• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-12 13:10
Voor een bijbouw wil ik cellenbeton blokken gebruiken van 365mm breed. Nu kom ik aan het kijken of ik er epdm of dpc als waterkering onder doe. Op epdm hecht mortel op dpc niet. Dus op dpc staat de rest van de muur de “los” op.

Volgens een kennis maakt het niet uit dat het los is want muur rust door eigen gewicht op de fundering.

Om de blokken te lijmen ga ik pu700 lijm gebruiken . Kan daar de wapeningsband ook mee gelijmd worden of moet dat met blokken lijm? Ik kan daar geen antwoord op vinden online

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

DPC gebruiken: is goedkoper, geribbeld(anti slip) en is hier voor bedoeld. Klopt inderdaad dat het niet echt vast hecht, houd daar rekening mee als er zijwaartse krachten op komen te staan. Veelal lopen muren toch hoekom, of zitten ze met spouwankers weer aan een andere wand. uiteindelijk kan het geen kant op.

PU lijm is volgens mij voor tuinmuurtjes en allerlei niet dragende toepassingen. Ik weet niet of ik daar een bijbouw mee zou zetten. Zeker als er wapeningsband nodig is voor sterkte. Dat lijkt me geen lekkere combi flexibel/stijf.

Heb je een constructietekening? Wat wordt dit voor bijbouw?