Hoe lang wachten tot aannemer kan beginnen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:29
Beste mede-Tweakers,

Wij gaan over een klein half jaar verhuizen naar onze nieuwe woning. Nu gaan op zoek naar een aannemer die voor ons een opbouw maakt op een plat dak.

Tijdens de corona periode hebben wij voor ons huidige huis ook flink wat aannemers gesproken voor een andere verhouding binnenshuis.
Ze gaven toen aan geen klussen met aan te nemen of dat het langer dan een jaar zou duren voor ze konden beginnen.

Mijn vraag is wat bij jullie verbouwing de wachttijd ongeveer op de aannemer is geweest?

Ik zoek geen goed of dit antwoord :)
Gewoon benieuwd naar de tijd tussen offerte en start. Dan weet ik waar ik rekening mee kan houden.

Bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:56
Het beste check je dit gewoon even bij wat aannemers in de buurt. Er zijn vaak veel verschillen tussen bepaalde regio’s. En daarmee zijn mijn ervaringen wellicht totaal niet maatgevend.

In het algemeen zie je de laatste tijd de wachttijden wat teruglopen. Echter zitten echt goede vaklui zelden om werk verlegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:19
Aannemers in de renovatie zitten over het algemeen knettervol.

Aannemers in de nieuwbouw hebben meer moeite met een volle order portefeuille. Daar zou ik het dan eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:45
In welke regio?
Hier in het Noorden zijn er redelijk grote aannemers die al personeel geen contract-verlenging hebben aangeboden en dus personeel moesten laten gaan, en dat waren prima timmerlieden, deze aannemer heeft het even heel rustig.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 12:06
Wij zijn een half jaar voor onze verbouwing gaan zoeken omdat onze vaste aannemer vol zat. Het is is met moeite gelukt, al wilde ik wel persé en aannemer uit mijn netwerk in te voorkomen dat ik in de problemen zou komen. Deze aannemer was een buurman van mijn zwager en is heel goed bevallen!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier was de wachttijd zo'n acht maanden, maar dat was ook nodig in verband met een maand of drie aan vergunningswerk (en een opbouw op een plat dak is dat vrijwel zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
Thnx voor de reacties. Nu al nuttig.
Het gaat om Noord Nederland qua regio. Vergunning hoort er inderdaad ook nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Algemene tip: zorg alvast voor een goede rechtsbijstandverzekering. (Check met name hoeveel je mag besteden aan een eigen advocaat)

[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 14-01-2024 08:52 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:21
Hier op de grens van Zuid en Noord Holland heb ik 5 maanden op een offerte gewacht en toen te horen gekregen dat ze hem toch niet gaan uitbrengen omdat er nog voor 1,5 jaar werk staat. Een andere aannemer wilde begin vorig jaar niet eens nadenken over een offerte, en is inmiddels begonnen om bestaande klanten te helpen. Voor 'onbekenden' nog altijd niet aangezien ze nog een jaar aan opdrachten hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-04 21:39
Als je al over een half jaar verhuist zo snel mogelijk contact opnemen met aannemers. Dit is natuurlijk afhankelijk van hoe je er zelf in zit. Wil je een aannemer die goed werk levert, waar je je goed bij voelt en best wat meer mag kosten? Of wil je een aannemer die gewoon zsm de klus klaart? Ik lees steeds op internet dat het rustiger wordt, hier merk ik zelf helemaal niets van. Dit is wel het zuiden van Nederland.
Mijn vader is zzp'er, hij is al een jaar volgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
mister_S schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:56:
Als je al over een half jaar verhuist zo snel mogelijk contact opnemen met aannemers. Dit is natuurlijk afhankelijk van hoe je er zelf in zit. Wil je een aannemer die goed werk levert, waar je je goed bij voelt en best wat meer mag kosten? Of wil je een aannemer die gewoon zsm de klus klaart? Ik lees steeds op internet dat het rustiger wordt, hier merk ik zelf helemaal niets van. Dit is wel het zuiden van Nederland.
Mijn vader is zzp'er, hij is al een jaar volgeboekt.
Thnx :) dat zijn inderdaad belangrijke afwegingen. Een aannemer die over twee weken kan beginnen is tegenwoordig eerder een red flag dan een pre. Het moet gewoon goed, wachten kan. de extra kamer is namelijk luxe en geen noodzaak gelukkig. Die signalen dat het rustiger wordt, dat is waar ik inderdaad een beetje naar zoek. Haal ik dat in mijn hoofd, is dat per aannemer anders en in hoeverre speelt de regio een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:38
Een half jaar voor een ontwerp-, vergunning en offerte traject is niet gek.
Pagina: 1