Opzoek naar een headset maar geen knowhow voor eisen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-11-2024
Mijn vraag
Ik wil bij het spelen van games beter horen vanuit welke richting andere spelers of vijanden/npc's komen. Dus als ik Call of Duty speel en ee loopt iemand achter me, dat ik kan horen dat het achter me is.

Ik had voorheen een headset die dit prima deed, maar ik kan het type niet meer terugvinden en de lijst met mogelijkheden is zo enorm gegroeid dat ik geen idee heb waar ik naar moet kijken.

Mijn voorkeur is draadloos. Maar zo'n korter draadje dat in de controller gaat vind ik ook niet hinderend. Een draad echt helemaal naar het console toe vind ik wel echt storend.

Ik vind het wel belangrijk dat de headset "over ear" is. Ik vind het echt vervelend als hij op of in de oren gaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb een PC, Rog Ally, PS5, XSX en Switch. Dit "probleem" is vooral van toepassing op de PS5, XSX en Rog Ally. Toch ligt de voorkeur op een headset die op allen werkt als dit bestaat.

Ik gebruik deze soundbar:
uitvoering: Harman Kardon SB 26
Als ik met de PS5 of XSX speel. Ik heb bij de soundbar echt heel weinig richtinggevoel.

En deze was even zoeken, maar op de PC heb ik deze speakers:
uitvoering: Bose Companion 2 Series III
Deze doen het qua richting wel beter dan de soundbar, maar het is ook niet 100%

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik had voorheen dus een headset. Volgens mij van Razer. Deze is op ten duur kapot gegaan en omdat ik alleen woon heb ik nooit een nieuwe gekocht.

Ik heb ook een Sony WH-1000XM4 koptelefoon. Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd of deze ook met gamen werkt en of deze ook goed richtingen kan aangeven. Daarnaast is de microfoon die er in zit behoorlijk waardeloos. Met mijn vaste game-maatjes ga ik meestal gewoon op Meet en dan ook dat op speaker. Maar nu ik meer op de consoles speel omdat mijn PC wat verouderd (2019, 2080ti, 9900k, 64gb) en ik ook werk op het zelfde scherm en dus savonds vaak geen zin heb om bij mn bureau te gaan zitten. Hierdoor veranderd ook de groep waardoor voice via Meet eigenlijk vrij hinderlijk is.

Conclusie

Het probleem zit hem dus vooral in dat ik in diverse games beter via de audio wil horen wat er om mij heen gebeurt en waar dat dan vandaan komt. Ik vind het ook fijn als er een redelijke microfoon in zit waarmee ik verstaanbaar ben voor vrienden. Deze moet of draadloos of een korte draad naar de controller hebben.

Als ik hiermee zelf zoek in de price watch kom ik echt in een wirwar uit van headsets die ergens varieren tussen 70 en 300 euro. Ik heb hier geen apart budget voor gepland. Maar ik heb liever een hele goede die alles binnen de gevraagde eisen echt goed doet voor 300 dan eentje van 70 waarbij ik na 2 weken toch weer verder kijk. Maar als een headset van 100 euro de kwaliteiten heeft vind ik het ook weer zonde om 300 te betalen.

uitvoering: JBL Quantum 910 Wireless

Ik kwam deze tegen en deze lijkt wel aardig, alleen weet ik niet of hij nu makkelijk kan switchen tussen verschillende apparaten of consoles.

Kunnen jullie helpen met het invullen van een eisenlijst waarmee ik een echt goede kan vinden?