Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisnotaloka
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-09 14:39
Dag Tweakers,

Ik wil graag mijn Lian Li UNI FAN SL120, 3-pack, Zwart, 120mm aansluiten op mijn mobo waar geen passende rgb header voor is. Ik heb dit al geprobeerd door middel van de iCue Commander Core XT maar dit is mij tot op heden niet gelukt (fan werkte en RGB stond aan maar kon niet aanpassen via iCue).

Weet iemand misschien wat mijn beste opties zijn?

Lian Li UNI FAN SL120, 3-pack, Zwart, 120mm
2x Corsair RGB adapter kabel

Mobo:
MSI B350 Arctic Tomahawk

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 13:52
Er zit toch zo'n controller bij dat 3-pack? Het is alweer een poosje geleden dat ik mijn systeem gebouwd heb maar volgens mij is het een kwestie van de 3 fans doorlinken met elkaar, dan 1 stekker van de laatste fan in de controller en 1 stekkertje op je moederbord en dan met de L-connect software van Lian Li kun je ze instellen en bewerken. Of zit er juist geen aansluiting op je moederbord voor die controller? Aangezien de fans draaiden en RGB ook werkte, wellicht alleen nodig om de L-connect software te gebruiken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisnotaloka
Geen aansluiting op mijn moederbord, ik kreeg het alleen aan met de commander core xt ertussen. Ik lees tegenstrijdige dingen over dat de commander pro alleen werkt in deze setup maar hoop dat iemand meer weet 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je hebt 2 usb poorten op je moederbord, zijn deze beide bezet?

Anders is dit wellicht een oplossing?

https://www.amazon.nl/-/e...-Multiplier/dp/B08SC8ZPYP

https://www.amazon.nl/Moe...r-Converter/dp/B0B4JJX18H

[ Voor 70% gewijzigd door rikadoo op 16-01-2024 15:00 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisnotaloka
De usb poort is aangesloten, ik mis alleen een 3pin rgb aansluiting op mijn mobo, neem aan dat ik die nodig heb aangezien hij momenteel niet te "besturen" is🤔

[ Voor 33% gewijzigd door chrisnotaloka op 16-01-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
aahh zo, nu begrijp ik het. Als ik het zo zie heeft jouw moederbord inderdaad geen 3 pins 5v RGB poort, alleen een 12v 4 pin RGB. Deze kan je niet gebruiken helaas. Ik denk dat er dan geen andere oplossing voor is om het werkend te krijgen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisnotaloka
Als het goed is is het mogelijk dmv rgb controllers zoals iCue Commander Pro maar ik vraag me dus af welke het beste is voor mijn situatie en eigenlijk als tweede vraag of het dan niet goedkoper is om een mobo te kopen met rgb headers aangezien de commander pro alleen al 72euro kost 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik heb toevallig de Lian li fan verkocht vorige maand en vervangen voor Corsair fans met nu een Commander XT controller, maar volgens mij zijn de kabels anders, Corsair gebruik volgens mij zijn eigen of een andere connector om de RGB door te geven aan de controller. Dit is 4 pins namelijk, dus kan mij voorstellen dat de RGB niet te besturen is via de Commander Pro/XT.

EDIT: ik kwam dit tegen, blijkbaar is er wel iets mogelijk:

YouTube: HOWTO Sync Lian Li FANS to Corsair iCUE - tutorial

[ Voor 19% gewijzigd door rikadoo op 16-01-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisnotaloka
Daarvoor heb je dus een adapter kabel, ik heb daar twee van die dus de Lian Li aansluiting omzet naar die van Corsair waardoor hij past op bijv de Corsair Commander Core XT en Pro versie oa.

Edit: precies die vid zag ik ook maar ik had dus de Core XT geprobeerd en daar lukte niet. Las later online dat de Pro nodig is voor deze constructie maar dacht vraag het even hier voordat ik voor niks bestel 😅

[ Voor 36% gewijzigd door chrisnotaloka op 16-01-2024 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
chrisnotaloka schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:22:
Daarvoor heb je dus een adapter kabel, ik heb daar twee van die dus de Lian Li aansluiting omzet naar die van Corsair waardoor hij past op bijv de Corsair Commander Core XT en Pro versie oa.

Edit: precies die vid zag ik ook maar ik had dus de Core XT geprobeerd en daar lukte niet. Las later online dat de Pro nodig is voor deze constructie maar dacht vraag het even hier voordat ik voor niks bestel 😅
Ik zie het inderdaad, hier ben ik niet bekend mee.Wellicht heb je hier iets aan?

https://piratedog.tech/pr...m-addressable-rgb-adapter

Ik denk dat je wel het 1 en ander goed moet instellen wil je het goed werkend krijgen.

En kwam dit nog tegen:
Turn on Motherboard synchronization in L-Connect. Then set the CMP light channel in iCue to be RGB extension strips.

[ Voor 9% gewijzigd door rikadoo op 16-01-2024 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ik van de paar youtube video's over de fans heb begrepen is dat de RGB kabel naar het moederbord alleen nodig is als je wilt 'syncen' met het moederbord, oftewel, dat de Lian Li software niets doet voor RGB maar dat het moederbord dit bepaald.

Op de productpagina staat dit ook:
If the motherboard used in your build doesn’t have the requisite 3-PIN 5V ARGB headers, you can leave this port unplugged.

But then you won’t be able to switch to motherboard synchronisation with the toggle shown on the L-Connect.
Die RGB kabel is alleen nodig voor moederbord sync.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisnotaloka
Bedankt voor het meedenken, heb het inmiddels werkend gekregen! Was inderdaad mogelijk maar dan door middel van een programma van Lian li zelf.
Pagina: 1