Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 21:40
Mijn vraag
Ik kocht deze week een Denon AVR-X1700H DAB als vervanger voor de defecte Harman Kardon. Kun je reeds bestaande speakers (KEF Q350) en een Actieve subwoofer (JBL SUB200/230) in combinatie met bijvoorbeeld de HOME 150, 250 of 350 laten werken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Als vervanger voor mijn Harman Kardon 135 waarvan 1 van de eindtrappen opgeblazen is. Deze was sowieso aan vervanging toe en daarom kocht ik een Bose Soundbar 700 met bassmodule 700 maar het geluid daarvan is toch niet echt wat ik er van hoopte. Aan mijn Harman Kardon hingen 2 KEF boxen en een actieve subwoofer speaker. Mijn bedoeling is om TV, DVD (BlueRay) CD en (Internet)radio en DAB(+) af te spelen. Geen gameconsole etc. Daarom ben ik reuze nieuwsgierig of je bedrade speakers (KEF) in combinatie met bijvoorbeeld de Home 150 kunt gebruiken maar of dat zo is??? Ik neem aan dat mijn Bose soundbar en bassmodule sowieso niet kunnen worden aangesloten op de Denon maar dat is ook maar een aanname.

Mijn huidige apparaten:
Denon AVR-X1700H DAB
KEF speakers (Q350)
JBL SUB200/230
Bluerayspeler BD-P1600
TV LG OLED55B36LG
Amino aria X7 mediabox (Solcon)

Waarom de KEF boekenkast speakers?
Ik had in het verleden grote speakers maar door de inrichting in de woonkamer is dit niet meer mogelijk ten opzichte van de zithoek. Hierdoor heb ik kwaliteit moeten inleveren. Dat is me duidelijk maar deze KEF speakers geven voor een dergelijk formaat toch nog een vrij goed geluid. Maar als ik met bijvoorbeeld Heos twee HOME150 (of 250/350) speakers kan toevoegen dan zou dat de geluidsbeleving waarschijnlijk ten goede komen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb hier en elders gezocht of dit mogelijk is maar op 1 topic werd hierover gesproken maar ging het al vrij direct over andere bijzaken en is de essentie van de vraag verder onbesproken gebleven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:08

FeaR

In GoT we trust

HendrikJD schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:03:
... maar dat is ook maar een aanname.
Een aanname is niet genoeg eigen onderzoek om een topic op Tweakers te openen. Eerste stap is de handleiding of spec sheet erbij pakken en gaan lezen. Wat voor soort subwoofer verwacht de Denon aangesloten te krijgen? Zet dat af tegen het type JBL wat je hebt. Als je toch de handleiding toch open hebt, check of de uitgang van de Denon matcht met de ingang op de JBL. Dat laatste kan zelfs met een Google Image Search.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb hier en elders gezocht of dit mogelijk is maar op 1 topic werd hierover gesproken maar ging het al vrij direct over andere bijzaken en is de essentie van de vraag verder onbesproken gebleven.
Ik had een hele lap tekst getypt maar tijdens het typen en het controleren van de informatie toch besloten dit topic te sluiten. De vragen die je stelt gaan over componenten aansluiten en opties van hardware. Wederom, handleidingen of spec sheet doornemen. Check de specs van de Home 150, doe een Google op wat Denon Heos inhoudt in combinatie met een receiver. Ik heb net alles gevonden op de site van de fabrikant zelf of in de meest basic reviews.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 14-01-2024 15:25 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.