Mijn vraag
Ik wil graag meerdere linux distro's op een schijf installeren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
.Ik heb HP 250 G6 met 1 TB ssd schijf i3 processor 8 GB geheugen. UEFI bios. Met opensuse leap 15.5.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vanalles erover gelezen en uitgeprobeerd. Schijf ingedeeld in partitities. Ergens had iemand geschreven, Meervoudig opstartbare computer: Multiboot Dus bij meerdere distro's op één harde schijf: geef elke distro beslist alleen een rootpartitie en laat het daarbij. En daar begint het eigenlijk een rootpartitie: partitie is geen probleem in Geparted zo gebeurt. Maar Root? Ja ik kan de partitie een naam geven root, maar dat lijkt mij te makkelijk. Ik hebt het wel gedaan, maar het lukt niet om daar iets op te laten installeren. Daarna vlaggen zetten met boot,esp en legassy,boot ook dat heeft geen resultaat, zie ook de Gparted opname. Deze partities zijn gemaakt met bv Live Ubuntu. Vraag is dus wat doe ik nu weer fout?:strip_exif()/f/image/6zBCD4GuhJvIXXPIruzKmIBr.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Ik wil graag meerdere linux distro's op een schijf installeren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
.Ik heb HP 250 G6 met 1 TB ssd schijf i3 processor 8 GB geheugen. UEFI bios. Met opensuse leap 15.5.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vanalles erover gelezen en uitgeprobeerd. Schijf ingedeeld in partitities. Ergens had iemand geschreven, Meervoudig opstartbare computer: Multiboot Dus bij meerdere distro's op één harde schijf: geef elke distro beslist alleen een rootpartitie en laat het daarbij. En daar begint het eigenlijk een rootpartitie: partitie is geen probleem in Geparted zo gebeurt. Maar Root? Ja ik kan de partitie een naam geven root, maar dat lijkt mij te makkelijk. Ik hebt het wel gedaan, maar het lukt niet om daar iets op te laten installeren. Daarna vlaggen zetten met boot,esp en legassy,boot ook dat heeft geen resultaat, zie ook de Gparted opname. Deze partities zijn gemaakt met bv Live Ubuntu. Vraag is dus wat doe ik nu weer fout?
:strip_exif()/f/image/6zBCD4GuhJvIXXPIruzKmIBr.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G