Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.P. Tiekstra
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-03 12:34
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Kort geleden een Samsung S95C gekocht en die via de HDMI-3 (eARC) aangesloten op de HDMI OUT (ARC) van een Denon AVR-2313. Via de HDMI zijn op dit moment aangesloten een Ziggo Next en een Google Chrome.

Ik kon bij mijn oude Sony tv altijd de bronnen selecteren op de Denon maar dit werkt nu niet meer. Als bijvoorbeeld de Google Chromecast is geselecteerd en ik wil naar de Next schakelen dan schakelt de Denon weer terug naar de Chromecast. Enige mogelijkheid om weer naar de Next te gaan is om alles uit- en weer in te schakelen. Ik heb nu noodgedwongen alle andere apparaten maar rechtstreeks aangesloten op de Connect Box van de S95C.

Ligt dit aan de al wat oudere Denon of zie ik iets anders over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik weet niet of je HDMI-OUT moet kiezen op de Denon? Klinkt als aansluitfoutje.

That said, eARC vereist een 2.1 connectie en die heeft jouw Denon niet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.P. Tiekstra
TV moet toch altijd via een HDMI out op een versterker worden aangesloten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbTif0Lhnqb2NklCw9tXcKMNvwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uT08Yz9nnRVM5ATl1hUDrIhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-09 17:44
Ja, zo zou je alles moeten aansluiten. Vreemd dat de bronselectie nu weer terug schiet.
Ik heb zelf geen ervaring met eARC dus weet niet of het daar iets mee te maken kan hebben. Maar het lijkt er op dat er een fout zit ergens in de HDMI-CEC connectie.

Heb je ipv de eARC HDMI-3 al een andere HDMI-ingang geprobeerd op de je Samsung tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.P. Tiekstra
Dat is de enige HDMI poort met ARC, heb andere HDMI geprobeerd maar TV geeft meteen aan dat er een verbinding op HDMI-3 moet worden gemaakt.

Kan nu wel via Anynet+ tussen verschillende bronnen (Ziggo of Chromecast) schakelen maar rechtstreeks op de Denon tussen bronnen schakelen werkt niet.

Maar even aankijken of dit werkbaar is.

Bedankt voor de suggesties in ieder geval.