Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie076.
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-04-2024
Mijn stadsverwarming werkt niet helemaal lekker.

Op de 1ste verdieping worden de radiatoren niet warm. Op de begane grond, badkamer en 2de verdieping wel.
Daarnaast
Ik heb alle radiatoren al ontlucht en ze staat zowel met de thermostaat knop en de afsluiting open.

Daarnaast vind ik dat uberhaupt mijn stadsverwarming niet heel warm is.
De buizen zijn vast te pakken wat mij niet helemaal goed lijkt omdat ik overal tegen komen dat stadsverwarming warmer is dan een CV kachel.

Wat kan ik hier aan doen zonder een dure monteur langs te laten komen?

alvast bedankt voor de reacties

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jouw stadsverwarming werkt perfect echter de leidingen in het huis (jouw verantwoording bij koop of van de beheerder bij huur) lijken niet goed te werken op / naar de eerste etage.

Ik weet niet wat je met "niet heel warm" bedoelt"; ik zit bij Vattenfall en volgens hun apparatuur komt er warm water met maximaal 70 graden het huis binnen. Nou is dat inderdaad warm genoeg om brandwonden op te lopen maar het is inderdaad niet kokend heet. Ik weet niet wat voor leidingen jij hebt maar als die geisoleerd zijn, dan zou je die wel kunnen vastpakken, denk ik zo.

Een goede CV kan 80 graden water stoken; oudere ketels tot wel 90 graden; die zijn dus "warmer" dan mijn Vattenfall-aansluiting.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre208
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:37
Maak maar eerst een foto van de verdeel set van de stads verwarming. Als je warmwater ook via stads verwarming verwarmt wordt kan het zijn dat er een klep blijft hangen en hij meer bezig is voor warmwater dan voor je c.v. Als je de aanvoer leiding die uit de set komt al niet heet is dan heb je geen dure monteur nodig die kan daar ook niks aan doen. Klacht bij de leverancier van de stads warmte hun moeten een monteur sturen die je verdeel set na kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie076.
De ingaande leiding en de uitgaande leiding links, zijn goed vast te pakken. Ze zijn wel warm maar niet bloed heet.

@andre208 Mijn warmwater kraan doet het wel goed en het water daar wordt wel goed warm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fc_ylNcpEb9Aoxc2Uhtr_5H0aUc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ubC5IqhG7pEg3OSJKhCdnFWR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FK11rvd_1KQXF7KNh4f4NqSTBI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2ltFQU1baxrO2FH2Fpdcsz7G.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Tommie076. op 14-01-2024 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03:17
Tommie076. schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:11:
De ingaande leiding en de uitgaande leiding links, zijn goed vast te pakken. Ze zijn wel warm maar niet bloed heet.

@andre208 Mijn warmwater kraan doet het wel goed en het water daar wordt wel goed warm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
en werkt je zone klep nog naar behoren wordt deze bekrachtigdt/bestturdt door de kamerthermosaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie076.
Ik hoor de klep best wel wat geluid maken als de thermostaat aan gaat dus dan stel ik de aannamen dat deze goed open gaat.
De buis achter de klep wordt daarna ook warmer.

Het is heel gek, ik ben boven wat verder aan het testen gegaan.
Ik heb alle verwarmingen in huis dicht gedraaid. Op de 1ste verdieping heb ik 3 slaapkamers.
Op 1 kamer worden de buizen welke uit de grond komen wel warm maar de verwarming zelf niet. Bij 1 verwarming worden de buizen warm, de verwarming niet en bij de 3de slaapkamer wordt er helemaal niets warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Tommie076. Zijn die buizen hetzelfde aangesloten als op een andere etage? Bij mij had de installateur (vraag niet hoe) bij 1 radiator de in- en uit-stroom omgedraaid aangesloten.

Oftewel, worden dezelfde leidingen op elke etage hetzelfde warm of is er toch eentje anders?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
@Tommie076. heb je een radiator verdeler of is het allemaal aan elkaar gekoppelt. 1 of 2 pijps systeem ?
(er komt regelmatig een topic voorbij waar de verkeerde onderblokken zijn geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:37
Of zitten de thermostaatkranen niet vast? Dan stroomt er namelijk niets. Dit kun je testen door de knop eraf te halen en het pinnetje (ventiel) in te drukken. Er kan namelijk wat vuil onder het ventiel gaan zitten. Als je de knop eraf haalt zou de radiator ook warm moeten worden. Doet dit het niet kun je in de buizen erom heen zacht tikken met bijvoorbeeld een schoen om te proberen het vuil los te wippen van het ventiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie076.
@MAX3400
Alle leidingen welke warm worden, worden hetzelfde warm en zien eruit alsof ze het zelfde aangesloten worden.
Ik heb 2 radiatoren waarbij de leidingen niet warm worden

@miciel
Alles zit aan elkaar gekoppeld, ik heb nergens een verdeler of iets zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Tommie076. schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:55:
@MAX3400
Alle leidingen welke warm worden, worden hetzelfde warm en zien eruit alsof ze het zelfde aangesloten worden.
Ik heb 2 radiatoren waarbij de leidingen niet warm worden

@miciel
Alles zit aan elkaar gekoppeld, ik heb nergens een verdeler of iets zitten
foto,s van alle onderblokken inclusief cijfers graag. zoeken naar 1,0 of 0,5 en diverse leidingwerk.
soms vinden we iets, maar soms ook niet. (het is natuurlijk geheel vrijwillig om dit te posten of niet)
Pagina: 1