Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieCyber
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-02-2024
Mijn vraag
Ik wil graag wat zonnepanelen aanschaffen en mijn aandacht werd getrokken door de Solarpad 760WP Dual, die je zelf kan installeren en rechtstreeks kan aansluiten op een (geaard) stopcontact. De panelen worden met een app geleverd, waar je kan zien wat de 'productie' van de panelen is.

Zijn er hier al mensen die een dergelijk paneel (of dual) hebben gekocht en in gebruik hebben en zo ja, wat zijn je ervaringen?
Of zijn er mensen die het paneel niet kopen vanwege slechte reviews of ervaringen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Niet van toepassing

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet afgestruind, maar zie alleen maar bedrijfspositieve reviews, die ik wantrouw.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Ongeveer 300 euro meer dan als je zelf een stekker aan een micro omvormer zet waar je 2 panelen op aansluit die in een plat dak legsysteem liggen.

Stekker met 760W kan onveilig zijn, het is zeer eenvoudig een overbelasting van je bekabeling te veroorzaken met het extra beschikbare onafgezekerde vermogen.

De 300 euro die je bespaard met een echte set is genoeg om het wel veilig te doen.

Mijns inziens: die troep laten liggen waar het nu ligt.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-07 11:51
Hoe kun je nou een stekker vanaf je zonnepanelen in het stopcontact doen? Op een male 230 stekker mag toch geen spanning staan? 8)7

Waar ga ik de mist in met mijn gedachtes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:08
Dhr. Satoshi schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 23:50:
Hoe kun je nou een stekker vanaf je zonnepanelen in het stopcontact doen? Op een male 230 stekker mag toch geen spanning staan? 8)7

Waar ga ik de mist in met mijn gedachtes?
Er komt pas spanning op de stekker te staan als de omvormer ook spanning meet. Dus pas als hij in het stopcontact word gedaan.

Maar 760 watt invloeden op een normale groep mag helemaal niet.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
Bedankt voor je uitleg. En die systemen van rond de 1000 zijn ook op deze manier plug and play? Ik zit in een huurwoning en heb al wat panelen liggen. Alleen momenteel op een powerstation omdat ik niks om wil bouwen in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Klinkt alsof je al meer geld hebt uitgegeven aan matige oplossingen dan dat het plaatsen van extra groepje voor zonnepanelen zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
Sethro schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:06:
Klinkt alsof je al meer geld hebt uitgegeven aan matige oplossingen dan dat het plaatsen van extra groepje voor zonnepanelen zou kosten.
De powerstation om een vakantiereden aangeschaft. Beetje uit de hand gelopen daarna.

Maar zijn er nog leuke plugg and play systemen die wel veilig werken dmv een stekker in het stopcontact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dhr. Satoshi schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:12:
[...]

De powerstation om een vakantiereden aangeschaft. Beetje uit de hand gelopen daarna.

Maar zijn er nog leuke plugg and play systemen die wel veilig werken dmv een stekker in het stopcontact?
Nee
Pagina: 1