voorversterker defect, nog te reparenen??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Mijn voorversterker van mijn platenspeler geeft nu ineens slecht geluid.
Waarschijnlijk heb ik iets gesploopt. Ik had per ongeluk de tulpstekkers van de input in de output gestoken en de output op de input. Is dit nog reperaarbeer? Waarschijnlijk iets opgeblazen?? Het gaat om een Project Phone Box DS voorversterker.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:25

ByteDelight

Retro computing is alive!

De eindversterker aansluiten op de input van de voorversterker, moet denk ik geen kwaad kunnen: beide inputs zullen een redelijk hoge ingansweerstand hebben, en daardoor geen schade kunnen oplopen.

Dan die andere situatie: de platenspeler aansluiten op de output van de voorversterker.
Ik kan me ergens voorstellen dat het uitgangssignaal van de preamp, mogelijk te hoog is voor de spoelen in het element, en dat daar iets beschadigd (doorgebrand) is.
Ik acht de kans niet heel groot, maar uitsluiten kan ik het niet.

Dus je zou ofwel de platenspeler op een andere preamp moeten testen, of een andere platenspeler testen met jouw preamp.

Misschien een budget (Behringer, of iets mega goedkoops van Amazon) preamp op de kop tikken.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je zelf kan solderen is het goed te doen. Als je iemand ervoor moet betalen, kan het waarschijnlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBullRacing
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-01 12:53

RedBullRacing

You shall not pass!

Ik zou beginnen met het apparaat (indien mogelijk) eens open te maken en kijken of je daar iets "out of the ordinary" ziet.
Elco's die bol staan of waar zuur uit komt bijvoorbeeld of andere rare dingen die je er niet verwacht.
En, het kan de beste overkomen (ik spreek voor mezelf) zit je stekker overal er goed in en staat je volume overal aan? :)

Als je hem open hebt gemaakt en je komt er niet uit kun je altijd hier even een (scherpe en goed belichte) foto sturen!

Red Bull gives you wings, the FIA takes them away