Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiebeBosch
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-01 22:09
Als zelfstandig ondernemer moet ik ieder kwartaal mijn banktransacties uploaden naar het boekhoudprogramma. Voor de rekeningen bij Triodos gaat dat prima: gewoon downloaden als MT940-bestand en dan uploaden naar het boekhoudprogramma.

Maar er zijn twee zakelijke financiële dienstverleners die niet eens het fatsoen hebben om je überhaupt de transacties in tekstformaat te laten downloaden: Paypal en ICS cards. Ieder kwartaal ben ik met de hand (!) alle transacties aan het overtypen. We leven in f**ing 2024! En het is nou niet dat dat minder transacties worden: nee, iedere maand sowieso al afschrijvingen van Adobe, OpenAI, Scribd en Microsoft, met natuurlijk regelmatig een afboeking van de IOS store en diverse aankopen van software met de creditcard.

Vandaar de vraag: hoe gaan jullie hiermee om? Leg je je er gewoon bij neer, of heb je een webscraping-tool of Python-script om die transacties geautomatiseerd binnen te harken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Binnen Paypal heb je een optie om een rapport te maken (Activiteit -> Alle transacties -> Downloaden). Kan je daar de informatie niet uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:24
Ik weet niet of Nordigen nog steeds gratis is. Begin vorig jaar heb ik de Python client library van Nordigen gebruikt om transacties van onder andere ICS te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449435

Ik heb dit laatst vanuit ICS zelf nog gedaan, via een CSV-export. Hierbij wel een mapping van de velden moeten maken, maar dat was ook 2 minuten werk.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 449435 op 16-01-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:13
SiebeBosch schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:58:
Als zelfstandig ondernemer moet ik ieder kwartaal mijn banktransacties uploaden naar het boekhoudprogramma. Voor de rekeningen bij Triodos gaat dat prima: gewoon downloaden als MT940-bestand en dan uploaden naar het boekhoudprogramma.

Maar er zijn twee zakelijke financiële dienstverleners die niet eens het fatsoen hebben om je überhaupt de transacties in tekstformaat te laten downloaden: Paypal en ICS cards. Ieder kwartaal ben ik met de hand (!) alle transacties aan het overtypen. We leven in f**ing 2024! En het is nou niet dat dat minder transacties worden: nee, iedere maand sowieso al afschrijvingen van Adobe, OpenAI, Scribd en Microsoft, met natuurlijk regelmatig een afboeking van de IOS store en diverse aankopen van software met de creditcard.

Vandaar de vraag: hoe gaan jullie hiermee om? Leg je je er gewoon bij neer, of heb je een webscraping-tool of Python-script om die transacties geautomatiseerd binnen te harken?
Tip: bij CIS is de search query response is een json met alle transactie info. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-05 08:55
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 11 maart 2024 @ 00:42:
[...]

Tip: bij CIS is de search query response is een json met alle transactie info. :+
Ik zit met dezelfde vraag als de TS. Hoe gaat dat in z'n werking met die json? Ik heb een particulier ICScards account (een ASNBank creditcard) en wil ook alle transacties kunnen verwerken in mijn boekhoudpakekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb hier een jaar of 4 geleden een userscript voor geschreven, die een schermpje toont aan de zijkant op de ICS website en je de optie geeft om per periode je transacties als CSV te downloaden.

Inmiddels heb ik hier zelf wat aanpassingen in gedaan, maar die Gist zou prima moeten werken in een extensie als Tampermonkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Oon schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:01:
Ik heb hier een jaar of 4 geleden een userscript voor geschreven, die een schermpje toont aan de zijkant op de ICS website en je de optie geeft om per periode je transacties als CSV te downloaden.

Inmiddels heb ik hier zelf wat aanpassingen in gedaan, maar die Gist zou prima moeten werken in een extensie als Tampermonkey.
Dat zou tof zijn. Ben zelf niet zo bekend met browser extensions. Begrijp ik het goed dat ik Tampermonkey als FF extension kan installeren, jouw script daarin plaatsen en draaien. En dan de transactie overzicht opvragen en zou de gegevens zichtbaar moeten worden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

segil schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:07:
[...]

Dat zou tof zijn. Ben zelf niet zo bekend met browser extensions. Begrijp ik het goed dat ik Tampermonkey als FF extension kan installeren, jouw script daarin plaatsen en draaien. En dan de transactie overzicht opvragen en zou de gegevens zichtbaar moeten worden?
Hier de up to date repo met instructies. Natuurlijk op eigen risico, maar ik heb er niet bewust iets raars in gestopt.

Dus inderdaad Tampermonkey installeren, script erin, dashboard van ICS openen. Kan zijn dat je een keertje extra het dashboard moet refreshen, maar dan zou je aan de linkerkant een lijst met DL knopjes moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Oon schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:08:
[...]

Hier de up to date repo met instructies. Natuurlijk op eigen risico, maar ik heb er niet bewust iets raars in gestopt.

Dus inderdaad Tampermonkey installeren, script erin, dashboard van ICS openen. Kan zijn dat je een keertje extra het dashboard moet refreshen, maar dan zou je aan de linkerkant een lijst met DL knopjes moeten krijgen.
OMG, dit is geniaal! Super bedankt. Ik had de servicedesk van ICScards ook gebeld en "nee, dat was allemaal niet mogelijk, blablabla". Stelletjes prutsers. Ik dank u, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

segil schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:24:
[...]

OMG, dit is geniaal! Super bedankt. Ik had de servicedesk van ICScards ook gebeld en "nee, dat was allemaal niet mogelijk, blablabla". Stelletjes prutsers. Ik dank u, super!
Dat was ook de reden dat ik dit toen maar zelf geknutseld heb, ik heb uitgebreid met de klantenservice van ICS gesproken over mogelijkheden om mijn data uit hun systeem te krijgen maar verder dan 'je kunt exporteren naar PDF' kwamen ze niet.

Ik gebruik dit nu ook al 4 jaar om mijn administratie up to date te houden en het werkt heel lekker, alleen iedere keer even op letten dat je wel ook je saldo controleert na importeren, want er zijn nogal wat rare situaties. Zo heb ik bij Bol.com vaker dat ik een bestelling doe bij meerdere verkopers die dan in eerste instantie als één totaal reservering geboekt wordt, maar later ineens als losse betalingen verwerkt. Of dat ik een reservering al heb geïmporteerd en dat daarna op een andere datum de daadwerkelijke betaling geboekt wordt.

Maar goed, fijn dat ik hier iemand anders ook blij mee kan maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Oon schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:08:
[...]

met een kleine aanpassing ook voor ABN kaarten te gebruiken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
From d59f0f449c88938708d0bd942d21641d3a365c9d Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: me <a@a.b>
Date: Tue, 9 Apr 2024 18:26:41 +0200
Subject: [PATCH] Add support for ABN CC-s

---
 ICSExporter.user.js | 23 +++++++++++------------
 1 file changed, 11 insertions(+), 12 deletions(-)

diff --git a/ICSExporter.user.js b/ICSExporter.user.js
index c1a774d..d085c9d 100644
--- a/ICSExporter.user.js
+++ b/ICSExporter.user.js
@@ -1,10 +1,12 @@
 // ==UserScript==
 // @name         ICS Exporter
-// @version      0.3
+// @version      0.3.1
 // @description  ICS naar CSV
 // @author       Oon
 // @match        https://icscards.nl/mijn*
 // @match        https://www.icscards.nl/mijn*
+// @match        https://icscards.nl/abnamro/mijn/*
+// @match        https://www.icscards.nl/abnamro/mijn/*
 // @require      https://code.jquery.com/jquery-3.4.1.min.js
 // @updateURL    https://github.com/IeuanK/ICS-Exporter/raw/main/ICSExporter.user.js
 // @downloadURL  https://github.com/IeuanK/ICS-Exporter/raw/main/ICSExporter.user.js
@@ -271,16 +273,13 @@
         });
     }

-    if (window.location.host === "www.icscards.nl" ||
-        window.location.host === "icscards.nl") {
-        if(window.location.pathname === "/mijn/overview") {
-            console.log('Correcte url');
-            window.jQuery341 = $.noConflict(true);
-            window.jQuery341(function ($) {
-                lM('Boot');
-                bootICS();
-            });
-        }
-    }
+
+    console.log('Correcte url');
+    window.jQuery341 = $.noConflict(true);
+    window.jQuery341(function ($) {
+        lM('Boot');
+        bootICS();
+    });
+

})();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:40:
[...]

code:
1
...
Nu ben ik wel benieuwd welke andere opties er zijn die weer een eigen omgeving gebruiken, ik heb zelf een kaart via Knab en die heeft binnen ICS geen branding :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xnyhps
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik wil ook graag zelf de transacties van al mijn rekeningen zelf bijhouden en erger me ook heel erg aan sites die geen goede export-functie hebben.

Ik heb onlangs een nieuwe aanpak geprobeerd: een AVG dataportabiliteitsverzoek. Dit is een minder bekend aspect van de AVG wat je het recht geeft een kopie van je gegevens te krijgen in een gestandaardiseerd, machineleesbaar en veelgebruikt formaat (in tegenstelling tot een inzageverzoek, dat mag in elk formaat). Veel van de online informatie hierover gaat over het kunnen overstappen naar een andere aanbieder, maar dat is niet verplicht: je mag ook gewoon een kopie van je gegevens voor je eigen gebruik opvragen. Er zijn ook wat verschillen met een inzage-verzoek over welke data je kan krijgen, maar een lijst van je transacties valt wel onder de gegevens die je kan krijgen. Ze zijn verplicht deze data binnen 30 dagen op te sturen (of uit te leggen waarom je verzoek ingewikkeld is).

Tot nu toe heb ik van mijn pensioenaanbieder een Excel-bestand gekregen (de data privacy officer was duidelijk erg in de war over mijn verzoek, maar toch netjes binnen 30 dagen ontvange). ICS heeft niet gereageerd en die 30 dagen is voorbij (ik ga dus ook klagen bij de AP). Maar ik zou aanraden het vooral wel te proberen, aangezien het verplicht is en ze vast op een gegeven moment gaan besluiten om het maar gewoon in de website in te bouwen als ze veel van dit soort verzoeken/klachten bij de AP krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

xnyhps schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:20:
Tot nu toe heb ik van mijn pensioenaanbieder een Excel-bestand gekregen (de data privacy officer was duidelijk erg in de war over mijn verzoek, maar toch netjes binnen 30 dagen ontvange). ICS heeft niet gereageerd en die 30 dagen is voorbij (ik ga dus ook klagen bij de AP). Maar ik zou aanraden het vooral wel te proberen, aangezien het verplicht is en ze vast op een gegeven moment gaan besluiten om het maar gewoon in de website in te bouwen als ze veel van dit soort verzoeken/klachten bij de AP krijgen. :P
Klagen bij het AP heeft geen nut, die hebben al jaren te weinig capaciteit om grote zaken op te pakken en alle kleine/particuliere zaken blijven helemaal liggen.
Verwacht van ICS ook hooguit een ZIP bestand met PDFs. AVG zegt niks over het formaat waarin het moet worden aangeleverd, alleen de verplichting om het aan te leveren op verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnyhps
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Oon schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:21:
[...]

Klagen bij het AP heeft geen nut, die hebben al jaren te weinig capaciteit om grote zaken op te pakken en alle kleine/particuliere zaken blijven helemaal liggen.
Verwacht van ICS ook hooguit een ZIP bestand met PDFs. AVG zegt niks over het formaat waarin het moet worden aangeleverd, alleen de verplichting om het aan te leveren op verzoek.
Jawel, zoals ik schreef moeten die gegevens aangeleverd worden in een "gestructureerd, veelgebruikt en machineleesbaar formaat". Een PDF voldoet duidelijk niet aan gestructureerd en machineleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:08
Ik boek die bonnen in als privé betaald.
En kies voor jaar abonnementen ipv maandelijks, veel minder werk.
Indien mogelijk alles via 1 leverancier en 1 factuur op rekening per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterfj
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 22:20
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:40:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
From d59f0f449c88938708d0bd942d21641d3a365c9d Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: me <a@a.b>
Date: Tue, 9 Apr 2024 18:26:41 +0200
Subject: [PATCH] Add support for ABN CC-s

---
 ICSExporter.user.js | 23 +++++++++++------------
 1 file changed, 11 insertions(+), 12 deletions(-)

diff --git a/ICSExporter.user.js b/ICSExporter.user.js
index c1a774d..d085c9d 100644
--- a/ICSExporter.user.js
+++ b/ICSExporter.user.js
@@ -1,10 +1,12 @@
 // ==UserScript==
 // @name         ICS Exporter
-// @version      0.3
+// @version      0.3.1
 // @description  ICS naar CSV
 // @author       Oon
 // @match        https://icscards.nl/mijn*
 // @match        https://www.icscards.nl/mijn*
+// @match        https://icscards.nl/abnamro/mijn/*
+// @match        https://www.icscards.nl/abnamro/mijn/*
 // @require      https://code.jquery.com/jquery-3.4.1.min.js
 // @updateURL    https://github.com/IeuanK/ICS-Exporter/raw/main/ICSExporter.user.js
 // @downloadURL  https://github.com/IeuanK/ICS-Exporter/raw/main/ICSExporter.user.js
@@ -271,16 +273,13 @@
         });
     }

-    if (window.location.host === "www.icscards.nl" ||
-        window.location.host === "icscards.nl") {
-        if(window.location.pathname === "/mijn/overview") {
-            console.log('Correcte url');
-            window.jQuery341 = $.noConflict(true);
-            window.jQuery341(function ($) {
-                lM('Boot');
-                bootICS();
-            });
-        }
-    }
+
+    console.log('Correcte url');
+    window.jQuery341 = $.noConflict(true);
+    window.jQuery341(function ($) {
+        lM('Boot');
+        bootICS();
+    });
+

})();
Hoi hoi... dit ziet er veelbelovend uit. Ben hier al heel lang naar op zoek.
Zou je mij een beetje op weg kunnen helpen hiermee? Hoe moet ik dit dan in de rest van de code aanpassen?
Ik zie zo niet goed welke regels ik dan precies moet vervangen. Kan je wellicht de hele code plaatsen?

[ Voor 6% gewijzigd door Wouterfj op 20-06-2024 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Wouterfj schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:49:
[...]

Zou je mij een beetje op weg kunnen helpen hiermee? Hoe moet ik dit dan in de rest van de code aanpassen?
Ik zie zo niet goed welke regels ik dan precies moet vervangen. Kan je wellicht de hele code plaatsen?
Ik heb de aanpassingen voor ABN nu ook gedaan op de versie die je op https://github.com/IeuanK/ICS-Exporter vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterfj
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 22:20
Super dit! het werkt perfect... dank voor de snelle hulp!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Wouterfj schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:49:
[...]

Ik zie dat het al gelukt is, mooi zo (y)

Wat je had kunnen doen was kijken naar het eerste teken van de regel. als de regel begint met '-' dan moet die regel weg, begint hij met een '+' dan die toevoegen. Begint hij met 'nix' of een ' ' zeg maar, dan zo laten zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
Een andere optie is de PDFs naar het wel gestructureerde en machine-readable OFX formaat te converteren via deze tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:43
coenfin software. Paar tientjes en je kunt csv omzetten naar MT940
SiebeBosch schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:58:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieteroskam
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 15:06
Bij mij werkte het script pas met de toevoeging van www. in de url.

Bij het laden van icscards forceert hij een redirect naar https://www.icscards.nl
Ik weet niet of dit sinds kort zo is, of toevlalig bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Hij zou altijd al met en www moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

https://github.com/IeuanK...in/ICSExporter.user.js#L6

De standaard URLs die ik er al sinds het begin in heb zitten zijn zowel met als zonder www

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skalma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-02 18:54
UPDATE: gelukt! Heb popup blocker uitgeschakeld vooor https://icscards.nl en toen zag ik de ui opeens verscholen zitten aan de linkerkant van het scherm. Als ik er met m'n muis overheen hoverde, schoof ie keurig in beeld. En alles in csv formaat gedownload, thx & briljant!! Niet te geloven dat icscards dit niet ondersteund...

Hi all, ik probeer het script werkend te krijgen op icscards/gold/mijn, maar dat wil helaas nog niet lukken. Moet je daarvoor alleen de url's toevoegen in het begin van het script of is er meer nodig? Logging vanuit console:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
WARNING: Tried to load AngularJS more than once.
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:339 Correcte url
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:145 [ICS Exporter]:  Boot
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:145 [ICS Exporter]:  Append elements
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:145 [ICS Exporter]:  Append style
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:145 [ICS Exporter]:  Get card number
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:176 [ICS] Kaartnummer ophalen
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:145 [ICS Exporter]:  Card number: 0
2userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:178 [ICS] Poging
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:183 [ICS] Kaartnummer opgehaald, UI tonen

[ Voor 84% gewijzigd door skalma op 16-02-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

skalma schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:28:
UPDATE: gelukt! Heb popup blocker uitgeschakeld vooor https://icscards.nl en toen zag ik de ui opeens verscholen zitten aan de linkerkant van het scherm. Als ik er met m'n muis overheen hoverde, schoof ie keurig in beeld. En alles in csv formaat gedownload, thx & briljant!! Niet te geloven dat icscards dit niet ondersteund...

Hi all, ik probeer het script werkend te krijgen op icscards/gold/mijn, maar dat wil helaas nog niet lukken. Moet je daarvoor alleen de url's toevoegen in het begin van het script of is er meer nodig? Logging vanuit console:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
WARNING: Tried to load AngularJS more than once.
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:339 Correcte url
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:145 [ICS Exporter]:  Boot
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:145 [ICS Exporter]:  Append elements
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:145 [ICS Exporter]:  Append style
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:145 [ICS Exporter]:  Get card number
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:176 [ICS] Kaartnummer ophalen
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:145 [ICS Exporter]:  Card number: 0
2userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:178 [ICS] Poging
userscript.html?name=ICS-Exporter.user.js&id=bc5fc4c3-e72d-410b-952a-8620aa1a17ef:183 [ICS] Kaartnummer opgehaald, UI tonen
Interessant, het lijkt erop dat de Gold pagina een andere structuur heeft. Het script is wel geladen, maar kan je kaartnummer niet vinden..
Dit is de functie die probeert het kaartnummer op te halen, die gaat op zoek naar '.cardinfo-container .b-card-info__details div'. Misschien dat die voor Gold cards anders moet zijn?
Pagina: 1