Hoi allemaal! Ik heb terug in 2014 ongeveer mijn eerste pc zelf in elkaar gesleuteld met toen mijn eerste supermarkt salaris, mijn 970 heeft mij sinds die tijd goed dienst gedaan maar ik begin nu toch te merken dat alles dat ik naast me heb staan goed aan het verouderen is. Nu heeft toeval dat ik net mijn eerste echte baan heb en graag mijn eerste salaris wil gaan gebruiken om een nieuwe pc in elkaar te zetten, wel ben ik al lang uit het veld geweest dus vroeg ik me af of men een oogje mee kon kijken en enige meningen kon delen? Zie hieronder voor antwoorden op de Tweakers vragen en de build zelf natuurlijk!
Dankjewel alvast
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het heftigste wat ik wil gaan doen is gamen op 1440p @ 60fps. Het grote doel voor ogen is Baldur's Gate 3 als goed minimum te nemen. De rest is mailtjes checken enzo maar dat boeit niet echt
Wat mag het systeem gaan kosten?
In gedachten had ik rond de 1600-1700 voor het systeem zelf. Toetsenbord, muis en scherm heb ik allemaal nog staan en werkt goed
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals hierboven, een machine die ten minste Baldur's Gate 3 op 1440p @ 60 fps kan spelen, maar mag natuurlijkl meer
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, mijn MSI video kaart heeft me goed geserveerd maar ik zit er niet per se aan vast
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luid vooral maar dat is secndaire
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Gewoon iemand die kijkt of ik nergens hele domme keuzes heb gemaakt, of dat er ergens puntjes zijn waar ik nog goed over na had kunnen denken gezien de build die ik heb staan. Daarover gesproken, dit is wat ik nu heb gevonden via alternate:
- CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz (4.5 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
- CPU Cooler: be quiet! Dark Rock 5 Pro 5 cpu-cooler
- Motherboard: GIGABYTE AORUS B550 ELITE V2 socket AM4 moederbord
- RAM: Corsair 32 GB DDR4-3600 Kit
- GPU: GIGABYTE GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G
- Storage: SAMSUNG 980 PRO 2TB SSD
- PCU: Sharkoon SilentStorm Cool Zero 850W
- Case : Corsair 4000D AIRFLOW Tempered Glass midi tower
Groetjes en bedankt!
Dankjewel alvast
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het heftigste wat ik wil gaan doen is gamen op 1440p @ 60fps. Het grote doel voor ogen is Baldur's Gate 3 als goed minimum te nemen. De rest is mailtjes checken enzo maar dat boeit niet echt
Wat mag het systeem gaan kosten?
In gedachten had ik rond de 1600-1700 voor het systeem zelf. Toetsenbord, muis en scherm heb ik allemaal nog staan en werkt goed
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals hierboven, een machine die ten minste Baldur's Gate 3 op 1440p @ 60 fps kan spelen, maar mag natuurlijkl meer
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, mijn MSI video kaart heeft me goed geserveerd maar ik zit er niet per se aan vast
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luid vooral maar dat is secndaire
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Gewoon iemand die kijkt of ik nergens hele domme keuzes heb gemaakt, of dat er ergens puntjes zijn waar ik nog goed over na had kunnen denken gezien de build die ik heb staan. Daarover gesproken, dit is wat ik nu heb gevonden via alternate:
- CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz (4.5 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
- CPU Cooler: be quiet! Dark Rock 5 Pro 5 cpu-cooler
- Motherboard: GIGABYTE AORUS B550 ELITE V2 socket AM4 moederbord
- RAM: Corsair 32 GB DDR4-3600 Kit
- GPU: GIGABYTE GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G
- Storage: SAMSUNG 980 PRO 2TB SSD
- PCU: Sharkoon SilentStorm Cool Zero 850W
- Case : Corsair 4000D AIRFLOW Tempered Glass midi tower
Groetjes en bedankt!