Mijn vraag
...ik heb een zonnepanelen installatie waarvan de aardlekautomaat blijft uitklappen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...growatt 7000tl3-x omvormer met 15 panelen 405wp
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...omvormer is vervangen
Aardlekautomaat is vervangen
Aarde en nul zaten omgekeerd aangesloten in de aansluitstekker en dit is aangepast(voordat omvormer en automaat zijn vervangen)
Ik heb nu toen de automaat uitgeklapt was na wat milde regen gemeten tussen de dc kabels en aarde.
Ik meet bij 3 van de 4 kabels een oneindige weerstand en bij 1 minkabel meet ik 258k ohm.
Is dit een waarde die je niet hoort te meten en zit er ergens een sluiting in het dc circuit (of gewoon een connector die niet helemaal waterdicht is)
Hoop dat mensen verhelderende ideeen hebben.
De mannen die het hebben aangelegd zitten met de handen in het haar..
Groet
Rolf
...ik heb een zonnepanelen installatie waarvan de aardlekautomaat blijft uitklappen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...growatt 7000tl3-x omvormer met 15 panelen 405wp
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...omvormer is vervangen
Aardlekautomaat is vervangen
Aarde en nul zaten omgekeerd aangesloten in de aansluitstekker en dit is aangepast(voordat omvormer en automaat zijn vervangen)
Ik heb nu toen de automaat uitgeklapt was na wat milde regen gemeten tussen de dc kabels en aarde.
Ik meet bij 3 van de 4 kabels een oneindige weerstand en bij 1 minkabel meet ik 258k ohm.
Is dit een waarde die je niet hoort te meten en zit er ergens een sluiting in het dc circuit (of gewoon een connector die niet helemaal waterdicht is)
Hoop dat mensen verhelderende ideeen hebben.
De mannen die het hebben aangelegd zitten met de handen in het haar..
Groet
Rolf