DisplayPort naar HDMI adapter (of andere oplossing)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zoek de beste bekabelings optie voor mijn specifieke situatie
Mogelijk een DisplayPort naar HDMI adapter?

Wat is je budget?
Zo weinig mogelijk (enkele tientjes)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Situatie: uitvoering: Kensington SD5560T Thunderbolt 3 en USB-C Dual 4K Docking Station...

een laptop met usb-c en HDMI
een PS5 (dus ook HDMI)
een 1440p 75hz monitor met HDMI, DVI-D en Displayport

Ik wil zowel de PS5 als laptop op de monitor kunnen gebruiken. Zonder handmatig van HDMI kabel te moeten wisselen.

Wat is hiervoor de meest geschikte aansluiting?
Zelf dacht ik aan een DisplayPort naar HDMI adapter om monitor met het docking station te verbinden.

Beste antwoord (via sloth op 19-01-2024 08:32)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:15
Die adapter is van Displayport naar HDMI.

Dus displayport-signaal in en HDMI uit. Je pc geeft een videosignaal en het gaat dus de pc uit en de monitor in.

De reden dat deze adapter zo goedkoop is is omdat een standaard Displayport-poort al HDMI-signaal spreekt.

Jij moet van HDMI van je dock naar Displayport op je monitor (als je tenminste geen kabels wilt wisselen).

Dan kom je er niet met een simpele adapter. Dat is een actieve converter. Die is veel complexer en duurder dan een adaptertje.

Ik zou gewoon een HDMI-switch kopen. Heb je ook nog eens een apparaat waarmee je gelijk kunt switchen in plaats van op je monitor.

Zoiets:
uitvoering: Startech.com 2-Port HDMI Switch - 4K 60Hz

(Zullen vast wel goedkopere zijn, maar dan weet je waar je naar zoekt.)

Ik denk overigens dat de PS5 gewoon 1440p@60 levert. Volgens mij kent het ding alleen 60 en 120 hz als refreshrate.

[ Voor 6% gewijzigd door White Feather op 19-01-2024 10:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik weet niet of je blij bent dat je PS5 op maximaal 2160p60 kan performen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
@MAX3400 de monitor kan maximaal 1440p aan dus wat resolutie betreft geen probleem. 75hz is leuker dan 60, kan dat ook met een andere betaalbare oplossing?

Wat zou jij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Bump. Niemand ervaring of advies?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
Die adapter is van Displayport naar HDMI.

Dus displayport-signaal in en HDMI uit. Je pc geeft een videosignaal en het gaat dus de pc uit en de monitor in.

De reden dat deze adapter zo goedkoop is is omdat een standaard Displayport-poort al HDMI-signaal spreekt.

Jij moet van HDMI van je dock naar Displayport op je monitor (als je tenminste geen kabels wilt wisselen).

Dan kom je er niet met een simpele adapter. Dat is een actieve converter. Die is veel complexer en duurder dan een adaptertje.

Ik zou gewoon een HDMI-switch kopen. Heb je ook nog eens een apparaat waarmee je gelijk kunt switchen in plaats van op je monitor.

Zoiets:
uitvoering: Startech.com 2-Port HDMI Switch - 4K 60Hz

(Zullen vast wel goedkopere zijn, maar dan weet je waar je naar zoekt.)

Ik denk overigens dat de PS5 gewoon 1440p@60 levert. Volgens mij kent het ding alleen 60 en 120 hz als refreshrate.

[ Voor 6% gewijzigd door White Feather op 19-01-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
@White Feather dank voor je reactie. Ik wist niet dat er HDMI switches bestonden.

Dit lijkt me inderdaad de beste oplossing voor mijn situatie. Daarom een HDMI 2.0 splitter gekocht van Ugreen voor een tientje.

Ik probeer nog een ervaring te delen zodra die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Ik mag hopen dat je een switch hebt gekocht. Het signaal van HDMI kun je namelijk niet splitten (wat bij Displayport wel kan door MST) en bij een splitter krijg je dus gewoon 2x hetzelfde beeld.

Daarmee kun je dus 2 monitoren hetzelfde laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
@White Feather dit ding, lijkt me ok toch?

UGREEN HDMI 2.0 Switch 4K @60Hz bidirectionele HDMI Switch Splitter 1 in 2 out/2 in 1 Out HDMI Switch voor PS5, PS4, Xbox, TV Box, TV Stick, Switch, Monitor, PC etc (zwart)
https://www.amazon.de/dp/B07H7JCCKM/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
Ja dat is zowel een switch (dat is wat jij zoekt) als splitter (2 dezelfde beelden uit 1 bron). Hangt er vanaf hoe je hem aansluit.

Dus dat zou prima moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
De Ugreen HDMI werkt perfect. Ook een erg klein niet opvallend ding. Blij mee :) Nogmaals dank @White Feather
Pagina: 1