede boterham . Het is niet dat die 50 euro over houdt zoals gesuggereerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:52
XeNeRgY schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:25:
Bedankt voor alle adviezen en reacties, erg fijn! Ik heb er gisteren nog eens goed over nagedacht en ga in elk geval de kosten opvragen voor het repareren van de 2 lekkages (daar begon het oorspronkelijk mee) en een nieuw dak. Dan kan ik deze 11k aan kosten ook beter afzetten tegen de quick and dirty oplossing en het in 1x goed aanpakken. Mijn dak is 45 jaar oud dus de levensduur van de pannen is ook niet meer oneindig.
Een keramische dakpan heeft ongeveer een levensduur van 75 - 100 jaar, ligt aan de omstandigheden. Heb de staat niet gezien, maar om het nou preventief te vervangen hoeft ook niet per se. Mijn eigen dak heeft keramische dakpannen van 56 jaar oud, en de staat is nog prima. Ga denk ik alleen ze laten schoonmaken, dan kunnen ze denk ik nog wel 20 jaar mee.

Heb recent ook offertes opgevraag voor een lekkage aan de schoorsteen. Mijn ervaring is ongeveer hetzelfde, geen reacties, of niet meer reageren. En als ze wel komen, was ik niet onder de indruk van de voorgestelde werkzaamheden. 2x een reparatie laten uitvoeren, en de lekkage zit er nog steeds. Dus ik wacht even tot de zomer tot ik verder ga, kan wel leven met een drupje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
aVo0m. schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:45:
Even een aanvulling op mijn verhaal. Afgelopen jaar hadden 2 buurtbewoners ook alle pannen van hun huis, carport en schuur vervangen en schoorsteen verwijderd. 3 jaar later, andere aannemer en met hoogwerker ipv steigers en pannenlift voor 13.000 euro.

Zij hadden net als ik geen zonnepanelen en een lokale aannemer ingehuurd (Dat scheelt al volgens mij). En regio Utrecht.

Dus het kan wel.

Je kan zelf ook heel makkelijk het bedrag uitrekenen voor de dakpannen, nokvorsten en eventueel speciale voor-, hoek- en zijpannen.

Je zult zien dat materiaal een paar duizend euro is en huur van steiger, lift etc. een paar honderd euro is. Je gaat mij niet vertellen dat je dan 25.000 euro betaald voor 3 a 4 werkdagen arbeid voor 3 man.

Alleen mensen betalen er gewoon voor.

Deze maand heb ik een dakkapel besteld 4,5 meter breed alles erop en eraan, behalve elektrische luiken. Prijs was 12.000 euro. Ik geef aan waarom ik niet eens ben met de prijs (inflatie, materiaal wordt weer goedkoper, 2e dakkapel bij dezelfde firma, onzekere situatie in deze tijd) en hoppa kunnen regelen dat ik er nu 9000 voor betaal. Is gewoon 25% eraf. Is dan wel 2 weken heen en weer contact hebben, maar voor mij snel verdiend. Maar ook hierbij zijn er mensen die de 12.000 euro gewoon accepteren.
Klein beetje offtopic, maar die 9k is dan ook de normale prijs voor zo'n dakkapel :) Ik heb diezelfde breedte (van 1,75m hoog) en extra laten isoleren en was 8,5k kwijt (vorig jaar, en daar komt nog 500 euro kraanhuur bij.

Ik snap dat het een goed gevoel geeft maar de initiële prijs was gewoon veel te hoog.. Er zijn mensen die idd klakkeloos tekenen maar daarom moet je ook altijd meerdere offertes ophalen zodat je kan vergelijken (en bij dit soort uitgaven ga ik vaak nog persoonlijk langs voor het idee/gevoel) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18

Ik doe het ook zo in principe. Afgelopen jaar een 100k+ in de woning gestoken en telkens 1-3 prijsopgaves. Uitgangspunt: de juiste partij voor een fatsoenlijke prijs.

Het zoeken naar een dakwerker heb ik maar uitgesteld / gelaten, want dat is vrij kansloos. Ik wacht tot een van de buren een goede referentie kan geven. Mijn vaste man heeft helaas een hartaanval gekregen :/
Makrolon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:40:
[...]

Moet je eens kijken hoeveel offertes er soms voor zonnepanelen worden opgevraagd, daar is 10 geen uitzondering 🙈
De sector roept dat ook over zich af door uitknijpoffertes uit te brengen en domweg onbetrouwbaar over te komen. Als je niet weet wat iets moet kosten dan heb je meerdere offertes nodig. Als je niet weet of een partij ook daadwerkelijk een offerte uit gaan brengen dan moet je meerdere partijen benaderen. Etc.

50% of 100% verschil in prijsopgaves voor overzichtelijke klussen als zonnepanelen, pannen vervangen, groepenkast vervangen, buitenschilderwerk, CV ketel plaatsen, etc. helpen de sector niet. Kwetsbare klanten meer laten betalen ook niet.

Overigens is het uitbrengen van een offerte normaal gesproken maximaal een uur werk. Op een offerte van een paar k is dat niets. De uitzondering is een klein deel 'zeurklanten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
[...]

Is nogal een verschil tussen 50 per uur en 12.000 per uur zoals uit de vorige genoemde casus :D

Mensen mogen van mij echt wel wat verdienen, en het is tijd dat de bouw meer status krijgt.
Het slaat echter door wanneer je buitensporig veel geld vraagt. Duizenden euro's voor een klusje van een paar uur. Of op emotie inspelen wanneer iemand wanhopig is door een lekkage.

De advocaat vraagt ook geen 1000 euro per uur omdat hij door heeft dat jij wel erg bang bent dat je de bak in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Kelvern schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:52:
[...]

Een keramische dakpan heeft ongeveer een levensduur van 75 - 100 jaar, ligt aan de omstandigheden. Heb de staat niet gezien, maar om het nou preventief te vervangen hoeft ook niet per se. Mijn eigen dak heeft keramische dakpannen van 56 jaar oud, en de staat is nog prima. Ga denk ik alleen ze laten schoonmaken, dan kunnen ze denk ik nog wel 20 jaar mee.

Heb recent ook offertes opgevraag voor een lekkage aan de schoorsteen. Mijn ervaring is ongeveer hetzelfde, geen reacties, of niet meer reageren. En als ze wel komen, was ik niet onder de indruk van de voorgestelde werkzaamheden. 2x een reparatie laten uitvoeren, en de lekkage zit er nog steeds. Dus ik wacht even tot de zomer tot ik verder ga, kan wel leven met een drupje :+
Schoonmaken zou ik wel mee oppassen, nu liggen ze goed en heb je natuurlijke afdichtingen van vuil en mos, eenmaal weg kan het zijn juist je kieren dan problemen gaan veroorzaken met afwateringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ijsbad
  • Laatst online: 23:24
pentaw1nz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Is nogal een verschil tussen 50 per uur en 12.000 per uur zoals uit de vorige genoemde casus :D

Mensen mogen van mij echt wel wat verdienen, en het is tijd dat de bouw meer status krijgt.
Het slaat echter door wanneer je buitensporig veel geld vraagt. Duizenden euro's voor een klusje van een paar uur. Of op emotie inspelen wanneer iemand wanhopig is door een lekkage.

De advocaat vraagt ook geen 1000 euro per uur omdat hij door heeft dat jij wel erg bang bent dat je de bak in gaat.
Er zijn inderdaad zat partijen die misbruik van de situatie maken. Maar die zijn geen lang leven beschoren.

Overigens staan advocaten ook niet per se bekend om hun strakke naleving van de ethische regels, en zijn er meer dat zat advocaten die dat bedrag rustig vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Slotenmakers doen het ook, daar helpt het meestal wel niet de eerste resultaten uit Google te bellen en niet in paniek zijn helpt altijd in je voordeel voor de prijs.

Bij mijn dak begin ik ook te twijfelen of het nog goed is, ik denk dat ik last heb van condensatie door de kou maar helemaal zeker ben ik niet. Zal het ook dit jaar laten vervangen dus dit topic had mijn interesse :)

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 17-01-2024 13:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 08:58

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb diverse offertes opgevraagd. Het begon met 2 offertes á 12.000 voor plat dak en 2 dakdelen dakpannen, incl. vervangen luik, naar 2 van 6000 euro. Ik ben gegaan voor degene die bij mij in de buurt al bezig was en 6000 vroeg. En ze hebben hun werk netjes en vakkundig gedaan. Goede communicatie, goede spullen en open communicatie mbt het lastig leverbaar zijn van de dakpannen door een failliessement bij de fabrikant. Daarop hebben ze pannen van meerdere leveranciers gehaald om er voldoende te hebben.

Als je in de regio rotterdam zit kan ik je hun gegevens sturen.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Laatst online: 12-05 14:41
pentaw1nz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:58:
[...]

Hier zie je meerdere mensen die offertes hebben voor nieuw dak. Waaronder meerdere van mijzelf.
voor 10k kun je nieuwe dakpannen, panlatten, en folie hebben.

Voor 8k ook. voor 18k ook :)_
Uit nieuwsgierigheid. Hoeveel m2 is jouw dak? Want dat maakt natuurlijk enorm uit in de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBNL20
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-04 22:08

Ik denk dat je hier verschil moet maken tussen een dertien in een dozijn en specifieke situaties (maatwerk).

De kosten hangen helemaal samen met de scope van de werkzaamheden. Zeker als je bijvoorbeeld een vrijstaande woning hebt. Ook welke materialen je gebruikt en of je constructie bijvoorbeeld nog aangepakt moet worden + isolatie, wel/niet eigen pannen aanleveren.

Ik ben zelf bezig met een nieuwe elektrische toegangspoort en heb er wel een stuk of 10 aangevraagd. In eerste instantie is prijs indicatief en hoogover en kun je een schifting maken. Voor 6M poort lagen de offertes uiteen van 10k en 25k. Zelf heb ik ook een beter beeld gekregen hoe ik de poort wil. Dus als het standaardwerk is van een rijtjeshuis kan ik je volgen maar anders loont het op allerlei manieren bij het eindresultaat (hoogste kans op maximaal resultaat voor je budget en minimale spijt achteraf).

Is ook geen zak appels die je koopt die je wegdoet als ze niet smaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 15:42
WBNL20 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:08:
[...]
Ik denk dat je hier verschil moet maken tussen een dertien in een dozijn en specifieke situaties (maatwerk).

De kosten hangen helemaal samen met de scope van de werkzaamheden. Zeker als je bijvoorbeeld een vrijstaande woning hebt. Ook welke materialen je gebruikt en of je constructie bijvoorbeeld nog aangepakt moet worden + isolatie, wel/niet eigen pannen aanleveren.

Ik ben zelf bezig met een nieuwe elektrische toegangspoort en heb er wel een stuk of 10 aangevraagd. In eerste instantie is prijs indicatief en hoogover en kun je een schifting maken. Voor 6M poort lagen de offertes uiteen van 10k en 25k. Zelf heb ik ook een beter beeld gekregen hoe ik de poort wil. Dus als het standaardwerk is van een rijtjeshuis kan ik je volgen maar anders loont het op allerlei manieren bij het eindresultaat (hoogste kans op maximaal resultaat voor je budget en minimale spijt achteraf).

Is ook geen zak appels die je koopt die je wegdoet als ze niet smaken..
Als je meerdere offertes opvraagt dan moet je ook een heel uitgebreid bestek hebben of een programma van eisen. Je moet aan allen exact hetzelfde vragen.

Je kunt ook in het hele begin om tafel met een aannemer waar je vertrouwen in hebt om alles samen uit te werken en tot 1 plan te komen waarbij de uitvoering exact aansluit bij jou wensen.

en niet een gevalletje: doe maar een dakje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Joe28965 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:43:
[...]

Uit nieuwsgierigheid. Hoeveel m2 is jouw dak? Want dat maakt natuurlijk enorm uit in de vergelijking.
70m2 betonpannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Om toch even hier aan te sluiten zonder meteen een heel nieuw topic te openen:

voor platdak renovatie rekent het bedrijf maarliefst ruim 800 euro voor 48 m2 (en ik ga samen met de buren doen, dus net wat minder dan 100 m2 totaal, 1600 euro ex. BTW) voor het verwijderen van grind.

Daarnaast 1200 euro voor het verwijderen van oude dakleer met daaronder 5 cm tempex gebrand wat los ligt van dakbeschot (daarom ligt grind er op), ook per woning. Het is 1 groot plat dak dus en we organiseren dan zelf een container. Met container vanuit dakdekker is nog veel duurder.

Een paar cm grind op een oppervlakte van 100m2 vanaf het dak rechtsreeks in een container gooien, dat kan toch makkelijk met 2 man in een dag gedaan worden? Slopen van dakbedekking zie ik ook niet als een klus van 1 dag met 2-3 man?

Wat ik hier in de buuurt gezien heb, was het een paar uur werk, of ik moet veel gemist hebben? Wat denken jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door dimi_v op 25-01-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Laatst online: 12-05 14:41
dimi_v schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:54:
Met container vanuit dakdekker is nog veel duurder.
Verder qua prijs weet ik niet, maar voor dit specifieke stukje weet ik toevallig wel wat. In mijn huis zat dakleer tegen de buitenmuur aan, van binnenuit (dampdichte folie voordat ze zoiets hadden? No idea waarom het er zat). Mijn aannemer vroeg of ik het zelf even naar de stort wilde brengen, want ik mag het gratis brengen maar een bedrijf betaalt echt de hoofdprijs voor dakleer wegbrengen. Waarschijnlijk is dat hier ook het geval.

Om €800 te besparen zou je ook samen met de buren zelf het grind in de container kunnen gooien de dag voordat de dakdekker langskomt. Geen idee of het uitmaakt.

Maar wat hier ook wel gezegd is, het heeft veel geregend de afgelopen 2 maanden. Er zijn veel lekkages van gekomen, dakdekkers kunnen nu de hoofdprijs vragen en dat doen ze ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimi_v
Nou ik ben met deze partij al langere tijd in gespek, ook andere offertes opgevraagd en het renovatiewerk is een prima offerte.

Maar als ik zelf een container organiseer kost het 2000 ex. BTW per woning om de boel te slopen en in 'mijn' container te gooien. Als zij er container neer zetten kost het 1000 per woning meer. Voor een container betaal ik zo'n 800 ex. BTW, maar dan voor 2 woningen. Dus de winst voor afvoeren is als snel 1200 euo totaal, 600 per adres.

Maar los van de containers, ik vind 800 euro voor grind in een container scheppen echt veel geld, en 1200 voor slopen van dakbedeking net zo goed (en dan zijn deze bedragen ook nog eens ex. BTW). En dat per woning, als totaal had ik nog acceptabel gevonden. Je dekt er ook een risico mee af, als ik alles zelf sloop in het weekend en ze besluiten om een paar dagen later te komen zit ik met een open dak. Zul je zien dat gaat regenen, ben je goed de lul.

Als ik het uurtarief van de offerte voor meerwerk afzet tegen de totaal geofreerde bedrag dan kom ik op 16 uur werk voor 50 m2 grind scheppen, en 24 uur voor 48 m2 dakleer van dak aftrekken en in de container onder de carport flikkeren. Dat gaat er bij mij echt niet in dat zoveel werk is.
Pagina: 1