Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winvictis
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik zoek een?
nieuwe 5.1 set incl receiver. Speakers ben ik uit. Dali Oberon 5, vokal en on the wall. Receiver en sub graag nog advies. Zie verderop mijn overdenkingen.

Wat is je budget?
3000 - 3250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
series en films. Daarnaast ook muziek maar series en films is belangrijker

Wat heb je zelf al gevonden?
receiver Ben ik enthousiast over Yamaha. Ik dacht er uit te zijn met Yamaha A2A. Maar verkoper gaf aan dat hij weinig tot geen verschil merkt met de V6A. Het verschil met de V6A en A4A (boven budget ) heb ik wel goed kunnen horen.

Sub. Nog weinig in verdiept. Dacht aan de Dali E_9. Past goed in de lijn. In winkel adviseerde ze de SVS sb1000pro.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welk verschil zit er in de receivers? Is de advantage de meerprijs (269 euro) waard. En sub wat is daar goede keuze in deze opstelling incl met name gericht op films en series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-07 13:58
Qua receiver ken ik yamaha niet. Ik vind die nieuwe lijn er wel mooi uitzien. Persoonlijk zou ik geen Yamaha kopen, omdat ik liever Audyssey voor de room correction gebruik. Zoals gezegd, dat is persoonlijk.

Wat betreft sub kun je voor films en series beter naar de PB1000 dan naar de SB1000 kijken. De PB heeft een gepoorte sub en de SB een sealed (dicht) sub. Een gepoorte sub geeft meer output, die wat minder strak kan zijn dan een sealed sub. Voor films wil je wat meer output hebben. De SVS PB1000 (non-pro) is sinds een tijdje weer te koop bij double point. Ik heb die sub al een jaar of 8 en ben daar zeer tevreden over.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
@Hulleman De Yamaha receivers hebben YPAO, dat werkt hetzelfde als Audyssey.

In beginsel zullen alle receivers hetzelfde doen natuurlijk. Kijk gewoon naar de verschillen in features die je wil, en koop de goedkoopste die alles heeft wat je wil. Ik heb inderdaad ook gehoord dat qua internals de V6A hetzelfde is als de A2A dus ook wat dat betreft kan je de goedkoopste nemen.

Wat betreft subwoofers, de PB1000 komt inderdaad wat lager, maar is natuurlijk wel een goed stuk lomper. De SB1000 is ook meer dan prima voor films en is een stuk kleiner en past daarmee in meer huiskamers denk ik zo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/