Nzxt fan controller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dylero
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-05-2024
Mijn vraag

Hello,

Ik heb enkele 140mm fans gekocht van nzxt

Nu heb ik mijn research niet deftig gedaan blijkt en is er een controller voor nodig.

Is er manier dit te bypassen ?

Grz

Alle reacties

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 19:13

XallaX

Meow

Heel lastig, volgens mij officieel niet al zijn er uitzonderingen te vinden online (heb er 1 hieronder neergezet).
Terugsturen die dingen of een NZXT controller kopen maar dan hang je ook verplicht aan de CAM software.

Er is een verloopstekker te vinden bij de Chinees of Amazon maar die stekker is niet origineel dus geen garantie bij problemen. https://www.amazon.ca/EZD...ible-Fusion/dp/B0BHVHF97J
Filmpje met uitleg: YouTube: How to Connect NZXT Fan to Motherboard Without Hub

• Dylero
.

[ Voor 98% gewijzigd door Dylero op 14-01-2024 19:20 ]

• Dylero
Bedankt voor je antwoord.
Miljaar, ja heb ze 2de hands op de kop getikt allicht daarom haha 😂

En ja die tussenstukken maar dan kan ik al even goed de controller halen.
Cam software zo slecht ja ?

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 19:13

XallaX

Meow

Cam software werkt op zich wel redelijk de laatste tijd maar het werkt niet samen met andere software.
Dus je krijgt sturing van fans en rgb uit cam en waarschijnlijk heb je dan ook nog een programma voor de rest van de fans en rgb. Ze doen allebei hun eigen ding los van elkaar.

Daarnaast zit er in CAM van alles voor NZXT spullen: PC monitoring, system specs (die niet kloppen in mijn geval), verlichting, koeling, muis, monitoren, audio, toetsenbord. Allemaal nutteloze troep die wel meekomt ondanks dat je het uit kan zetten (eh uit zicht kan halen in CAM)

Bij mij is CAM diverse malen gecrashed voor de laatste (beta) update en aangezien de toevoer van m'n NZXT kast via CAM loopt kun je wel raden wat dan het gevolg is. (fans blijven dan in 'rust' draaien en reageren niet op hogere temperaturen tijdens gamen).

Moet het dus hier doen met beta software want de stable is niet stable genoeg.

Misschien dat anderen er positievere ervaringen ermee hebben ... of dat je dit niet merkt als alles NZXT is ...

[ Voor 5% gewijzigd door XallaX op 14-01-2024 19:53 ]