Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:23
Ha allen,

Ik speel graag het spel Beyond All Reason. Ik heb daarvoor een 17 inch gaming laptop uit 2017, maar dan krijg ik na een uur in het spel een flinke framedrop. Op dat moment lopen er superveel units over het veld en dat eist blijkbaar veel van de cpu. Het spel is dan niet goed meer speelbaar. Daarom wil ik een andere laptop kopen. De laptop hoeft alleen dit spel goed te kunnen spelen en een 17 inch beeldscherm te hebben. Verder gebruik ik hem niet.

De website van BAR is niet duidelijk over welke systeemeisen aanbevolen zijn. Zie: https://www.beyondallreason.info/download

Ik heb op Reddit gevraagd naar tips. Daar vertelde iemand dat het heel goed runt op zijn I5 13e generatie. Anderen zeggen dat het spel zoveel vraagt van een processor dat het niet goed speelbaar is op een redelijk geprijsde laptop, omdat de processor daarvoor te warm wordt. Zij adviseren een desktop te kopen. Ik wil alleen geen desktop want ik speel het spel op verschillende plekken :). Zie voor Reddit post: https://www.reddit.com/r/beyondallreason/s/TfimdjJMPd

Denken jullie dat het spel spelen op een laptop sowieso niet mogelijk is? En hebben jullie misschien tips voor welke configuratie en/of welke specifieke laptop ik in de vraag en aanbod in de gaten kunnen houden?

[ Voor 3% gewijzigd door MennoE op 14-01-2024 08:30 ]

Beste antwoord (via MennoE op 17-01-2024 16:08)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:19

Tazzios

..

Door de laptop fans schoonmaken en undervolting (YouTube: i7 7700HQ Undervolt Safe Quick Tutorial. Plus Throttlestop Run on St... YouTube: How To Undervolt GTX 1060 | GTX 1060 Best Undervolt Curve For Laptops) toe te passen red je het misschien ook nog even met je huidige laptop.

[ Voor 17% gewijzigd door Tazzios op 17-01-2024 12:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:35
@MennoE
Je kan tegenwoordig super goeie laptops kopen die menig desktop kunnen verslaan. Echter zal je hier ook een flinke prijs voor betalen.
Dus de belangrijkste vraag is, hoeveel geld wil je uitgeven?

Genoeg laptops die een enorme boost geven ten opzichte van je huidige laptop:
categorie: Laptops

[ Voor 42% gewijzigd door chrisborst op 14-01-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
chrisborst schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:03:
@MennoE
Je kan tegenwoordig super goeie laptops kopen die menig desktop kunnen verslaan. Echter zal je hier ook een flinke prijs voor betalen.
Dus de belangrijkste vraag is, hoeveel geld wil je uitgeven?

Genoeg laptops die een enorme boost geven ten opzichte van je huidige laptop:
categorie: Laptops
Naar ik begreep uit onder meer de systeemvereisten, vereist dit spel niet zoveel. Ik wil daarom eigenlijk niet meer dan € 800 voor een tweedehands uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Ik bedenk mij dat ik ook een pc kan huren en streamen via Shadow. Mogelijk is dat een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 22:14
Kan je een linkje sturen naar de specs van je huidige laptop? Dan weten hoe hoog de bar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Darksequence schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:42:
Kan je een linkje sturen naar de specs van je huidige laptop? Dan weten hoe hoog de bar is ;)
Natuurlijk! Dat is deze: uitvoering: MSI GS73VR 7RF-216NL (Stealth Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Laatst online: 09:37
Weet je waar de bottleneck in de game ligt? Bij je processor of bij je grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
TheRie schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:07:
Weet je waar de bottleneck in de game ligt? Bij je processor of bij je grafische kaart?
Naar ik begrijp ligt die waarschijnlijk bij de processor. Het spel berekent alle bewegingen realtime. Als je bijvoorbeeld met een unit een raket vanaf een berg naar beneden schiet, dan kan je verder schieten dan als je op dezelfde hoogte had gestaan. Zodra er enkele duizenden units komen kost dat waarschijnlijk veel processorkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Laatst online: 09:37
Als ik ff snel zoek in de V&A sectie kom ik bij deze vier uit.

Ryzen 5800H, een octacore met SMT, en een RTX 3060 : v&a aangeboden: ASUS ROG Strix G17 G713QM-HX015T

Ryzen 5600H, een hexacore met SMT, en een RTX 3060: v&a aangeboden: Gaming Laptop Acer Nitro 5 AN517 41 R3YV Ryzen 5 5600H

Intel i7 10750H, een hexacore met HT, en RTX 2060: v&a aangeboden: Acer Predator Helios 300 H317-54-75LY

Intel i7 11800H, een octacore met HT, en RTX 3060: v&a aangeboden: MSI Katana GF76 11UE-005NL - gaming laptop / RTX 3060 / i7118...

Kijk zeker ff rond wat er nieuw te krijgen is, want ik heb niet veel verstand van tweedehands laptops' prijzen. Zeker op de RTX 2060 laptop kan echt wel afgedongen worden. Daarnaast, naast de CPU en GU hebben de laptops die ik gelinkt heb verschillende specs qua ram(hoeveelheid) en opslag(hoeveelheid). Denk daar over na als je de laptop misschien voor andere dingen wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
TheRie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:35:
Als ik ff snel zoek in de V&A sectie kom ik bij deze vier uit.

Ryzen 5800H, een octacore met SMT, en een RTX 3060 : v&a aangeboden: ASUS ROG Strix G17 G713QM-HX015T

Ryzen 5600H, een hexacore met SMT, en een RTX 3060: v&a aangeboden: Gaming Laptop Acer Nitro 5 AN517 41 R3YV Ryzen 5 5600H

Intel i7 10750H, een hexacore met HT, en RTX 2060: v&a aangeboden: Acer Predator Helios 300 H317-54-75LY

Intel i7 11800H, een octacore met HT, en RTX 3060: v&a aangeboden: MSI Katana GF76 11UE-005NL - gaming laptop / RTX 3060 / i7118...

Kijk zeker ff rond wat er nieuw te krijgen is, want ik heb niet veel verstand van tweedehands laptops' prijzen. Zeker op de RTX 2060 laptop kan echt wel afgedongen worden. Daarnaast, naast de CPU en GU hebben de laptops die ik gelinkt heb verschillende specs qua ram(hoeveelheid) en opslag(hoeveelheid). Denk daar over na als je de laptop misschien voor andere dingen wilt gebruiken.
Wat super dat je hebt gekeken! Dank voor je tips, ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Door de laptop fans schoonmaken en undervolting (YouTube: i7 7700HQ Undervolt Safe Quick Tutorial. Plus Throttlestop Run on St... YouTube: How To Undervolt GTX 1060 | GTX 1060 Best Undervolt Curve For Laptops) toe te passen red je het misschien ook nog even met je huidige laptop.

[ Voor 17% gewijzigd door Tazzios op 17-01-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Ik wist helemaal niet dat dit kon. Dank, ik ga het proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:09
Zou lekker voor een nieuwe laptop gaan. Garantie, geen gebruikerssporen, en vrijwel dezelde prijs/prestatie verhouding.

Bijvoorbeeld: uitvoering: MSI Thin GF63 12VE-014NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Ik heb net het undervolten gedaan. Lijkt heel goed uit te pakken! Niet dat het nu supersnel loopt, maar die irritante stotter op intensieve momenten lijkt weg te zijn. Super bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

MennoE schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:09:
[...]

Ik heb net het undervolten gedaan. Lijkt heel goed uit te pakken! Niet dat het nu supersnel loopt, maar die irritante stotter op intensieve momenten lijkt weg te zijn. Super bedankt voor de tip!
Dat is mooi, tweaker waardig en budgetair opgelost. ;)
Waarschijnlijk begon je CPU te throttle omdat deze te heet werd, vergeet dus zeker ook niet je laptop even open te maken om de fans schoon te maken indien je dat nog niet hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Ha allen, ik heb net deze gekocht: dit is volgens mij wel een goede deal toch? Zie hierbij de link: https://www.itgigant.nl/n...yflxPdxifUxMaAn4uEALw_wcB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdXIr22uFq0tZQijZv5GoGIsU-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RB1mkswWvrHPOeyDbWfUSwe1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door MennoE op 21-01-2024 16:01 ]

Pagina: 1