SentinelOne icoon op de taakbalk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert1986
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-01-2024
Hallo,

Ik was vandaag aan het thuiswerken. Op mijn taakbalk (bij de klok) zag ik in één keer een voor mij onbekend icoontje.

Het bleek van SentinelOne te zijn, een virusscanner. Toen ik er op klikte opende zich inderdaad een virusprogramma.

Zover ik in windows configuratiescherm kan zien heb ik dit programma echter niet geïnstalleerd. Ik heb McAfee Total Protection geinstalleerd en even laten scannen en die heeft ook niks gevonden.

Is er iemand bekend met Sentinel One en weet wat hier gebeurd kan zijn?

Ze zijn bij mij op dit moment een glasvezelverbinding aan het installeren, alleen die is nog niet aangesloten. Lijkt me sterk dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Is het een privé laptop of van de zaak?
Aangezien SentinelOne een enterprise antivirus oplossing is.

Waar ik werk passen we het ook toe als zakelijke oplossing met een centraal managed platform voor aansturing en controle.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert1986
Ik zit op een privé PC, maar maak via remote desktop (Paralles Client) wel verbinding met het netwerk van mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Als je hebt geaccepteerd dat je thuis pc gemanaged wordt via Microsoft Intune (om verbinding te mogen maken met de werk omgeving) kan het zijn dat dit software is die automatisch uitgerold wordt vanuit je werk.

Ik zou even informeren bij je IT afdeling of dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Je maakt op je prive machine geen gebruik van bv Microsoft365 die je van het werk verstrekt hebt gekregen? En daardoor misschien per abuis je systeem in beheer hebt gegeven? Hier hebben we er enkele 10-tallen die het vinkje vergeten zijn bij de installatie en die staan hier allemaal in intune en krijgen daardoor ook de standaard bedrijfsapps gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert1986
Ik zal eens even bij mij IT-afdeling informeren naar de thuiswerksituatie. zo ver ik weet is er op mijn PC nooit wat geïnstalleerd, maar ik zal eens kijken. Bedankt voor nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

MicGlou schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:02:
Je maakt op je prive machine geen gebruik van bv Microsoft365 die je van het werk verstrekt hebt gekregen? En daardoor misschien per abuis je systeem in beheer hebt gegeven? Hier hebben we er enkele 10-tallen die het vinkje vergeten zijn bij de installatie en die staan hier allemaal in intune en krijgen daardoor ook de standaard bedrijfsapps gepushed.
Dat was waar ik op doelde inderdaad. Ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukV9RZBZ2cwe71fUbMwkZWQ9gMw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yw4UrGDXCmQSq69w9Yc88BpS.png?f=user_large

Als je dat vinkje niet uitzet (of onderaan op de link klikt) dan wordt je device opgenomen in de zakelijke device management omgeving. Daar kunnen bedrijfs apps mee gepushed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:07
Geert1986 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:57:
Ik zit op een privé PC, maar maak via remote desktop (Paralles Client) wel verbinding met het netwerk van mijn werk.
Heb jij geen werk laptop ofzo?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Pagina: 1