Microsoft belooft fix voor Windows 10-patch waarvan insta...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
nieuws: Microsoft belooft fix voor Windows 10-patch waarvan installatie veela...
Volgens Microsoft is het de bedoeling dat de update moet 250MB aan vrije ruimte geïnstalleerd kan worden.
@Kevinkrikhaar

Deze zin lijkt me niet helemaal correct? Snap ook niet echt wat hier gezegd wordt. Het lijkt wel of geprobeerd is van twee zinnen één zin te maken, maar dat dat niet helemaal gelukt is.

[ Voor 41% gewijzigd door MrFax op 15-01-2024 18:04 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:25
MrFax schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:01:
Voor een zo snel mogelijke reactie: vermeld de url van het artikel waar het om gaat en mention de auteur met eerst een @ en dan de gebruikersnaam. Je vindt deze door op zijn/haar naam bovenaan het artikel te klikken. Op de profielpagina zie je vervolgens een link 'Gebruikersprofiel van gebruikersnaam', waar 'gebruikersnaam' de gebruikersnaam van de auteur is.

nieuws: Microsoft belooft fix voor Windows 10-patch waarvan installatie veela...

[...]

@Kevinkrikhaar

Deze zin lijkt me niet helemaal correct? Snap ook niet echt wat hier gezegd wordt.
Moet moet met zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Volgens Microsoft is het de bedoeling dat de update moet met 250MB aan vrije ruimte geïnstalleerd kan worden.
Dan klopt de zin toch nog steeds totaal niet, of ben ik nou gek? 8)7

Edit: Ik ben even naar de originele KB gaan kijken van Microsoft, en ik denk dat dit de zin moet zijn:
Volgens Microsoft is er 250MB aan vrije ruimte op de herstelpartitie nodig om de patch succesvol te installeren.
Dat zou het duidelijkst zijn.

@Kevinkrikhaar

[ Voor 31% gewijzigd door MrFax op 15-01-2024 18:09 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
@Kevinkrikhaar

Wat u zegt klopt nog steeds niet:
Volgens Microsoft is het de bedoeling dat er slechts 250MB aan vrije ruimte vereist is voor de installatie van de update.
Wat Microsoft zegt vanuit de Engelse KB-artikel, is dat de update voor de WinRE-partitie(Herstelpartitie) alleen succesvol kan zijn als er 250MB aan vrije ruimte is. Als er geen 250MB vrij is, krijg je deze foutmelding:

0x80070643 - ERROR_INSTALL_FAILURE

Als je deze foutmelding krijgt, moet je handmatig je WinRE-partitie vergroten.

Ik denk dat u de totale grote en vrije ruimte door elkaar haalt.

De reden dat de partitie met 250MB groter gemaakt moet worden, is omdat je er dan zeker van bent dat er 250MB aan vrije ruimte is. Na installatie kan je de WinRE-partitie weer verkleinen, zodra de patch afgerond is en deze ruimte niet meer nodig heeft.

[ Voor 44% gewijzigd door MrFax op 15-01-2024 18:18 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:25
MrFax schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:06:
[...]

[...]

Dan klopt de zin toch nog steeds totaal niet, of ben ik nou gek? 8)7
Moet met moet met zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Ik moet eerlijk zeggen, volgens mij klopt de halve artikel niet.
Hoewel dat normaliter genoeg hoort te zijn voor de installatie van een cummulatieve update, was er ditmaal meer vereist.
Waar zegt Microsoft dit? Ik zie dat negens in de KB-artikel staan. De herstelpartitie is namelijk bijna nooit onderdeel van een cumulatieve update.

Als je doorklikt naar de KB die wordt geinstalleerd, staat er dit:
This update will install automatically when users install the feature updates to move to Windows 10, version 21H2 or 22H2. This update will not install automatically with monthly quality updates.
Bron: KB5034232: Compatibility update for installing and recovering Windows 10, ver...

Dus het gaat hier om een feature-update, geen maandelijke update.
Een reden hiervoor is niet bekend.
Omdat dit ook niet is wat er gezegd wordt.
Volgens Microsoft is het de bedoeling dat er slechts 250MB aan vrije ruimte op de herstelpartitie vereist is om de update te kunnen installeren.
Dit is ook niet wat Microsoft zegt. Microsoft zegt dat er 250MB aan vrije ruimte nodig is op de WinRE-partitie. Als dat er niet is krijg je deze foutmelding.

Wat Microsoft nu gaat doen is een fix uitbrengen om er voor te zorgen dat je de partitie zelf niet meer hoeft te vergroten.

[ Voor 82% gewijzigd door MrFax op 15-01-2024 18:33 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-09 23:33

Kevinkrikhaar

Redacteur
Dank voor de feedback, ik heb een en ander aangepast. Volgens mij klopt het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Kevinkrikhaar schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:02:
Dank voor de feedback, ik heb een en ander aangepast. Volgens mij klopt het zo.
Dit is inderdaad een stuk duidelijker en correct.

Bij een nieuwe install van Windows 11 23H2 is de herstelpartitie standaard al 757MB groot, en ik denk dat dat de reden is dat een up2date Windows 11 geen problemen levert, alleen oudere versies. Dit heb ik getest via HyperV + Windows 11 23H2 iso-bestand.

[ Voor 20% gewijzigd door MrFax op 15-01-2024 21:32 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donthuis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-04 09:52
Vreemd genoeg weigert deze KB ook te installeren bij wel voldoende grootte van de herstelpartitie, in mijn geval 700Mb. Bij mijn verdere onderzoek bleek dat de vulling ervan mislukt was door het ontbreken van enkele systeembestanden. MS adviseert een systeeminstallatie schijf of bestand paraat te houden bij een niet opstartend Windows en dus WinRe niet in te zetten. Verder heb ik Acronis True Image als failsafe backup altijd actueel staan. Wat MS met zijn tientallen scriptregels Powershell als reparatie aanbiedt is IMO véél te tricky. En wat als je Bitlocker toch niet gebruikt, is er dan wel een beveiligingsprobleem onder Win10? Daar zegt MS niets over.. :-D on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
donthuis schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:11:
Vreemd genoeg weigert deze KB ook te installeren bij wel voldoende grootte van de herstelpartitie, in mijn geval 700Mb. Bij mijn verdere onderzoek bleek dat de vulling ervan mislukt was door het ontbreken van enkele systeembestanden. MS adviseert een systeeminstallatie schijf of bestand paraat te houden bij een niet opstartend Windows en dus WinRe niet in te zetten. Verder heb ik Acronis True Image als failsafe backup altijd actueel staan. Wat MS met zijn tientallen scriptregels Powershell als reparatie aanbiedt is IMO véél te tricky. En wat als je Bitlocker toch niet gebruikt, is er dan wel een beveiligingsprobleem onder Win10? Daar zegt MS niets over.. :-D on
Het gaat er niet om hoe groot de partitie is, maar om hoeveel vrije ruimte er nog over is. De foutmelding kan komen omdat er geen genoeg ruimte was om de systeembestanden te kopieren naar deze partitie.

[ Voor 26% gewijzigd door MrFax op 16-01-2024 16:18 ]

That's it, I'm done.

Pagina: 1