Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Bijvoorbeeld zoiets? https://www.facebook.com/groups/895501537187590
Hier op Tweakers is het vaak "vervang maar met een nieuwe"-mentaliteit.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik ga eens checken daar. Thanks.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Tevens: check even de bios instellingen, daar kan je de power ook uitschakelen, staan ze daar geactiveerd of uit?
De fout kwam spontaan, dus zonder iets aangepast te hebben, dus een bios aanpassing was het niet.
Ik draaide al met een USB-C hub, dus dat werkt idd prima, maarja, als ik het voor X geld kan laten fixen en het is het waard, dan doe ik het wel.
[ Voor 13% gewijzigd door aljooge op 14-01-2024 13:25 ]
Ik vermoed een fuse op de PCB die poef zei.
maak anders een ad op V&A vast wel een tweaker die het voor leuke prijs wilt fixenTijgert schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:26:
Een reflash is al eens gedaan, geen succes.
Ik vermoed een fuse op de PCB die poef zei.
Naast natuurlijk bios batterij eruit en (lange tijd) stroomloos gemaakt.
USB power uitzetten kan blijkbaar wel ja:
Reddit r/intelnuc: Factory reset Nuc without a mouse or keyboard?
To be continued!
Edit:
Heb met een USB-C hubje de BIOS weten te updaten naar v95. Geen sjoege, nog steeds geen USB-A power.
[ Voor 44% gewijzigd door Tijgert op 14-01-2024 15:30 ]
Het gaat ook niet om het flashen updaten zelf, maar iets clearen/resetten van de bios settings blijkbaar.Tijgert schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:55:
Edit:
Heb met een USB-C hubje de BIOS weten te updaten naar v95. Geen sjoege, nog steeds geen USB-A power.
Maar ik zie ook niet veel opties meer zo natuurlijk.It worked! At first I tried with no recovery USB, and it just hung at the Simply Nuc logo forever. Tried a few different ways with the jumper off, moved and the same result. Then I repeated the process with the recovery bios usb inserted and it INSTANTLY started my keyboard working again- without actually having to do a BIOS update. In other words, all my settings were still loaded in BIOS, but now I was able to change them and undo my mistake.
Alleen is het de vraag of het nu een hardware of software issue is.
Want USB poorten waar alleen power van defect is is wel apart natuurlijk.
Na een bios defaults moet alles weer standaard staan lijkt me, daar valt niet veel meer aan te sleutelen.The_Doman schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:44:
[...]
Het gaat ook niet om het flashen updaten zelf, maar iets clearen/resetten van de bios settings blijkbaar.
Als ik de bios update en reset en hij geeft nog steeds geen power dan weet ik het ook niet meer.Maar ik zie ook niet veel opties meer zo natuurlijk.
Alleen is het de vraag of het nu een hardware of software issue is.
Want USB poorten waar alleen power van defect is is wel apart natuurlijk.