Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 20:52
Goedeavond,

Ik ben vandaag bezig geweest met het vervangen van mijn watercooler closed loop voor mijn 6900xt. (Kaart is overgenomen van een andere tweaker een jaar geleden)

Deze heb ik via RMA binnen gekregen omdat deze vies werd.

Tijdens het openmaken kwam ik er achter dat de kaart met Liquid metaal gekoeld word. Er is denk ik tijdens het vervangen van het koelblok Iets van dit metaal op de GPU zelf gekomen want ik zag druppeltje op de kaart. Ik heb dit schoongemaakt met een wattenstaafje en wat alcohol. Nu is de kaart weer in elkaar met wat Thermal Grizzly koelpasta. Maar na het plaatsen in het systeem krijg ik een VGA LED op mijn moederbord en werkt het niet meer. Alles al geprobeerd.

- opnieuw uit elkaar en schoon gemaakt.
- originele koeler er weer op.

Maar ik kan alleen maar in mijn pc komen met onboard video. De kaart zit dan wel in mijn systeem. In device manager kan ik de kaart dan ook niet vinden en de AMD software geeft ook aan geen AMD kaart gevonden te hebben.

Na de CMOS batterij er uit gehaald te hebben is de LED wel even weg maar nog geen beeld en geen herkenning in systeem.

(Heb zelf geen 2e GPU om te testen helaas)

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:43

ByteDelight

Retro computing is alive!

Elke keer als ik liquid metal i.c.m. een GPU hoor, is het niet best.
Wanneer het fout gaat (aanbrengen, demonteren cooler, o.i.d.), zitten er vaak op verschillende plekken op de GPU (printplaat) , druppels liquid metal.
Die moeten er ALLEMAAL af, en je hebt een goed vergrootglas, of beter, een microscoop nodig om alle druppels te vinden.

Als je pech hebt, heeft een druppel sluiting veroorzaakt, en een mosfet gesloopt.
Dan wordt het een reparatie.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 20:52
Ja dit dacht ik al. Heb zelf de spullen er niet voor en wist niet dat er LM op de GPU was aangebracht anders was ik wel wat voorzichtiger geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:43

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ja, balen, ik begrijp dat het niet aan jou lag.
Wat je van plan was, is helemaal top als Tweaker.
Maar iemand voor je heeft een onverstandige keuze gemaakt..

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:57
De foto zoom van een capabele telefoon kan ook nog goed helpen met het opsporen van druppeltjes.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME