Hallo iedereen.
Ik heb een Barebone aan mijn televisie gekoppeld.
Deze gebruik ik om TV en streaming diensten te bekijken.
Ik merk dat met de huidige configuratie het allemaal niet meer soepel werkt.
Zodra die bijv. moet updaten kan dit niet in de achtergrond omdat het teveel rekenkracht gebruikt.
Gezien ik niet dagelijks dat ding aan heb staan ben ik nu vaak eerst een kwartier aan het wachten totdat ik dan eindelijk TV kan kijken.
Daarom heb ik het idee om mijn Barebone een upgrade te geven en ik ben op zoek naar mensen die hun mening willen geven over mijn idee.
Huidige situatie:
ASRock DeskMini A300
AMD Athlon 200GE Boxed
Crucial CT8G4SFS824A
HP EX900 120GB
Mijn idee is om de processor en werkgeheugen te vervangen met:
AMD Ryzen 5 5600G Boxed
G.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-16GRS
Dingen om rekening mee te houden
- De televisie heeft een 4K scherm, ik wil dus ook 4K video kunnen afspelen.
- De hoogte van de koeler moet in de behuizing passen, ik kon dat alleen zelf nergens vinden. (Support MAX Height ≦46mm CPU Cooler)
- ik wil niet meer van 200,00 euro uitgeven
Wat vinden jullie, en hebben mensen misschien nog alternatieven die mogelijk beter zijn ?
Ik heb een Barebone aan mijn televisie gekoppeld.
Deze gebruik ik om TV en streaming diensten te bekijken.
Ik merk dat met de huidige configuratie het allemaal niet meer soepel werkt.
Zodra die bijv. moet updaten kan dit niet in de achtergrond omdat het teveel rekenkracht gebruikt.
Gezien ik niet dagelijks dat ding aan heb staan ben ik nu vaak eerst een kwartier aan het wachten totdat ik dan eindelijk TV kan kijken.
Daarom heb ik het idee om mijn Barebone een upgrade te geven en ik ben op zoek naar mensen die hun mening willen geven over mijn idee.
Huidige situatie:
ASRock DeskMini A300
AMD Athlon 200GE Boxed
Crucial CT8G4SFS824A
HP EX900 120GB
Mijn idee is om de processor en werkgeheugen te vervangen met:
AMD Ryzen 5 5600G Boxed
G.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-16GRS
Dingen om rekening mee te houden
- De televisie heeft een 4K scherm, ik wil dus ook 4K video kunnen afspelen.
- De hoogte van de koeler moet in de behuizing passen, ik kon dat alleen zelf nergens vinden. (Support MAX Height ≦46mm CPU Cooler)
- ik wil niet meer van 200,00 euro uitgeven
Wat vinden jullie, en hebben mensen misschien nog alternatieven die mogelijk beter zijn ?