Wastafel afvoer filter of oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belastingdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb een tijd geleden een wastafel gemonteerd, maar door dit specifieke model heb ik vaak last van een verstopte afvoer direct bij de plug. Er zit vaak veel haar van mijn vrouwelijke medebewoners in de afvoer, waardoor de boel niet goed meer doorloopt. Een ontstopper werkt niet goed, en chemie in de afvoer houd ik niet van. Dat betekent dus nu al 3x de afvoer leeghalen in een paar maanden tijd. Toch wat veel, vind ik.

Zo'n gootsteenzeefje past helaas niet, die zijn te groot en komen tegen de rand. Ook heb ik al een klein, dun stukje spons en een theezeefje geprobeerd, maar die laten niet genoeg water door.

Heeft iemand nog een idee voor dit kleine maar irritante probleem? Hieronder de foto's van de plug / afvoer (stenen plankje ligt normaal gesproken erop).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxcMM8uHdlc2Z6wYP-fLTgcPg_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvWQM7YeHWLkxALakuGC31J7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SZgJOOhdrOSGE_Q7mlZjNcGmhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5skgH99oM7RlMqddijYOqSDu.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via belastingdienst op 23-01-2024 20:37)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon iets heel simpels zoals dit ?

Afbeeldingslocatie: https://hwimages.beslist.net/beslist-images/osEp3moGeLZdet59KP16NQeTpJ/394/F600/9d22591335df1b1991a3144c770aec3d/Afvoerpluggen/FSW-Products-1-Stuk-RVS-Afvoerstop-Afvoerzeef-Korfplug-Gootsteenzeef-Afvoerplug-Zeefje.jpg

Te verkrijgen op tig verschillende manieren. Nadeel is wel het regelmatig moeten legen.

Edit: Zoekwoorden in naam van plaatje. Dus: Afvoerstop-Afvoerzeef-Korfplug-Gootsteenzeef-Afvoerplug-Zeefje.

Er moet toch wel iets zijn dat past of anders aan te passen is. Dat iets niet volledig past hoeft niet uit te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 15-01-2024 23:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:42

BCC

Hoe ziet de plug er uit ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:17
Het probleem bij dit modegevoelige ding zit 'm gewoon in het feit dat de plug door dat stenen plankje wordt afgedekt en dat daardoor de gebruik(st)er niet ziet dat zijn/haar haren in de afvoer blijven 'plakken'.
Niemand zal na het gebruik van de wastafel het plankje optillen om zijn/haar prut te verwijderen.
Want je ziet het niet.
Zou het kunnen dat de vrouwelijke bewoners hun haren wassen aan de wastafel?
Dat zou een oorzaak van de vele haren kunnen zijn.
Mocht dat zo zijn dan misschien hiervoor een andere plek kiezen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:20
Inderdaad wat @Yaksa zegt, hier is een wastafel gekozen meer voor mode dan voor praktisch. Om dit probleem structureel goed aan te pakken, wordt het een andere wastafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:47
En het gootsteenzeefje wat verkleinen door de veelal dikke rand bij te zagen/vijlen werkt ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:32

rdejongjr

Gnome

prop er een stuk pannenspons in, laat zat water door maar haar raakt er wss wel in verstrikt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon iets heel simpels zoals dit ?

Afbeeldingslocatie: https://hwimages.beslist.net/beslist-images/osEp3moGeLZdet59KP16NQeTpJ/394/F600/9d22591335df1b1991a3144c770aec3d/Afvoerpluggen/FSW-Products-1-Stuk-RVS-Afvoerstop-Afvoerzeef-Korfplug-Gootsteenzeef-Afvoerplug-Zeefje.jpg

Te verkrijgen op tig verschillende manieren. Nadeel is wel het regelmatig moeten legen.

Edit: Zoekwoorden in naam van plaatje. Dus: Afvoerstop-Afvoerzeef-Korfplug-Gootsteenzeef-Afvoerplug-Zeefje.

Er moet toch wel iets zijn dat past of anders aan te passen is. Dat iets niet volledig past hoeft niet uit te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 15-01-2024 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belastingdienst
Dank voor al jullie reacties. Ik heb een siliconen afvoerzeefje gevonden, die er mooi onder past en het meeste tegenhoudt, behalve het water uiteraard :)

Deze: https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:17
belastingdienst schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:19:
Dank voor al jullie reacties. Ik heb een siliconen afvoerzeefje gevonden, die er mooi onder past en het meeste tegenhoudt, behalve het water uiteraard :)

Deze: https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1
Dat ding is 14 bij 14 centimeter. Hoe ga je dat er in frotten?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belastingdienst
Yaksa schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:30:
[...]

Dat ding is 14 bij 14 centimeter. Hoe ga je dat er in frotten?
Op zich kan 'ie er wel half onder, maar om het mooier te maken ben ik creatief geweest met een schaar en er een stuk vanaf geknipt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Door een "plankje" kunnen haren ineens niet meer wegspoelen?!
Lijkt mij stug. is het een plankje of zit er nog iets aan dat plankje aan de onderkant?

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Pagina: 1