Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldoH64
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik verwarm momenteel met Airco's en dat bevalt me prima maar ik heb mijn CV installatie voor warm water en daar wil ik vanaf. Ik wil nu een LG warmtepompboiler laten plaatsen maar de installateur geeft aan dat het bij niet kan.... maar klopt dat ? Mijn ruimte is 2.20 m hoog, 2.50 x 2.80 m. Doordat het plafond te laag is kan er geen pomp geplaatst worden. Hij geeft aan ; "Hier is de hoogte te beperk om de boiler te installeren. (Boiler 2005mm + luchtafvoer +/100 mm) dan heb ik geen ruimte om de luchtafvoer te installeren"
Klopt dat en zo ja wat kan een betere oplossing zijn?

Ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

paQ

Dan kies je voor een lagere WPB :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldoH64
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-04-2024
@paQ

Haha dat zal je zeggen maar ze zijn allemaal zo hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

paQ

RonaldoH64 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:54:
@paQ

Haha dat zal je zeggen maar ze zijn allemaal zo hoog ;)
https://www.rw-airconditi...-liter-warmtepomp-boiler/
270l 1m96 hoog :)

https://www.climasense.nl...pboiler-2e-generatie.html
260l 1m89 hoog

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 15-01-2024 21:01 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinnoord
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-03 09:20
Bij de LG wpb zit de lucht afvoer aan de achterkant, dus als je uit dezelfde ruimte waar hij staat wil gaan afzuigen kan hij er kwa hoogte gewoon staan. Ik weet alleen niet bij groot onderhoud of je dan een bepaalde hoogte er boven dient te hebben.
Mijn LG 270 liter heeft ook maar ongeveer 10 cm ruimte erboven in de garage.
De lucht afvoer heb ik aan de achterkant door de buitenmuur naar buiten.

Links in de hoek staat de wpb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjJGfGjU8l1b5PI5SoH9PWWIwqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyBD2I27YAZlvqsZ8kdfrkeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht je toch een lagere nodig hebben omdat de duct aansluiting er aan moet komen ivm lucht aanzuiging uit andere ruimte, dan kan je nog voor de LG 200 liter gaan, die is een stuk lager.

[ Voor 10% gewijzigd door Robinnoord op 20-01-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draatje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-04 17:39
Goedemiddag
Wij hebben net een LG WH27S gekocht, en willen daar een warmwater recirculatiepomp (Grundfos, zie hier https://product-selection...495711&tab=variant-curves) achter zetten, dus bij de uitgang van het warme water. De loodgieter zegt dat dit apparaat geen retouringang heeft voor de recirculatie van het warme water. Voor de duidelijkheid: we hebben in ons huis een dubbel (retour)circuit voor warm water laten aanleggen, zodat overal direct warm tapwater beschikbaar is.
Weet iemand hoe de recirculatiepomp achter de LG warmtepomp boiler geplaatst moet worden zodat het warme water het circuit ingaat maar ook weer terug de boiler in gaat, m.n. als er geen tapwatervraag is?
Ik kan alleen bedenken dat je voor het rondpompen dan opnieuw (met een t-stuk) de inlaat van koud water gebruikt (met een terugslagklep?).
Bedankt voor jullie ideeën. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Dit kan.
Schakel wel de recirculatiepomp op tijden dat je thuis bent anders kost het je gigantisch veel energie.
En uiteraard alles achter de inlaatcombinatie plaatsen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draatje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-04 17:39
@Jim dank je wel voor je feedback.
Voor mij niet helemaal duidelijk wat je met "achter" bedoelt? Ik zou zeggen vlak "vóór" de inlaat (waar koud water de boiler in gaat met een flex slang)?
Pagina: 1