Welke USB-C oplaadbare, bluetooth muis, raadt jij aan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wraldpyk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:43
Ik heb al jaren een Logitech/Logi muis, en daarvoor ook meerdere van dit merk gehad. De huidige heeft 2 bluetooth verbindingen mogelijk, en ook zo'n usb-dongle, maar die gebruik ik niet meer sinds ik overgestapt ben naar 100% bluetooth.

Nu is het me altijd goed bevallen, maar hij begint nu wel wat ouderdomsklachten te vertonen, en ik zoek een nieuwe.

Mijn eisen:

- USB-C oplaadbaar
- Bluetooth
- Liefst 2 of meer bluetooth configuraties opgeslagen, maar dat is niet perse een must.

Nu heb ik deze gevonden: Logitech MX Anywhere 3

En het lijkt me wel een goede voor wat ik zoek, maar zijn er ook andere typen/merken die jullie aanraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 00:03
Ik gebruik al jaren de MX
Iets duurder maar jarenlang plezier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In principe kun je gewoon in de PW filteren op datgene wat je wilt lijkt me. Zoveel mensen, zoveel eisen aan een muis.
Voor sec zakelijk gebruik zeg ik Logitech MX3 Master. Even auw qua prijs maar eenmaal gekocht heb je er jaren geen omkijken meer naar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wraldpyk
The Eagle schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:10:
In principe kun je gewoon in de PW filteren op datgene wat je wilt lijkt me. Zoveel mensen, zoveel eisen aan een muis.
Klopt, maar niet USB-C oplaadbaar, staat ook niet bij de specificaties van de MX muis bijvoorbeeld (alleen "Accu")

Bedankt voor de MX tip beide, neem ik ook mee, maar de vorm is iets minder mijn smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:08
Aangezien je gebruiker bent van Logitech muizen, is denk ik een muis van hetzelfde merk geen slechte keuze. Zoals genoemd, de Logitech MX. Ofwel de MX Master, of als je kleinere handen hebt of liever een iets kleinere muis, de MX Anywhere. Welke hangt af van persoonlijke voorkeuren, onderhuids zijn het dezelfde muizen (al heeft de Master ook nog een extra wieltje aan de zijkant). Ik zou wel de nieuwste versies nemen, dus de 3S van beiden. Die hebben een betere 8000 DPI sensor en stillere knoppen dan de 3 (zonder S).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

MX Master 3 kan zowel met de Unifying dongle als Bluetooth verbonden zijn, ondersteunt drie apparaten (met een druk op de knop te wisselen) en gaat een dikke paar weken mee op een lading. Ik game er zelfs gewoon mee, de latency is wel redelijk hoog (helemaal over Bluetooth) maar dat went wel.
Ik heb er zelf zo'n magnetisch USB-C kabeltje bij gekocht, als ik overdag een keer de melding krijg dat hij bijna leeg is gooi ik 'm 's avonds richting dat kabeltje en dan gaat hij opladen, is hij 's ochtends weer vol. Ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:25
ik ben best tevreden over mijn aerox wireless 3. gaat toch alweer 2 jaar mee en zorgt voor vrolijk gezichten op kantoor.

3 aansluitmogelijkheden, gebruik hem op 2 devices. Bluetooth op werk laptop, usb dongle op m'n desktop en anders kan ik hem altijd met de kabel aansluiten.

Heb toen een hele rits muizen besteld en gekeken welke het lekkerst in de hand ligt. voor mij was dat deze.
vind zelf de MX Master echt verschrikkelijk in de hand liggen. raad je aan om hetzelfde te doen. Kijk wat er redelijk voldoet aan je eisen en bestel deze, leg je hand er op en stuur de minst fijne terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:02

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja ik schaar me bij het MX Master clubje ondanks mijn lichte antipathie tegen Logitech. 2x Master 3S in gebruik hier en een 3 als reserve liggen :X

Bolt, Bluetooth, 3 apparaten en USB-C, allemaal check.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wraldpyk
Thanks all!

Ik blijf inderdaad steeds terugkomen bij Logitech, niet omdat ik perse een voorkeur heb voor het merk, maar omdat het constant de beste prijs/qualiteit verhouding heeft voor mij.
tritimee schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:32:
ik ben best tevreden over mijn aerox wireless 3. gaat toch alweer 2 jaar mee en zorgt voor vrolijk gezichten op kantoor.
Thanks! De LED/kleurtjes icm het open frame sluit 't gelijk uit voor me, ongeacht of ie functioneel is voor me of niet. Maar sowieso wel een goede tip voor wie dat niet erg vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In de PW kun je niet expliciet selecteren of ie oplaadbaar is via USB-C. Tegelijkertijd heb je onder Oplaadbare Accu maar twee opties: Ja, of Ja draadloos.

Als je daar gewoon Ja selecteert kun je er vanuit gaan dat er een USB kabeltje aan hangt. Gezien de vormfactor zal de input in de muis 99% kans USB-C zijn. Dat is ook wat er tegenwoordig vanuit de EU verplicht is btw.
Wat jij aan de stroomvoorziieningskant hebt zitten is jouw zaak en kun je ook met een verloopje af.

Persoonlijk ken ik geen enkele oplaadbare muis die niet via USB-C oplaadbaar is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1