Verwijderd

Topicstarter
ik ben erg aan het twijfelen tussen deze 2 mp3cdspelers. ik wacht niet meer op de iriver 250 of exonion II. duurt me te lang en ze zijn meteen een stuk duurder.

ik heb ff een paar voordelen/nadelen van de spelers op een rijtje gezet. met de exonion heb ik al gespeeld, maar met de soul/riovolt niet. ??? weet ik nog niet!

Soul/RioVolt MP3 cdspeler

Voordelen:
- WMA ondersteuning
- ziet er kewl uit
- langere batterijlevensduur
- flashen
- vooruitspoelen/achteruitspoelen???

Nadelen:
- geen ingebouwde oplader :(
- weinig info op lcd scherm, moeilijkere bediening :(
- 50piek duurder
- beetje goedkoop materiaal???
- niet erg veel vermogen??? :(

Havin' Exonion

Voordelen:
- oplader ingebouwd
- vet lcd scherm, makkelijke bediening
- ingebouwde oplader
- 50piek cheaper
- betere geluidskwaliteit, meer vermogen???
- steviger???

Nadelen:
- niet flashen
- niet vooruitspoelen/achteruitspoelen :(
- geen WMA :(

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

miekol

erm

Lijkt mij persoonlijk duidelijk natuurlijk :)
Soul of Rio omdat ik de nadelen van de exononion veeeel zwaarder vind wegen dan van de soul of rio.
Niet flashen is dodelijk, geen wma mwah kan ik wel tegen maar niet vooruit/achteruit spoelen das voor mij reden genoeg om hem niet te kopen.
Als je b.v. een dj set of live concert in 1 track van twee uur ofzo heb staan en je wil ff doorspoelen voor je favo stukje ofzo kan dat al niet en doet een soul/rio zo ie zo al niet langer met batterijen dan de exonion?

Verwijderd

Zelf heb ik de soul. Ik ben er dik tevreden mee en zou geen andere willen hebben. De soul heeft prima geluidskwaliteit en de upgradable firm-ware is handig imho.

edit:
Ik vind de Soul alleen wel een beetje big-ass :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees op veel reviews dat de Exonion een veel harder geluid kan produceren met een dikke hoeveelheid bas, zonder te vervormen. Ik heb deze speler zelf gehoord en de kwaliteit is echt top! Vol en helder geluid.

Over de soul/riovolt lees ik weleens dat het irritant is dat het volume niet hoger kan dan 20. Bovendien zouden de equalizers bij dat volume geen enkel effect meer hebben :?.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

miekol

erm

dat ligt ook aan de koptelefoons he, en aan de mp3s ;) Maaruh als jij voor een btje harder geluid en meer bass (ik hoef zelf helemaal geen bass met een discman ofzo is toch zeg maar digitale namaak bass, vind ut zelf meestal slechter klinken met dingen als dbass, mega bass etc.) daarvoor liever exonion koopt die vervolgens waardeloos is als een nieuw formaat doorbreekt ofzo be my guest ;)