Beeldschermen aansturen in diverse panden zonder internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaleah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-01-2024
Middag!

Ik ben op zoek naar een oplossing voor de volgende casus:

Ik wil een aantal beeldschermen laten plaatsen in leegstaande panden (beginnende met 6 stuks, maar in de toekomst aanzienlijk meer als de pilot slaagt).
Dit betekend dat deze panden geen internet hebben.

Nu wil ik deze beeldschermen toch laten communiceren met een (mobiel) netwerk zodat ik vanuit huis deze beeldschermen kan aansturen (updaten van slides en korte video's) die vervolgens continue afgespeeld worden).

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met mijn zoektocht naar een oplossing.
Kabels leggen hiervoor is geen optie, internetaansluitingen voor alle panden ook niet, wifi netwerk is te klein daarvoor daar het door een heel dorp geplaatst gaat worden
Ik denk dan ook dat een aansluiting op een mobiel netwerk de beste optie is.

Maar waar begin ik precies? Ik zit dan te denken aan:
- Opslag van de slides nabij de individuele schermen (is dit nodig?)
- Mobiele communicatie naar een programma of mijn pc.
- De pc moet geen server gaan worden, ik moet in kunnen loggen bij de schermen of een centraal programma moet hiervoor beschikbaar zijn die de boel host.
- Het heeft de voorkeur dat we voor elk scherm een aparte slideshow kunnen instellen, maar is niet noodzakelijk.

~ Het doel is om een budget in kaart te brengen voor een initiatief zoals deze en daarbij ook verschillende opties te hebben.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:53

DukeBox

loves wheat smoothies

Dus je zoekt iets als locale narrowcasting met 4G/5G update mogelijkheid?
Opensignage + Pi met 4G module?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zegt erg tegenstrijdige dingen geen internet maar je wilt wel mobiel netwerk gebruiken. Maar zo moeilijk is het niet mifi router en een smarttv gebruiken deze laat een webpagina zien van jouw keuze. Door de webpagina te wijzigen kan je het aanpassen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
MIFI-router met VPN-mogelijkheid zodat elk beeldscherm bekabeld internet of wifi heeft van de MIFI-router en je kunt met VPN inloggen om de beeldschermen aan te passen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaleah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-01-2024
Bedankt allemaal! Ik ben niet zo heel erg technisch aangelegd en zal vast veel te moeilijk hier over nadenken.

Ik zoek inderdaad een manier om deze schermen op afstand te kunnen updaten (hoe maakt mij niet uit, een website zou inderdaad een mooie oplossing zijn).

Wat ik bedoel qua internet is dat er geen wifi of bedraad internet mogelijk is (want er is geen huurder en dus geen internet in deze panden). Ik denk dan al snel aan een mobiele oplossing, idd 4G/5G, maar wellicht dat er nog andere oplossingen zijn. Ik was niet bekend met een MIFI router, maar dit lijkt inderdaad te zijn waar ik naar op zoek ben.
Is gebruik hiervan een beetje straight-forward?

Als ik het goed begrijp is Narrowcasting een service waar je gebruik van maakt, toch? Waar werken met een website (kan ik zelf) direct door kan linken naar een MIFI router, is Narrowcasting een service die de site vervangt en denk ik ook de MIFI routers (of wat er ook maar nodig is om het te laten werken). Zie ik dat goed?

Ontzettend bedankt voor de reacties!