4070ti toont geen display en ventilatoren draaien op vol ver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sem Stricker
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik heb sinds kort een nieuwe desktop aangeschaft via marktplaats. De eerste paar dagen had ik helemaal geen problemen met m'n nieuwe pc, maar sinds een paar dagen terug krijg ik maar zelden beeld als ik mijn pc opstart. Soms krijg ik wel een beeld maar dan valt het na 1 minuut weer uit en beginnen mijn ventilatoren op vol vermogen te draaien.

Ik heb al op andere forums gekeken of er mensen zijn die hetzelfde probleem hebben. Een van hun oplossingen was om de moederbord drivers opnieuw te installeren, maar hellaas heeft dat bij mij niet gewerkt.

Ik heb dit probleem sinds ik windows heb geΓΌpdatet dus het kan zijn dat het daar mee te maken heeft.

Specs:
- rtx 4070ti
- Z790 moederbord
- i7 12700kf
- 32 gb ddr5 ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je een cold boot doet en je krijgt geen beeld dan moet er wel iets mis zijn met de hardware. Windows is op dat moment nog niet eens geladen omdat de PC nog met de POST bezig is, dus alles wat je in Windows doet heeft geen invloed. Het lijkt er dus op dat er iets mis is met je hardware. Helaas heeft je CPU geen iGPU dus testen zonder GPU kan niet.

Je kan eens kijken wat een BIOS reset doet. Stel er is een probleem met het RAM geheugen dan geeft een BIOS reset lagere settings en misschien gaat het dan wel goed. Anders zit er weinig anders op dan 1 voor 1 onderdelen uit te sluiten. Dus testen met 1 van de 2 RAM modules en met een andere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Belangrijke vraag: welke voeding heb je in de pc zitten?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾