Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige desktop is ondertussen +/- 10 jaar oud en stilaan aan vervanging toe.
Het toestel moet all-round zijn voor dagdagelijks gebruik van het gezin, fotobewerking, alsook optimaal games draaien, voornamelijk grand strategy games (EU4, HOI3,...), rpg's (BG, Diablo,...) en rts.
Het is belangrijk dat het systeem terug minstens 10 jaar solide blijft alvorens aan vervanging toe.
Huidige systeem:
Wat mag het systeem gaan kosten?
idealiter onder de 2k
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
optioneel
huidige case: Corsair Carbide 330R
HD: Seagate SATA barracuda 2TB 35" 600/7200rpm 64MB buffer
DVD drive: Samsung Super wire master 24x/24x/12x
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben voorstander van overkill zodat upgrades en vervangingen later minder nodig zijn, in die zin ga ik dus liefst wat te ver in het systeem om in de toekomst niet te vlug tegen de limieten aan te lopen.
In die zin denk ik dan ook richting een 1440p systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren, maar kwaliteit gaat - in zekere mate - voor op kostprijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het toestel staat centraal in de woning, geluidsniveau beperken is wenselijk. Als het energieniveau binnen de perken blijft is dat uiteraard meegenomen.
In veel gevallen is het toestel de ganse dag aan.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een systeem samengesteld hieronder die volgens mij aan bovenstaande eisen voldoet. Maar ik heb nog nooit een systeem gebouw en zoek dus wat bevestiging.
Advies m.b.t. alternatieven is uiteraard welkom. Alsook advies om een lange gebruiksduur veilig te stellen (bv extra ram?)
Een andere case of zelfs een kleiner toestel zou leuk zijn. Ik ben echter géén voorstander van showcases met glazen vensters en fancy kleurtjes. Call me old fashioned maar een goed functionerende zwarte doos is genoeg
Mijn huidige desktop is ondertussen +/- 10 jaar oud en stilaan aan vervanging toe.
Het toestel moet all-round zijn voor dagdagelijks gebruik van het gezin, fotobewerking, alsook optimaal games draaien, voornamelijk grand strategy games (EU4, HOI3,...), rpg's (BG, Diablo,...) en rts.
Het is belangrijk dat het systeem terug minstens 10 jaar solide blijft alvorens aan vervanging toe.
Huidige systeem:
| # | Category | Product |
|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-4570 Boxed |
| 1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B5 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 3,5", 2TB |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide 330R Zwart |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU |
| 1 | Optical Drive | Samsung Super wire master 24x/24x/12x |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V650 Semi-Modular |
| 1 | Solid state drives | Crucial M500 2,5" 240GB |
| Bekijk collectie Importeer producten | ||
Wat mag het systeem gaan kosten?
idealiter onder de 2k
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
optioneel
huidige case: Corsair Carbide 330R
HD: Seagate SATA barracuda 2TB 35" 600/7200rpm 64MB buffer
DVD drive: Samsung Super wire master 24x/24x/12x
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben voorstander van overkill zodat upgrades en vervangingen later minder nodig zijn, in die zin ga ik dus liefst wat te ver in het systeem om in de toekomst niet te vlug tegen de limieten aan te lopen.
In die zin denk ik dan ook richting een 1440p systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren, maar kwaliteit gaat - in zekere mate - voor op kostprijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het toestel staat centraal in de woning, geluidsniveau beperken is wenselijk. Als het energieniveau binnen de perken blijft is dat uiteraard meegenomen.
In veel gevallen is het toestel de ganse dag aan.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een systeem samengesteld hieronder die volgens mij aan bovenstaande eisen voldoet. Maar ik heb nog nooit een systeem gebouw en zoek dus wat bevestiging.
Advies m.b.t. alternatieven is uiteraard welkom. Alsook advies om een lange gebruiksduur veilig te stellen (bv extra ram?)
Een andere case of zelfs een kleiner toestel zou leuk zijn. Ik ben echter géén voorstander van showcases met glazen vensters en fancy kleurtjes. Call me old fashioned maar een goed functionerende zwarte doos is genoeg
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M Pro RS | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC | € 589,- | € 589,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate IronWolf Pro, 4TB (ST4000NE001) | € 117,90 | € 117,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 114,89 | € 114,89 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 147,90 | € 147,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.745,39 | ||