Beste allen,
Ik geef vooraf alvast aan, ik ben nieuwe met Wireshark, netwerken, protocollen etc. Ik moet een huiswerk opdracht doen, maar ik kom er niet uit.
Mijn vraag:
Als ik een Wireshark capture start, en ik zet vervolgens een SSH verbinding op naar de server die ik thuis in mijn netwerk heb, dan kan ik hier helemaal niets van terug vinden. Ik log in, en browse door verschillende mappen heen. Wat doe ik hier verkeerd?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Wireshark
- OpenSSH via de windows command prompt
- Putty
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de volgende filters in Wireshark geprobeerd:
- SSH
- tcp.port == 22
- tcp.dstport == 22
Ik heb naast de command prompt ook Putty gebruikt, omdat ik dacht dat het misschien aan het protocol of iets lag.
Als ik het volgende filter gebruik dan zie ik wel dat er UDP verkeer is geweest (maar dan gaat het hele punt een beetje verloren, voor de opdracht moeten we laten zien dat er bijvoorbeeld op een netwerk apparaten gepingt zijn):
- ip.dst == "ip"
Dit verkeer komt dan ook binnen op port 41641..
Waarom wordt mijn SSH verkeer niet als SSH verkeer opgepakt door Wireshark?
Ik geef vooraf alvast aan, ik ben nieuwe met Wireshark, netwerken, protocollen etc. Ik moet een huiswerk opdracht doen, maar ik kom er niet uit.
Mijn vraag:
Als ik een Wireshark capture start, en ik zet vervolgens een SSH verbinding op naar de server die ik thuis in mijn netwerk heb, dan kan ik hier helemaal niets van terug vinden. Ik log in, en browse door verschillende mappen heen. Wat doe ik hier verkeerd?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Wireshark
- OpenSSH via de windows command prompt
- Putty
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de volgende filters in Wireshark geprobeerd:
- SSH
- tcp.port == 22
- tcp.dstport == 22
Ik heb naast de command prompt ook Putty gebruikt, omdat ik dacht dat het misschien aan het protocol of iets lag.
Als ik het volgende filter gebruik dan zie ik wel dat er UDP verkeer is geweest (maar dan gaat het hele punt een beetje verloren, voor de opdracht moeten we laten zien dat er bijvoorbeeld op een netwerk apparaten gepingt zijn):
- ip.dst == "ip"
Dit verkeer komt dan ook binnen op port 41641..
Waarom wordt mijn SSH verkeer niet als SSH verkeer opgepakt door Wireshark?