Ik ga over twee weken een workshop 'computers bouwen' geven op de lagere school van mijn zoontje. Er zullen per workshop 3 groepjes kinderen zijn die ik een pc in elkaar laat zetten. Ik heb inmiddels genoeg onderdelen voor 2 pc's en ben nog op zoek naar een 3e. Het idee is om de onderdelen los op een bureau te leggen en dan mag ieder kind 1 onderdeel aansluiten. Dus de pc's worden dan zonder kast opgebouwd. Ik geef gaandeweg uitleg over de werking van de onderdelen en waar ze voor dienen. Ik zal ook monitoren en toetsenborden etc meenemen zodat ze de pc ook echt kunnen booten naar Windows 10. De workshop zal 2 keer gegeven worden, mede daarom heb ik gekozen om de pc's niet in een kast in te bouwen, zo kan ik ze snel weer uit elkaar halen en klaar leggen voor de volgende groep kinderen.
Voor de 3e pc heb ik zelf nog wel een videokaart liggen, oude ssd, geheugen ddr2 of ddr3. Ik ben dus op zoek naar een moederbord met processor (ddr2/3 + sata) en een voeding. Mocht iemand misschien een complete pc willen doneren mag dat ook natuurlijk. (met of zonder kast, de kast heb ik niet nodig) Ik vergoed uiteraard de verzendkosten en wil een symbolisch gedrag van 5 euro extra geven voor de hardware. Aangezien ik dit uit eigen zak moet betalen moet het wel leuk blijven. Ik heb via v&a al een mobo+proc setje kunnen kopen voor 5 euro. Ik hoop zo via GOT het 3e setje compleet te kunnen maken
Alvast bedankt!
Voor de 3e pc heb ik zelf nog wel een videokaart liggen, oude ssd, geheugen ddr2 of ddr3. Ik ben dus op zoek naar een moederbord met processor (ddr2/3 + sata) en een voeding. Mocht iemand misschien een complete pc willen doneren mag dat ook natuurlijk. (met of zonder kast, de kast heb ik niet nodig) Ik vergoed uiteraard de verzendkosten en wil een symbolisch gedrag van 5 euro extra geven voor de hardware. Aangezien ik dit uit eigen zak moet betalen moet het wel leuk blijven. Ik heb via v&a al een mobo+proc setje kunnen kopen voor 5 euro. Ik hoop zo via GOT het 3e setje compleet te kunnen maken