[Mailgun] mailen naar Scarlet.be lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjmeijer1986
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:27
Om de e-mail deliverability omhoog te krijgen wegens het gebrek aan reputatie door een te laag mailvolume gebruik ik sinds kort de diensten van Mailgun (zonder dedicated IP) als relay host voor uitgaande mail. SPF, DKIM en DMARC zijn correct ingesteld voor zowel mijn deel (Postfix) als de DNS-records van Mailgun.

Bij Gmail, Yahoo en Hotmail/Outlook krijg ik de mail netjes op de plek, bij Scarlet.be loopt het fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
"delivery-status": {
    "retry-seconds": 900,
    "mx-host": "mx.scarlet.be",
    "enhanced-code": "4.2.1",
    "code": 452,
    "description": "",
    "message": "4.2.1 message 40E675Oi009001 from 161.38.204.243 deferred: please try again in a few minutes - http://www.scarlet.be/pm/?e=t06&m=40E675Oi009001",
    "session-seconds": 4.016,
    "attempt-no": 2
}

De mail komt terug met bovenstaande melding, en temporary fail. Ik vermoed een soort greylisting. Als ik dan de retry policy van Mailgun eens opzoek vind ik het volgende:
If Mailgun receives a 406 (Not Acceptable) code, Mailgun will determine the POST is rejected and not retry. For any other code, Mailgun will retry POSTing according to the following schedule (other than the delivery notification): 10 minutes, 10 minutes, 15 minutes, 30 minutes, 1 hour, 2 hour and 4 hours.
Dit stemt ook overeen met wat ik in de logbestanden zie, echter, de mailservers van Scarlet blijven de mail weigeren, totdat Mailgun zelf zegt dat het genoeg is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
"delivery-status": {
    "description": "",
    "attempt-no": 8,
    "code": 602,
    "message": "Too old",
    "session-seconds": 0.004,
    "enhanced-code": ""
},

Hierna wordt niet meer geprobeerd om de mail af te leveren.

Als ik dan vervolgens eens de link wil openen die Scarlet zelf geeft krijg ik een 404 fout. Dit zou volgens Userbase.be eigenlijk een formulier moeten tonen volgens een oud topic uit 2009.

Is er hier iemand aanwezig die dit ook al is tegengekomen en een oplossing hiervoor heeft gevonden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
Staat je PTR wel goed? heb al meegemaakt dat er mail servers (postfix by default bijvoorbeeld) nog steeds een PTR-check doen zelfs al staat de rest wel helemaal goed.

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjmeijer1986
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:27
Technisch is alles orde, het is een soort van greylisting dat Scarlet doet. Ondertussen heb ik een ticket geopend bij Mailgun, al ben ik daar nog op een inhoudelijke reactie aan het wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik liep van de week ook tegen issues aan met mailgun wanneer deze naar iemand stuurt die sorbs.net gebruikt, daar staat de hele range van mailgun op op de blacklist.

Helaas komt dat wel eens vaker voor, als ik een ticket aanmaak bij mailgun pakken ze het meestal wel snel op maar in dit geval is sorbs nogal traag dus kan even duren. Mogelijk loop je tegen een vergelijkbaar iets aan.

@Xelefim als gebruiker heb je niets te maken met de PRT records van de SMTP servers van mailgun.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvh7
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-09-2024
@wjmeijer1986 Ik loop hier momenteel ook tegen aan.
Is dit ondertussen opgelost geraakt? Zo ja, hoe is dit opgelost geraakt?