Beste mede-tweakers,
Na lang wikken en wegen ben ik er bijna uit welke hardware te kiezen voor mijn nieuwe werk- en game pc. Graag zou ik hierin nog jullie mening en eventuele verbeterpunten in wensen, waarvoor alvast bedankt
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werk: Adobe Photoshop/InDesign/PremierePro, Wordpress (met heel veel open Chrome-tabs), MS Office.
Gamen: Variërend van Flightsim2020 tot Cities Skyline 2, GTA en enkele racegames.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs € 2.000,- incl. randapparatuur (monitor, toetsenbord, muis). Ik had in eerste instantie meer een totaal van € 1.500,- voor ogen maar ik denk dat ik met deze hardware 'toekomstbestendiger' ben, of niet?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets, mijn laatste zelfbouw pc dateert van 10 jaar geleden
.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ruime opslag, snelheid en een groot scherm zijn prio, evenals een fijn toetsenbord en muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwaliteit en betrouwbaarheid is het voornaamst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau vind ik wel belangrijk, verder ben ik niet zo van de 'gamers-look' en wil ik het liefst mijn set-up zo stealth/zwart als mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee, geen interesse in.
Wat verwacht je van ons?
Zoals in mijn inleiding genoemd wens ik graag jullie mening en eventuele op- en aanmerkingen, wellicht ben ik ook nog iets vergeten? Alvast hartelijk dank.
Mijn lijstje:
Na lang wikken en wegen ben ik er bijna uit welke hardware te kiezen voor mijn nieuwe werk- en game pc. Graag zou ik hierin nog jullie mening en eventuele verbeterpunten in wensen, waarvoor alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werk: Adobe Photoshop/InDesign/PremierePro, Wordpress (met heel veel open Chrome-tabs), MS Office.
Gamen: Variërend van Flightsim2020 tot Cities Skyline 2, GTA en enkele racegames.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs € 2.000,- incl. randapparatuur (monitor, toetsenbord, muis). Ik had in eerste instantie meer een totaal van € 1.500,- voor ogen maar ik denk dat ik met deze hardware 'toekomstbestendiger' ben, of niet?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets, mijn laatste zelfbouw pc dateert van 10 jaar geleden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ruime opslag, snelheid en een groot scherm zijn prio, evenals een fijn toetsenbord en muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwaliteit en betrouwbaarheid is het voornaamst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau vind ik wel belangrijk, verder ben ik niet zo van de 'gamers-look' en wil ik het liefst mijn set-up zo stealth/zwart als mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee, geen interesse in.
Wat verwacht je van ons?
Zoals in mijn inleiding genoemd wens ik graag jullie mening en eventuele op- en aanmerkingen, wellicht ben ik ook nog iets vergeten? Alvast hartelijk dank.
Mijn lijstje:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 383,- | € 383,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M PRO RS WIFI | € 159,59 | € 159,59 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6700 XT EAGLE 12G | € 383,25 | € 383,25 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 216 Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Monitors | Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart | € 378,90 | € 378,90 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK400 | € 31,39 | € 31,39 |
| 1 | Toetsenborden | Keychron K10 Pro QMK/VIA, RGB backlight, Hot Swappable, K Pro Brown, Qwerty US | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Muizen | Logitech MX Master 3S Grafiet | € 92,27 | € 92,27 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 113,85 | € 113,85 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 122,90 | € 122,90 |
| Totaal | € 1.975,- | |||