Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-11 19:33
Ik ben op zoek naar een thermostaat die aan de volgende eisen moet voldoen.
integreerbaar in HA.
opentherm liefst bedraad.
moet de cv ketel aansturen liefst bedraad
en via wifi de airco aansturen
Ik ben aan het zoeken geweest maar heb niks gevonden wat hier aan voldoet.
Iemand tips of ieen goed idee?

Alle reacties

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:33

paQ

Ik zou graven in de Amerikaanse smart thermostaten, die kunnen bijna allemaal zowel verwarmen als koelen.
Nest V3 US versie, maar ik dacht ook de ecobee.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• kevvie123
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-11 11:07
Wellicht Tado een optie? Volgens mij voldoet dat aan al je eisen

• golf1025
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zoek een bedrade thermostaat die ik via wifi en Home Assistant kan bedienen en die mijn Remeha Calenta (modulerend) aanstuurt. Ik heb in de reviews gelezen dat de eigen thermostaat en app van Remeha niet goed wordt beoordeeld. Ik zoek dus een alternatief dat wel voldoet. Ik heb gezien dat Nest, Honeywell en andere compatible thermostaten hebben. Dit lijken echter 'lerende' thermostaten te zijn.
Aangezien wij kantoor aan huis hebben en als regel daar dagelijks aanwezig zijn, vraag ik mij af of zo'n 'lerende' thermostaat wel zin heeft. Er is mij namelijk ooit verteld dat de meest zuinige manier van stoken is als de ketel de woning zoveel op een constante temperatuur kan houden. In Home Assistant kan ik zien dat normaal gesproken de ketel zich ieder anderhalf uur even inschakelt, behalve als wij na kantoortijd thuis wat extra warmte in het de woonkamer en keuken willen. Op zich voldoet de 'domme' thermostaat wat dat betreft prima. Alleen als wij een weekend weg of op vakantie zijn, zou het handig zijn de thermostaat op afstand te kunnen bedienen.
Ik houd mij dus aanbevolen voor advies en suggesties!

• paQ

paQ

kevvie123 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:48:
Wellicht Tado een optie? Volgens mij voldoet dat aan al je eisen
Is dat niet een separate airco controller?
(a la Sensibo)

• paQ

paQ

golf1025 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:42:
Ik zoek een bedrade thermostaat die ik via wifi en Home Assistant kan bedienen en die mijn Remeha Calenta (modulerend) aanstuurt. Ik heb in de reviews gelezen dat de eigen thermostaat en app van Remeha niet goed wordt beoordeeld. Ik zoek dus een alternatief dat wel voldoet. Ik heb gezien dat Nest, Honeywell en andere compatible thermostaten hebben. Dit lijken echter 'lerende' thermostaten te zijn.
Aangezien wij kantoor aan huis hebben en als regel daar dagelijks aanwezig zijn, vraag ik mij af of zo'n 'lerende' thermostaat wel zin heeft. Er is mij namelijk ooit verteld dat de meest zuinige manier van stoken is als de ketel de woning zoveel op een constante temperatuur kan houden. In Home Assistant kan ik zien dat normaal gesproken de ketel zich ieder anderhalf uur even inschakelt, behalve als wij na kantoortijd thuis wat extra warmte in het de woonkamer en keuken willen. Op zich voldoet de 'domme' thermostaat wat dat betreft prima. Alleen als wij een weekend weg of op vakantie zijn, zou het handig zijn de thermostaat op afstand te kunnen bedienen.
Ik houd mij dus aanbevolen voor advies en suggesties!
Bij nest kunt je het zelf ingeleerde schema ook gewoon uitschakelen / niet gebruiken.
Ik zou persoonlijk wel kijken hoe fijn je een thermostaat kunt afstellen.
Hele graden zouden voor mij echt een no-go zijn. Per 0.5 graad... mwa... per 0,1 :Y
Nu kun je een nest met de hand per 0,1 insellen, in de app per 0,5.

• fritsp
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-11 11:29
Ik ben zelf erg blij met Plugwise Anna (https://www.plugwise.com/product/anna/)

Deze intergreert lokaal vanaf HA (op mijn NAS) met de webserver die in het Plugwise kastje zit. Anna werkt zelfstandig (met een dag/nacht schema, en een knopje in de woonkamer) laat zich ook uitlezen en laat zich ook besturen door HA. Allemaal ook zonder internetverbinding. Het lijkt er ook op dat hij met enkele warmtepompen overweg kan, inclusief koelen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

• paQ

paQ

fritsp schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:01:
Ik ben zelf erg blij met Plugwise Anna (https://www.plugwise.com/product/anna/)

Deze intergreert lokaal vanaf HA (op mijn NAS) met de webserver die in het Plugwise kastje zit. Anna werkt zelfstandig (met een dag/nacht schema, en een knopje in de woonkamer) laat zich ook uitlezen en laat zich ook besturen door HA. Allemaal ook zonder internetverbinding. Het lijkt er ook op dat hij met enkele warmtepompen overweg kan, inclusief koelen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.
ik zie niets terug over koelen
Zowat heel Noord-Amerika verwarmt / koelt met HVAC systemen, zodoende dat het daar gemeengoed is dat een thermostaat beide (of eigenlijk alle 3 de) functies heeft.

edit:
gevonden
https://www.plugwise.com/product/koel-feature/

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 15-01-2024 12:08 ]

• fritsp
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-11 11:29

• kevvie123
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-11 11:07
paQ schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Is dat niet een separate airco controller?
(a la Sensibo)
Klopt, je hangt een aparate Tado bedienings kastje in de kamer met de airco die stuurt de airco aan (via infrarood). Dit kastje werkt dan weer draadloos samen met de thermostaat in de woonkamer via je wifi.
Pagina: 1