voorzetwand tegen bestaande voorzetwand plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schippertje22
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-02-2024
Goedemiddag,
Ik woon in een ouder ( 1915) huis met steens muren ( van buiten gepleisterd) waarin aan de binnenzijde zo´n 15 jaar geleden een voorzetwand is geplaatst, bestaande uit 6 cm steenwol met gips afgewerkt. Bij mijn weten direct op de buitenmuur geplaatst zonder luchtspouw. De vraag is hoe dit beter te isoleren en bedacht daarbij dat t wellicht mogelijk is direct op het gips pirplaten met gips te lijmen, zodat er verder niet gesloopt hoeft te worden. Is dat een verstandig idee met het oog op mogelijke condensatie/vochtproblemen ? De bestaande constructie heeft nooit enig vochtprobleem gegeven en is verbonden met een dubbele houten vloer, zonder fundering. Huis staat gewoon in ´t zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Warmteverlies van muren is beperkt en met 6cm al redelijk geïsoleerd. Ik zou bijna zeggen bespaar je de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19

Croga

The Unreasonable Man

Meten is weten.... Weet je zeker dat de muren het grootste warmteverlies verzorgen?

Ik heb zelf 2 jaar terug een IR camera aangeschaft omdat ik dit ook dacht. Met de IR camera was heel duidelijk te zien dat de muren *veel* minder warmteverlies hadden dan de ramen en dat die nog redelijk achter bleven op de KPN/ZIGGO aansluiting-box :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schippertje22
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-02-2024
Bedankt voor de tip.. Nee, dat weet ik niet zeker. Het betreft een woonkamer met veel ( 6) redelijk grote ramen van elk 2 m2. Dit zijn de oorspronkelijke ramen welke zowel aan de buitenzijde als de binnenzijde zijn voorzien van ´voor´zetramen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:10

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zou nooit gipsplaat in een constructe opsluiten en zeker niet constructief maken door de volgende laag erop te lijmen. In theorie kan het goed aan in de praktijk heb ik het er meerder malen als een soort champignion voedingsbodem tussenuit zien komen. mijn regel: eerst oude troep weg, dan nieuwe troep bouwen. :P