Geen beeld bij nieuwe build

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:38
Ik heb een eerste keer een systeem in elkaar gezet. Ging vrij soepel allemaal, en ik denk dat alles is aangesloten.

- Processor geplaats op het moederbord
- RAM geheugen geplaatst
- CPU koeler gemomteerd op het moederbord
- Voeding geplaatst in behuizing
- Moederbord geplaatst in behuizing
- Videokaart in behuizing toegevoegd (en in het moederbord totdat het palletje klikt)

Voeding op het moederbord, CPU fan, behuizing fans, CPU power, audio, USB poorten op behuizing en voeding op de videokaart zijn aangesloten (2x 8 pins).

Als ik hem aanzet dan gaan ook alle fans draaien, de RGB gaat aan en ook de lichtjes in de videokaart en een oranje lichtje op het moederbord doen het. Maar dat is alles, verder dus helemaal niets. Ook geen piepjes.

Ik heb alles nagelopen, of alles goed is aangesloten. Videokaart nog wat aangedrukt, maar ook dat geeft geen resultaat.

Het gaat om allemaal nieuwe onderdelen op de videokaart na, deze heb ik van een Tweaker overgenomen.

Wat kan het nu zijn? Wat zou ik evt vergeten kunnen zijn om aan te sluiten?

- MSI Pro H610M-E DDR4
- i3-12100F processor
- Bequiet Pure Rock CPU koeler
- Corsair 16 GB DDR4-3600 Kit
- 256GB SSD
- MSI GTX1080Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
sanger1981 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:45:
Als ik hem aanzet dan gaan ook alle fans draaien, de RGB gaat aan en ook de lichtjes in de videokaart en een oranje lichtje op het moederbord doen het. Maar dat is alles, verder dus helemaal niets. Ook geen piepjes.
Welke lichtje brandt er precies?
Dat kan eventueel een aanwijzing zijn natuurlijk.
MSI: [Motherboard] What to do if there is no power after booting up or no display on the monitor
EZ Debug LED
These LEDs indicate the status of the motherboard.
CPU - indicates CPU is not detected or fail.
DRAM - indicates DRAM is not detected or fail.
VGA - indicates GPU is not detected or fail.
BOOT - indicates booting device is not detected or fail.
Piep/beep hoor je alleen als er een speaker/beeper is aangesloten op het moederbord.

Je kan nog testen zonder videokaart om te zien of de debug/status leds veranderen.
Je hebt dan geen beeld natuurlijk en zal dan video/gpu error led(of beep) moeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanger1981
The_Doman schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:41:
[...]

Welke lichtje brandt er precies?
Dat kan eventueel een aanwijzing zijn natuurlijk.
MSI: [Motherboard] What to do if there is no power after booting up or no display on the monitor

[...]

Piep/beep hoor je alleen als er een speaker/beeper is aangesloten op het moederbord.

Je kan nog testen zonder videokaart om te zien of de debug/status leds veranderen.
Je hebt dan geen beeld natuurlijk en zal dan video/gpu error led(of beep) moeten krijgen.
Thanks! Ik kon die kleurcodering niet vinden zelf, maar het was uiteindelijk het RAM. Ik heb ze er allebei uitgehaald en er 1 teruggedaan (in het andere slot dan waar hij uitkwam) en nu is het LEDje uit en werkt hij!

Als alles zo klaar is met installeren dan prik ik die andere er ook weer bij, kijken of hij dan alsnog gewoon goed werkt en anders moet die terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47

ByteDelight

Retro computing is alive!

Alles uit de behuizing halen, moederbord op een doos leggen, en testen.

Vaak vergeet iemand bij een eerste build, na te gaan og f de spacers in de behuizing (waar je het moederbord op schroeft) op de juisye plekken zitten.
Als dat niet zo is, dan heb je grote kans op sluiting, of beschadigingen aan het moederbord.
Check dus evt. op beschadigingen.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

ByteDelight schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:03:
Alles uit de behuizing halen, moederbord op een doos leggen, en testen.

Vaak vergeet iemand bij een eerste build, na te gaan og f de spacers in de behuizing (waar je het moederbord op schroeft) op de juisye plekken zitten.
Als dat niet zo is, dan heb je grote kans op sluiting, of beschadigingen aan het moederbord.
Check dus evt. op beschadigingen.
Lijkt me overbodig gezien het een RAM issue bleek te zijn, maar als het dat niet was idd een nuttige volgende stap.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47

ByteDelight

Retro computing is alive!

nelizmastr schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:20:
[...]

Lijkt me overbodig gezien het een RAM issue bleek te zijn, maar als het dat niet was idd een nuttige volgende stap.
Kan nog steeds hoor, ik bedoel: één reep doet het niet, dus het is echt de moeite om dat na te gaan (uit te sluiten).

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

ByteDelight schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:27:
[...]

Kan nog steeds hoor, ik bedoel: één reep doet het niet, dus het is echt de moeite om dat na te gaan (uit te sluiten).
In mijn ervaring is een contactpunt met de behuizing of een afstandsbus te veel doorgaans een binaire situatie, of hij gaat aan of hij gaat geheel niet aan.
Bij een sluiting behoort het bord uit veiligheid geheel niet in te schakelen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
De afstandhouders zitten op de juiste plek, die heb ik allemaal dubbel gecheckt ook al. Tweede RAM zit er inmiddels in en lijkt nu gewoon prima te werken... Vanavond ga ik hem weer opstarten en aansluiten op de zijn definitieve plekje enzo, maar lijkt het nu prima te doen :)
Pagina: 1