Toon posts:

15" LCD = 17" CRT ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me dit uitleggen?
Ik lees altijd opmerkingen zoals 15" LCD is vergelijkbaar met een 17" CRT. Als ik nou de 17" CRT monitor op m'n werk (bijna platte beeldbuis) meet van hoek tot hoek(en dan van het zichtbare venster), meet ik bijna 17". Als ik een 15" LCD meet van hoek tot hoek, meet ik bijna 15". Waar haalt iedereen die extra 2" inch voor een LCD vandaan?
Ik heb het overigens gemeten met een hard kunststof meetlat, dus zeg niet dat het door de kromming van de beeldbuis komt, want die heb ik niet meegemeten......help?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat komt omdat door bolling bij 17" schermen niet de volledige oppervlakte gebruikt wordt.
Ik heb ook zwart randjes om mijn desktop, vult niet compleet het scherm en LCD wel

Verwijderd

Ja dat klopt...
als ik naar mijn 17"TFT staar zien ik 19"CRT (1280-1024)

Als je ze gelijk zou trekken , sjouw je je een bult aan laptop, want dan is dat ding in eens breder en dieper... ;)

Verwijderd

HARDWARE ALG???

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 16:41 schreef GAWD het volgende:
Kan iemand me dit uitleggen?
Ik lees altijd opmerkingen zoals 15" LCD is vergelijkbaar met een 17" CRT. Als ik nou de 17" CRT monitor op m'n werk (bijna platte beeldbuis) meet van hoek tot hoek(en dan van het zichtbare venster), meet ik bijna 17". Als ik een 15" LCD meet van hoek tot hoek, meet ik bijna 15". Waar haalt iedereen die extra 2" inch voor een LCD vandaan?
Ik heb het overigens gemeten met een hard kunststof meetlat, dus zeg niet dat het door de kromming van de beeldbuis komt, want die heb ik niet meegemeten......help?
Bij CRT geven de fabrikanten graag de beeldbuis afmeting op, en niet de 'viewable area'. Net zoals versterker makers altijd de piekvermogens opgeven.

Bij een 17" monitor is meestal ergens tussen de 15" en 16" echt zichtbaar (en dus bruikbaar). Bij 15" TFT is de volledige 15" zichtbaar.
Dus 15" TFT geeft dus grofweg dezelfde zichtbare oppervlakte als een 17" CRT.

Bij het ene CRT merk zie je meer van de 17" dan bij de andere, dus het kan best zijn dat bij de monitor die jij bekeek de viewable area ook tegen de 17" liep.

Tip: meet dit nooit na met een metalen meetlint, tenzij je je CRT wilt beschadigen, of je een opdonder van statische electriciteit wilt hebben.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 17:33

Metten

ik hou het graag simpel

Over het algemeen heeft een 17" CRT een bruikbare grootte van 16"
En 15" TFT is dus per definitie kleiner.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
volgensmij is dit een typische videoplanken & beeldkannonen draadje :) Maar het klopt, een 15" LCD komt bijna altijd wat beeldformaat en resolutie betreft overeen met een 17" CRT.

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 16:55 schreef Metten het volgende:
Over het algemeen heeft een 17" CRT een bruikbare grootte van 16"
En 15" TFT is dus per definitie kleiner.
FF fijn nameten, verschilt soms meer dan je wilt geloven.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 07 september 2001 16:44 schreef Mad_Cookie het volgende:
HARDWARE ALG???
Nee hoor, [forum=8]

*schop*

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1