Loxone surface stuk door corrosie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_swinkels
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
De Loxone surface in mijn badkamer is helaas kapot gegaan door corrosie.

Dit is gekomen door het vocht van het stucwerk.
De surface had ik op een stucplaat gemaakt, en daar is stucwerk overheen gekomen.

Mijn badkamer wordt afgewerkt uiteindelijk met beton cire.

In de sheet staat "humidity max 95%" dus mijn verwachting was ook dat een beetje vocht geen probleem zou zijn.
De hoogste vochtwaarde die ik in de badkamer zelf heb gemeten tijdens het stuccen was 93%, daarna heb ik direct de bouwdroger aangezet en het vocht percentage teruggehaald naar 70%.

Aantal mensen vertelde mij dat dit probleem overigens met een coating laag over de printplaat al was opgelost, jammer dat ze dat vanuit de fabriek dan al niet meteen doen.

Nu wil ik toch graag weer een knop terug gaan plaatsen op mijn badkamer, maar ik heb totaal geen idee wat nu het beste is, en gezien er vanuit Loxone zelf ook totaal niks geadviseerd wordt.

De opties die ik voor ogen heb:

- Zelf een coating aanbrengen
- Inpakken met folie, maar reageert de knop dan nog goed?
- In plaats van op een stucplaat lijmen, op een oude tegel lijmen? (waarschijnlijk trekt daar minder vocht in dan een stucplaat)

Nu is al het vocht natuurlijk inmiddels uit het stucwerk, dus ik verwacht nu weinig problemen, maar wil geen risico meer lopen.

Heeft er iemand meer ervaring met hoe een surface in mijn geval het beste te plaatsen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_swinkels
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ondertussen nog niet tot een oplossing gekomen, en Loxone heeft ook nog steeds niet gereageerd op mijn ticket.

Misschien dat ik dan voor de zekerheid, maar voor alle 3 de opties moet gaan, en dat combineren.

Ik verwacht dat ik over een paar weken pas weer verder ga met de badkamer, dus wellicht krijg ik tegen die tijd nog een reactie.