Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-12-2024
Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe televisie ben ik bij de volgende 4 opties uitgekomen:

Samsung QLED Q60C 50" Zwart
Samsung QLED QE1 (2023) 50" Zwart
Samsung QLED Q65C 50" Zwart
Samsung QLED Q67C 50" Zwart

https://tweakers.net/pric...;1976476;1925342;1926250/

Wat zijn de verschillen tussen deze 4 televisies en welke adviseren jullie?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Van de drie Q6$C TV's lijken de panelen allemaal hetzelfde, gezien de specs.
Vaak krijg je er dan een andere of tweede afstandsbediening bij.

De QE1 is dikker/hoger? Het stroomverbruik is wat hoger, misschien kan die feller. Maar als je een fatsoenlijke review erbij kunt vinden, dan kun je daar misschien je antwoord vinden. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:41
Qua beeldkwaliteit zijn ze allemaal hetzelfde.

Voor 100 euro meer kun je de TCL 803C kopen, deze biedt overall een betere beeldkwaliteit en kan HDR op een impactvolle manier weergeven in tegenstelling tot de door jouw gelinkte TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
Heb je me toch weer aan het twijfelen gekregen met die TCL 803C, maar dan denk ik gelijk weer.... dan kun je net zo goed naar Oled gaan. Maar vind dat toch iets te gek qua geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Tja, een goede 48'' OLED zit rond de 900 euro, bijv. de LG C2. Als je het kunt missen en je hecht waarde aan beeldkwaliteit zou ik het zeker doen.

Mijn punt is dat steeds meer content in HDR wordt uitgebracht, de door jouw gelinkte Samsung TV's kunnen HDR niet goed weergeven door hardwarebeperkingen.

Door 100 euro meer uit te geven krijg je veel meer bang for the buck en ben je hiermee future proof. Terwijl de stap van een 50Q60C naar een 48C2 je een kleine 300 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
Ja dat heb ik eerder ook al overwogen en toen dacht ik weer van, ja waarom dan niet naar de LC3 voor 100 euro meer haha. Ik zit meer van waar stop ik met meer uitgeven voor een tv.

Op zich kan ik het allemaal wel betalen, maar heb ik het er voor over? Ik vind mezelf geen echte die hard tv kijker. Het gaat voornamelijk om een beetje voetbal kijken, een beetje Netflix en af en toe gaat de Playstation 5 aan.

Ik kwam meer op Qled uit omdat ik het niet prettig vind om in een hele donkere kamer te kijken. Dus overdag best wat daglicht en zodra het donker wordt gaat er een aantal lampjes aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57
De verbeteringen per modeljaar zijn bij de C-serie vaak beperkt, dus is vaak het advies om het model van vorig jaar te kopen. De verbeteringen zijn de meerprijs niet waard, dus is het argument waar je kunt stoppen.

Je laatste zin is voor mij teken dat je op basis van een verkeerd beeld aan het kopen bent, de Q60C is namelijk geen televisie met hoge helderheden. Nu geeft de televisie op zich voldoende licht, maar dat doet een C2 ook en die knalt er wat highlights betreft ver overheen, dus in een donkere kamer moeten kijken is er niet bij.

De Q60C en aanverwante modellen zijn wat kwaliteit betreft de onderkant van de QLED-reeks, je kiest daarmee tussen een goedkope televisie die het uiteraard prima doet, maar wat beeldkwaliteit betreft zozo is, of een apparaat dat wel echt mooi beeld geeft. Persoonlijk zou ik als het budget niet toereikend is eerder de aankoop uitstellen en doorsparen dan een goedkoop TV'tje neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
Van wat ik had begrepen, is het beeld bij Oled t.o.v. Qled slechter zichtbaar bij veel zonlicht. Ik verdiep me pas een aantal weken wat meer in televisies, dus ik kan er naast zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Heeft met de coating, helderheid en ABL te maken.

De LG OLED (op de A2 na) panelen in het prijssegment waarin jij aan het shoppen bent hebben een glossy toplaag, wanneer je veel omgevingslicht hebt is het net een spiegel en zijn delen van donkere scenes slecht zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riessjart
Aha! Dan ben ik er denk toch wel voor 90% uit. Ga ik binnenkort even een kijkje nemen bij de Mediamarkt naar de TCL 50C805. Misschien zie ik iets wat ik echt afschuwelijk lelijk vind haha.

Ik had begrepen uit andere topics dat de TCL 50C805 en de TCL 50C803 eigenlijk hetzelfde zijn. Komt de TCL 50C805 door mijn keuring heen, bestel ik lekker bij Bol.com de TCL 50C803! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
Vandaag bij de mediamarkt geweest en helaas. Ik vind het voetje van de TCL805 zo verschrikkelijk lelijk en goedkoop ogen. Ook het zilveren randje onder het scherm vind ik jammer.

Is er nog een goede runner up van 43" t/m 50" die iemand jullie kunnen adviseren?
Pagina: 1