Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neitred13
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-01-2024
Mijn schoonvader woont in een nieuwbouw appartement. Helaas is hier de 4G dekking zeer slecht.
Hij heeft zijn gsm steeds op zak (ook wanneer hij met zijn rolstoel de woning verlaat).

Hij heeft MS en kan dus geen nummers onthouden. Ook zijn motoriek is heel slecht. Vandaar heeft hij zo een DORO Seniorentelefoon.
Dat werkt prima maar dit toestel ondersteunt geen VoWifi, waardoor hij in huis niet bereikbaar is.

Kennen jullie wel een soort seniorentelefoon (dus geen touchscreen, maar grote toetsen) dat wel VoWifi ondersteunt?

Vroeger gebruikten we een Telenet Mobile Coverage extender (via ethernet aangesloten op internet) om in het appartement het gsm-bereik te verbeteren, maar dit wordt niet meer door Telenet ondersteund.

Bedankt voor jullie ideeën of verwijzingen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-07 21:25
Ik heb geen idee of zo'n toestel bestaat.

Hebben alle operatoren slechte 4G-dekking in het appartement?
Je kan dat nakijken op https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile

Misschien is je probleem met een simkaart van een andere operator meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-07 18:45
Het probleem is dat het soort senioren telefoons met knoppen waar je naar zoekt geen smartphones zijn, het zijn zogenaamde dumbphones met heel erg basic functionaliteit, zoiets als VoWIFI moet het OS echt ondersteunen. Ik ben bang dat het niet bestaat, je zal dan toch naar een touchscreen Android/iOS apparaat moeten gaan kijken. Daar bestaan overigens ook wel oplossingen voor, diverse launchers die het bedienen van de telefoon eenvoudiger maken met hele grote knoppen.

https://www.makeuseof.com...ers-parents-grandparents/

Dat gezegd hebbende... in mijn ervaring is VoWIFI niet heel erg betrouwbaar, mijn telefoon zit thuis altijd op de wifi maar bellen gaat lang niet altijd over Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-07 17:55
Inderdaad. Smartphone met specifieke launcher.
Hier van eigen makelij (door slordigheidje van mijnentwege momenteel wel niet meer in play store):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bw6pIz4i09zbqfDP8sHbnM3JoHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/czZSxz9NFUJ3Jy0xVXyyymRA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:40
MicGlou schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:26:

Dat gezegd hebbende... in mijn ervaring is VoWIFI niet heel erg betrouwbaar, mijn telefoon zit thuis altijd op de wifi maar bellen gaat lang niet altijd over Wifi.
Ik ervaar het wel als betrouwbaar, in ieder geval de keren dat ik het gebruikt heb, ik heb mijn toestel op standaard staan qua voorkeur (voorkeur voor 4/5G volgens mij) maar met VoWIFI aan,en als ik ergens ben waar geen bereik is maar wel wifi schakelt het toestel prima over. Ik werd laatst zelfs eens gebeld in de kroeg (stond in een kelder) waar ik dat nooit verwacht had, maar daarna bedacht ik me dat ik VoWIFI aangezet had.